In ultima perioada, procentul clientilor care achizitioneaza locuinte in scop investitional a inregistrat o usoara temperare, ajungand la un procent de 10-15% in prezent, potrivti spcialistilor citati, care arata, de asemenea, ca profilul unui astfel de cumparator este, in general, un barbat cu varsta cuprinsa intre 40 si 50 de ani, cu venit mediu sau peste medie, interesat de o paleta mai mare de locuinte.

Motivele care au incurajat efectuarea unei achizitii in scop investitional in ultimii ani au fost nevoia - in general cea a parintilor de a investi in locuinte pentru copii, oportunitatea - exploatarea prin inchiriere a locuintelor in marile centre universitare, stabilitatea macro-financiara, nivelul dobanzilor si, mai ales, raportul dintre cerere si oferta.

In topul caracteristicilor cautate de investitori se afla amplasamentul, aproape de mijloacele de transport, facilitatile din imprejurimi si numarul de camere, apartamentele de trei camere fiind cele mai dorite.

"Cerintele la achizitie sunt similare indiferent de intentia cumparatorului (proximitatea fata de metrou, facilitati, randament bun din perspectiva nevoii de spatiu), insa diferenta se observa cand ne uitam la amplasament. Cumparatorii care doresc sa investeasca se orienteaza spre nordul sau vestul Capitalei, catre proprietati aflate in proximitatea hub-urilor de birouri", a declarat Rafel Nebreda, Imoteca The Residential Experts.

Moldova Business Week/Pavel...
Citeste si: Cum isi propune Guvernul Moldovei sa atraga investitori straini

Ea adauga ca raportul dintre romanii care achizitioneaza o locuinta de nevoie vs. in scop investitional este de aproximativ 85% - 15%, valabil in general pentru apartamentele din ansambluri traditionale. In cazul celor de tip boutique, situate in zone centrale, procentele ajung chiar si la egalitate.

Imobiliarium, unul dintre cele mai importante targuri de locuinte, reuneste 62 de dezvoltatori, ce prezinta 88 de ansambluri rezidentiale, cu 22.600 de locuinte. Imobiliarium este un eveniment marca Universum Events. Compania are propriile marci, precum Imobiliarium, Internet & Mobile World, Bucharest Technology Week si MyConnector dar si o divizie de evenimente personalizate: MICE (Meetings, Incentives, Conferences & Exhibitions), axata pe evenimente de amploare pentru clienti, precum Microsoft Summit si Cisco Connect, petreceri si zile ale companiei.

Sursa foto: Augustin Lazaroiu / Shutterstock