Autoritatile nu reusesc sub nicio forma sa tina pasul cu dezvoltarile imobiliare din Bucuresti, desi acestea din urma aduc bani la bugetele locale, sub forma de impozite pe cladiri si de taxe pe salariu. Situatia este atat de grava incat dezvoltatorii din zone supraaglomerate, precum hub-ul office Calea Floreasca-Barbu Vacarescu, au inceput sa faca lucrari de infrastructura pe cheltuiala lor.

Zona Calea Floreasca-Bd. Barbu Vacarescu, impreuna cu hub-ul office adiacent, edificat in zona bulevardului Dimitrie Pompeiu, a devenit, de-a lungul ultimului deceniu, principalul centru de business al Bucurestiului, cu peste un milion de metri patrati de spatii de birouri functionale. Aceasta suprafata inseamna, la o medie de 10 metri patrati de spatiu office pentru un angajat, cel putin 100.000 de angajati care vin la munca, in fiecare zi, in nordul Capitalei.

Consecintele din trafic ale acestei realitati sunt vizibile si deloc imbucuratoare: in fiecare dimineata si seara, la orele inceperii si finalului de program de lucru, traficul rutier este practic blocat si ai nevoie de cel putin o jumatate de ora doar pentru a iesi in zona. Nici la metrou lucrurile nu stau mai bine, fotografiile postate pe retelele de socializare – cu statiile care seamana cu adaposturile antibombardament in timp de razboi, adevarate furnicare umane – fiind la ordinea zilei.

infrastructura, birouri, dezvoltari imobiliare, Florin Furdui, Portland Trust

”As vrea ca si partea de infrastuctura sa urmeze dezvoltarea imobiliara din zona Calea Floreasca-Barbu Vacarescu, sa vada si autoritatile ca acolo exista companii care genereaza taxe si impozite. In afara pasarelei peste Bd. Barbu Vacarescu si Calea Floreasca nu s-a intamplat nimic in zona. Nu poti sa ramai la acelasi nivel de mijloace de transport in comun si infrastructura rutiera ca acum 40 de ani, cand nu era nici a suta parte din traficul de azi”, spune Florin Furdui, countru manager Portland Trust, companie care a contribuit la crearea hub-ului office din nordul Capitalei, construind trei cladiri (Floreasca 169, Floreasca Park si Oregon Park).

Citeste si:
Ce sa nu lipseasca de pe birouri pentru un nivel de eficienta ridicat
Ce sa nu lipseasca de pe...

Florin Furdui a explicat celor prezenti la evenimentul Real Estate & Construction Forum, organizat de Business Mark, faptul ca Portland Trust a facut si face in continuare investitii nu doar in ansamblurile office propriu-zise pe care le-a construit, ci si in infrastructura.

”La Floreasca Park am construit o strada intreaga, am avut spijinul administratiei sectorului 2, care ne-a dat autorizatie imediat, pentru ca nu am vrut bani de la ei, doar autorizatiile. La Oregon Park suntem in curs de finalizare a unui sens giratoriu, prevazut in PUZ dar nefacut de catre autoritati, care va ridica din presiunea din traficul de azi. Lucrurile nu sunt foarte complicate la nivel de infrastructura rutiera, ci la nivel de infrastructura de transport, metrou, trafic pietonal. Nu sunt lucruri nici costisitoare, nici complicate, dar trebuie sa existe vointa”, explica Florin Furdui, country manager Portland Trust.

Portland Trust nu este singurul dezvoltator din zona care a facut investitii pentru imbunatatirea infrastructurii din zona Calea Floreasca-Barbu Vacarescu. Globalworth, cel mai mare dezvoltator din zona, cu sapte cladiri detinute in acest hub si cu inca doua in lucru si cu un portofoliu total in Romania care depaseste, ca valoare, un miliard de euro, a largit strada Gara Herastrau, pe care sunt situate cateva dintre cladirile pe care le detine, printre care se numara Green Court (dezvoltat de Skanska si achizitionat de catre Globalworth) si Nusco Tower (dezvoltat de familia Nusco si cumparat de Globalworth).

Dimitris Pergamalis, head of construction and development in cadrul Globalworth sustine, si el, ca solutiile pentru decongestionarea traficului din zona nu sunt atat de complicate precum par la prima vedere, in conditiile in care autoritatile sunt dispuse sa ia masuri.

Citeste si:
Un gigant IT din India a intrat pe piata din Romania
Gigantul IT Tech Mahindra din...

Dimitris Pergamalis, infrastructura, birouri, dezvoltari imobiliare, Globalworth

”Problemele mari se rezolva cu reglementarea parcarilor. S-a intamplat cu strada George Constantinescu (strada nou creata cu ocazia construirii ansamblului mixt office-rezidential Upground, edificat acum aproape un deceniu – n.red.), unde primaria a rezolvat problema parcarilor si s-a simtit din prima zi. Daca se rezolva problema parcarilor, traficul va scadea cu 20%-30%” ,spune Dimitris Pergamalis, head of construction and development Globalworth.

Globalworth va construi in continuare in zona – ”Zona a avut si are anumite avantaje: acces la aeroport, la doua statii de metrou, infrastrucutura pentru curent. Acum mai e spatiu de dezvoltat si noi am decis sa investim in continuare, zona ramane una de prime office in Bucuresti si o sa continue sa atraga chiriasii”, spune Dimitris Pergamalis –, insa alti dezvoltatori se indreapta spre alte zone.

”Barbu Vacarescu a ajuns la o limita de capacitate, exista jucatori foarte puternici care s-au consolidat in zona, noi am avut ca strategie sa cautam poli noi de birouri, vestul era deja ocupat de Forte si AFI. Ne bazam deja pe existenta unei statii de metrou, pe transportul de suprafata. In plus, nu are ingredientele de a deveni la fel de aglomerat ca zona Calea Floreasca-Barbu Vacarescu”, spune Florin Furdui, country manager Portland Trust, cu referire la proiectul office al companiei din zona Expozitiei din Capitala, care va fi gata in august 2019, intr-un ansamblu care are si o componenta rezidentiala, realizata de catre Impact Development&Contractor.

Citeste si:
Ubisoft se muta in J8 Office Park, dezvoltat de Portland Trust
Portland Trust va gazdui noul...


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Imobiliare si constructii »



Citeste si
Cum vede P3 "batalia" dintre Est si Vest pe infrastructura si costuri