Legatura dintre infrastructura si investitii in spatii logistice este evidenta, sustin specialistii prezenti la conferinta ReConstruct. O dovada este dezvoltarea unor astfel de spatii la capetele de autostrada, mai intai la A1 si, recent, si la A3. “Calitatea” infrastructurii romanesti face ca Romania sa piarda o mare oportunitate, aceea de a deveni jucator regional din punct de vedere logistic.

Cosmin Patroiu, director general, TeraSteel SA (companie care detine o capacitate de productie in Sudul Serbiei) sustine ca lipsa infrastructurii de calitate face ca transportul din Sudul Serbiei pana la Budapesta sa fie mai facil decat din Bistrita la Budapesta.

“Din punct de vedere al infrastructurii, Serbia sta mult mai bine decat Romania. De la fabrica noastra din Serbia, ajungem in orice alta tara vecina pe autostrada, mai putin in Romania. Incercam sa venim cu marfa in Sudul Romaniei din Sudul Serbiei, decat din Bistrita”, a punctat Patroiu.

Mai mult, el a precizat ca autostrada din Serbia permite ca tot traficul cu Bulgaria si Turcia sa de deruleze pe acolo si nu prin Sudul Romaniei.

“Serbia inca nu este in Uniunea Europeana, dar lucreaza intens la infrastructura. In munti se construiesc loturi intregi de autostrada si se lucreaza”, a mai spus Patroiu.

La randul sau, Sanziana Pardhan, Country Head Romania, P3 Logistic Parks, sustine ca infrastructura atrage dupa sine spatiile logistice, si nu invers.

“Exista o legatura foarte stansa intre dezvoltarea de poluri logistice si infrastructura. Aceasta legatura este evidenta in toata lumea. In Bucuresti, dezvoltarea spatiilor logistice a inceput acolo unde exista un cap de autostrada, pe A1, iar acum zona detine 80% din spatiile logistice din Bucuresti.
Recent, am vazut extinderi in zona de nord si pe noua autostrada A3, iar aceasta dezvoltare a venit odata cu largirea soselei de centura. Deci este evident ca spatiile logistice urmeaza infrastructura”, a declarat Sanziana Pardhan.

Ea a subliniat faptul ca infrastructura deschide anumite zone care, in lipsa infrastructurii, nu sunt interesante din punct de vedere logistic.

“Lipsa infrastructurii ne facem sa pierdem o mare oportunitate, aceea de a deveni un jucator regional din punct de vedere logistic. Din punct de vedere grografic, avem toate datele necesare, dar trebuie sa oferim fluxuri facile de transport nu doar pe autostrazi, dar si in zona feroviara (care a luat avant in Europa). La noi, infrastructura feroviara exista, dar lasa mult de dorit si reduce viteza trenurilor. Pentru industria noastra, ar fi un element extrem de important, pentru ca poti sa captezi nu doar cererea interna, ci si cerere din regiune si atunci discutam de alt nivel de spatii logistice, ca si jucator in Europa”, a mai spus Sanziana Pardhan.

Partenerii ReContruct 2018 sunt: Genesis Property, TeraSteel, Digital Architect si Imobiliare.ro.

Sursa foto: Ovidiu Udrescu

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri