Georgian Marcu povesteste ca a avut "norocul" sa isi lanseze business-ul propriu de consultanta imobiliara, Green Angels, acum zece ani, intr-o perioada in care "nu se tranzactiona nimic si nu mai dorea nimeni sa cumpere", adica "direct in criza". Astfel ca startul a fost extrem de dificil, dar, in opinia sa, "cea mai mare provoacare pentru un consultant imobiliar este sa dispuna de psihic puternic si sa poata trece foarte usor peste orice esec". Nu a renuntat si s-a reorientat de la mass market catre o nisa de locuinte noi cu arhitectura moderna.

"In profesia de consultant imobiliar primesti poate cele mai mult «Nu» -uri din partea clientilor. La tranzactiile imobiliare vorbim de bani si nu sunt deloc putini, inclusiv in ceea ce priveste comisoanele. Dimineata poti sa consideri ca ai castigat 5.000 euro si pe seara sa nu ii mai ai, pentru ca respectivul client s-a razgandit", spune Georgian Marcu (foto).

In prezent, piata rezidentiala traverseaza un alt salt calitativ, in opinia sa. "Toate partile implicate intr-o tranzactie dispun acum dea acces la informatie si, ca urmare, un consultant imobiliar trebuie sa vina cu un plus de valoare, altfel ajunge sa fie scos din piata. Facilitatea obtinerii de informatii va duce inclusiv la disparitia celor care faceau, mai degraba, «taximetrie imobiliara». Adica, luau clientul din punctul X, il duceau pana in Y si spuneau: «aici este apartamentul». Daca se vindea, isi incasau comisionul si plecau. Cred ca 2017 este anul in care clientii inteleg din ce in ce mai mult rolul unui consultant imobiliar si ce inseamna serviciile de reprezentare imobiliara".

Astfel, "reprezentarea imobiliara" presupune faptul ca agentul imobiliar ar trebui sa reprezinte o singura parte a tranzactiei. "Eu daca iau bani si de la vanzator si de la cumparator, pe cine reprezinta pana la urma? Doar pe mine, pentru ca le-am luam banii si unuia si altuia. Nici avocatul nu lucreaza pentru ambele parti". Din pacate, inca "cei mai multi cumparatori nu cauta si servicii, doar proprietati. Nu prea sunt interesati sa plateasca un consultant care sa le aduca plus valoare, inclusiv sa mearga la vizionari si sa acorde calificative respectivelor proprietati. De asemenea, poti sa oferi unui consultant imobiliar cateva criterii foarte clare si sa iti selecteze un numar de proprietati ori sa efectueze o verificare preliminara a actelor necesare", spune Georgian Marcu.

"Vad foarte multe proiecte de «lux» cu parchet laminat"

El arata, de exemplu, ca o pondere de 80% din tranzactiile pe care Green Angels le intermediaza sun "venite din recomandari sau de la aceeasi clienti".

In opinia sa, "Green Angels este norocoasa deoarece intermediaza proprietati pe o nisa de piata destul de ingusta. Astfel, am tranzactionat din punct de vedere arhitectural poate cele mai interesante proiecte care au fost construite in Bucuresti si am stat cumva lipiti de aceasta nisa. Rareori am ales sa tranzactionam altceva. Aceasta nisa ne-a adus alta categorie de clienti, care inteleg valoarea adaugata pe care o poate aduce un consultant imobiliar".

Detaliile fac diferenta, spune Georgian Marcu, in ceea ce priveste "lichiditatea" unei proprietati rezidentiale. De altfel, pe site-ul companiei Green Angels, gasim in loc de clasicul "portofoliu", descrierea: "Ansambluri aparte". "Suntem singura agentie specializata pe nisa aceasta de proprietati noi cu o ahitectura deoebita care a avut in portofoliu un numar de patru proiecte castigatoare de anuale si bienale de arhitectura", arata managerul.

"Vad foarte multe proiecte rezidentiale de «lux» cu parchet laminat. Cu alte cuvinte, este o calitate foarte proasta a materialelor utilizate in constructii, in efervescenta aceasta de acum din piata de a construi orice pentru ca «se vinde». De multe ori, clientii ajung sa isi dea seama abia la finalizarea proiectului ce au cumparat", mai spune Georgian Marcu.

El subliniaza ca exista proiecte de «lux» si in zone cu o densitate foarte mare a costructiilor, iar, drept urmare, calitatea locuirii este foarte redusa. "Sunt pozitionate si acelea, de cele mai multe ori tot in gama premium. Nu este o rusine sa dezvolti «mass market», ba chiar din contra. Nu trebuie sa te minti ca un proiect este de lux. Sunt foarte putine proiecte propriu-zis de lux in Capitala, in adevaratul sens al cuvantului. Dar, dezvoltatorii s-au obisnuit sa «poleiasca» ceea ce construiesc", conchide seful Green Angels.

Sursa foto: Mircea Dragos

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri