Piata invelitorilor metalice are un specific aparte, fiind dependenta de costul materiei prime, iar in ultimele luni otelul a devenit extrem de costisitor, ceea ce a facut ca producatorii din industrie se fie nevoiti sa se alinieze tendintelor impuse de marii industriasi, lucru care va conduce la o crestere a preturilor.

Este un lucru care nu are cum sa nu impacteze piata, fiind vorba de o aliniere a costurilor de productie cu realitatea din piata, iar 2017, desi are premisele unui an bun, poate capata valente „anarhice”, dupa cum sustin reprezentantii Coilprofil, unul dintre cei mai importanti producatori de acoperisuri metalice de pe plan local.

„Numarul mare al renovarilor si reluarea proiectelor in constructiile rezidentiale datorate si relansarii proiectelor bancare, prin pachete de creditare interesante, sunt motoarele acestei tendinte de crestere care va continua si in 2017. Relansarea proiectelor europene de anul acesta care va aduce investitii noi incepand cu 2017, cu precadere in sectorul industrial, este un alt aspect care va face ca piata sa revina pe un trend crescator”, crede Liviu Mistodinis, directorul general Coilprofil.

In opinia sa, insa, scumpirea materiei prime, care a debutat inca de la jumatatea anului trecut, ar putea schimba regulile jocului pe parcursul acestui an.

„Tendintele de cresteri foarte mari ale materiei prime – otelul - care au debutat anul trecut si sunt mentinute la inceputul acestui an, sunt un suport destul de instabil in piata constructiilor metalice. Vom adapta politica noastra astfel incat sa traversam si aceasta perioda. Perioadele de cresteri de preturi sunt intotdeauna dificile si imprevizibile, ele creeaza miscari destul de anarhice in piata. (...) Dinamica acestui segment de piata este mare. Apar jucatori noi, potentialul de productie la nivel national este mult peste cerintele pietei, iar politica de preturi si vanzare este intr-o continua schimbare”, atrage atentia Mistodinis.

Anul acesta va pastra mare parte din caracteristicile lui 2016, cand piata constructiilor a fost una fluctuanta.
„Ca urmare a tendintei din 2015, la inceputul anului 2016 s-a simtit o revigorare a pietei rezidentiale. In partea a doua a anului, au fost factori care au diminuat aceasta revigorare: cresterea preturilor la materiile prime, numarul mai mic de autorizatii de constructii, stagnarea investiilor prin proiecte europene, stagnarea proiectelor in general - caracteristica perioadei dinaintea alegerilor. Consider reala o crestere a sectorului rezidential de peste 5%. Piata constructiilor metalice in sectorul industrial, insa, a cunoscut o scadere fata de 2015”, a mai adaugat reprezentantul Coilprofil.

Pe lista obiectivelor pentru anul in curs, Coilprofil spune ca urmareste sa valorifice la maximum potentialul pe care unitatea de productie instalata in judetul Prahova o poate sustine.

„Detinem un potential de productie mare care nu este valorificat la nivel maxim. Ne propunem investitii in domeniul spatiilor de productie si depozit, cresterea productivitatii si a calitatii serviciilor. Si in contextul expus anterior, ne-am propus sa lansam produse noi in ambele domenii: rezidential si industrial”, a mai adaugat Liviu Mistodinis.

Afacerile Coilprofil s-au ridicat anul trecut la 10,5 milioane de euro, in stagnare fata de anii anteriori, dar oficialii companiei mizeaza pe un plus de circa 20%, la 12,5 milioane de euro.

Coilprofil este unul dintre cei mai importanti producatori de invelitori metalice prezenti pe piata din Romania, o piata pe care mai activeaza nume precum Bilka, Wetterbest, Viking Pruszynski, Lindab sau Final Distribution.

Sursa foto: Coilprofil

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Economie »


Setari Cookie-uri