2020 s-a dovedit a fi un test de reziliență și capacitate de adaptare pentru orice antreprenor sau angajat, în contextul pandemiei, apreciază Horațiu Didea, CEO Workspace Studio. Astfel, toate acele citate despre capacitatea de adaptare, schimbare, reinventare tip "adapt or die" par să fi devenit o realitate imediată a mediului economic. "Nu mai sunt doar idei care sună bine, ci pe care trebuie să le pui în practică într-un fel sau altul într-un timp extrem de scurt".

"Eu întotdeauna am crezut în business-urile cu creștere organică, cu cash flow bun. În afară de cei „too big to fail”, aceste companii vor fi câștigătorii crizei covidului. Sper ca mediul de business să fi învățat că trebuie să creezi valoare ca să rămâi relevant, că inovația și serviciile de excepție vor fi mereu “în trend” și definitorii pentru o companie puternică", spune Horațiu Didea (foto).

De altfel, majoritatea antreprenorilor și oamenilor de afaceri din România au înțeles repede că nu vor primi un ajutor spectaculos din partea autorităților și au căutat soluții proprii pentru a rămâne în business, pentru a se adapta.

De la digitalizare, până la restrângerea echipelor, de la reducerea costurilor, până la diversificarea portofoliilor de produse sau servicii sau extinderea liniilor de credit, companiile luptă să se adapteze la situația din piață. Nu este ușor pentru nimeni, pentru că e o criză economică accelerată. În criza precedentă, am avut 6-12 luni să ne obișnuim cu ideea și să ne pregătim scenariile. Anul acesta, în mai puțîn de 6 luni am schimbat deja câteva scenarii de lucru.

- Horațiu Didea -

Citeste si:
Estimare: Corporatistul român se va reîntoarce la birou în vara lui...
Estimare: Corporatistul român...

În opinia sa, finalul de an rămâne incert, dependent de evoluția soluțiilor medicale privind virusul, dar și dinamica politico - economică la nivel global, care e destul de complicată și amplifică incertitudinea. "Cred că va urma cel puțin o scădere înainte de o potențiala revenire".

Horațiu Didea: Anul acesta vom avea o scădere între 10 și 30%

Și compania sa, Workspace Studio, a cunoscut impactul pandemiei de Covid-19, în contextul în care oferă soluții de proiectare și amenajări de spații de birouri. "Am fost afectați într-o mare măsură. Proiectele noi de amenajare au scăzut cu aproape 70%, majoritatea fiind amânate până când situația economică și amploarea recesiunii prind ceva mai mult contur", spune Horațiu Didea.

Pe de altă parte, subliniază el, au continuat proiectele de dezvoltare care fuseseră aprobate deja și se lucrează destul de intens la potențiale proiecte care ar trebui să aibă loc în 2021.

"Per total cred că anul acesta vom înregistra o scădere între 10 și 30%". Totuși, "se înregistrează creșteri pe nișe mici de piață, pe care le vom accesa tot mai mult, precum amenajările de spații de lucru pentru acasă. De exemplu, noi am crescut cu 100% vânzările de scaune ergonomice Herman Miller pe segmentul rezidențial, pentru că oamenii au fost puși în situația de a-și amenaja birouri acasă. Interesul clienților ne încurajează să dezvoltăm această zona de vânzare către clientul final, însă la nivel de business, acest segment reprezintă maxim 10% din cifra de afaceri anuală", conchide antreprenorul.

Citeste si:
Câți bani cheltuie o companie cu amenajarea unui spațiu de lucru la...
Câți bani cheltuie o companie...

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Marius Alexandru Stanciu
Absolvent al Facultatii de Economie din cadrul Academiei de Studii Economice din Bucuresti si al unui program de Master, cu specializarea Economie Europeana, sustinut in aceeasi institutie, Marius Alexandru Stanciu dispune de o experienta jurnalistica de peste 12 ani, dobandita in cadrul redactiei Wall-Street.ro si acopera din punct de vedere editorial evenimente si interviuri din piata imobiliara, piata asigurarilor si pensii private.

Te-ar putea interesa și:

Setari Cookie-uri