"Mersul la serviciu" a evoluat mult in ultimul deceniu. Sute de companii romanesti sau multinationale, de la start-up-uri de cativa angajati la corporatii cu zeci de departamente, ocupa etajele noilor cladiri de birouri ce redeseneaza orizontul Bucurestiului (si nu numai). Construite integrand cele mai noi tehnologii, cladirile de birouri de „clasa A” (clasificarea de varf a categoriei) redefinesc posibilitatile de confort si productivitate ale spatiului de lucru modern - dar cum se reflecta acest lucru in satisfactia angajatilor?

Pentru angajatii companiilor din cladirile de birouri de clasa A, principalul element pozitiv perceput este calitatea materialelor si a echipamentelor puse la dispozitie de catre angajator - 95% dintre cei peste 300 de respondenti au nominalizat aceste aspecte ca fiind factori pozitivi ai spatiului de lucru pe care il folosesc, potrivit unui studiu realizat la finalul anului trecut de IPSOS pentru Skanska Romania. Peste 300 de persoane, dintre care 54% cu varste de pana in 35 de ani si restul peste 36 de ani, din domenii precum IT, BPO, SSC, financiar si alte servicii au fost intervievate in vederea studiului.

ReConstruct, unul dintre cele mai importante evenimente dedicate sectorului imobiliar, ajunge in 2018 la cea de-a patra editie. Participa GRATUIT la eveniment. Marti, 24 aprilie, de la ora 9.00. Inscrie-te aici.

Un scor similar l-a inregistrat si atmosfera generala din cadrul echipelor, colaborarea si "ajutorul la nevoie" situandu-se pe locul doi la o distanta foarte mica. Lista continua cu o varietate de preferinte, cum ar fi gradul de respect venit din partea sefilor (93%), un job "interesant" (91%), specializari si dezvoltare profesionala sustinute de companie (90%) sau un mediu de lucru stimulativ (87%). Pe ultimele doua locuri, insa, se afla nivelul de multumire privind echilibrul dintre viata personala si cea profesionala (84%) si sentimentul de implinire profesionala (83%).

Intrebati despre facilitatile disponibile in spatiul in care lucreaza, in general angajatii au raspuns ca regasesc in cladirile lor suficiente elemente pozitive (mediu de lucru propice, optiuni pentru mese cu hrana sanatoasa, caracteristici "verzi" ale cladirii si echipamentelor). Un lucru pe care si l-ar dori insa, dar care este prea putin prezent in majoritatea cladirilor existente, este spatiul exterior, de preferinta inverzit, pe care sa-l poata folosi pentru momentele de relaxare, servirea pranzului, pentru sedinte informale sau alte tipuri de intalniri si de ce nu pentru munca "in aer liber" atunci cand exista posibilitatea; o oportunitate, deci, pentru angajatorii din cladirile care dispun de el dar si pentru proiectele imobiliare aflate in dezvoltare.

In timpul interviului de angajare, cele mai des prezentate trei beneficii pe care o companie le ofera angajatului sunt apartenenta la o organizatie cu o buna reputatie, echipamentele din dotare si sentimentul de implinire personala si profesionala, ultimele doua regasindu-se si in preferintele angajatilor.

Pe de alta parte, beneficiile considerate de companii ca fiind cele mai importante pentru angajati denota pragmatismul angajatorilor de pe piata romaneasca. Astfel, 88% dintre companii considera important ca angajatii sa isi desfasoare activitatea intr-un spatiu confortabil, in care sa nu le fie distrasa atentia si care sa stimuleze cresterea productivitatii acestora. Pentru 76% dintre companii este esential ca intr-un spatiu de birouri sau in proximitate sa existe posibilitatea de a servi mese cu hrana sanatoasa, in timp ce 73% considera ca cel mai important este accesul facil la transportul in comun sau existenta unui sistem de inchiriere a bicicletelor.

Tendintele moderne si studiile legate de efectul factorilor de wellbeing asupra sanatatii si productivitatii angajatilor nu par sa aiba inca un impact important pe piata romaneasca, doar cativa dintre angajatori mentionand lumina naturala, aerul proaspat, sustenabilitatea sau echilibrul intre activitatea profesionala si viata personala ca fiind elemente importante. Mai mult, atunci cand aleg un nou spatiu de birouri, angajatorii au inca o abordare absolut pragmatica - accesul facil la mijloacele de transport in comun, pretul si flexibilitatea spatiului fiind cele mai importante trei considerente.

Lucrurile se schimba, insa - si pentru ca dezvoltarea unei astfel de cladiri de birouri e un proiect de durata, companiile dezvoltatoare sunt nevoite sa aiba o abordare care anticipeaza piata. De exemplu, proiectul Skanska, Campus 6, va implementa certificarea WELL pentru cladirile 2, 3 si 4.

Skanska Romania va finaliza prima faza a proiectului Campus 6 in trimestrul trei al acestui an, prin inaugurarea primei cladiri din complexul de patru, cu o suprafata totala 81.000 metri patrati. Proiectul se afla in imediata vecinatate a campusului Universitatii Politehnice Bucuresti si va include spatii de retail, o zona cu acces public, zone verzi si acces facil la transportul urban.

Sursa foto: AJR_photo / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri