România a intrat în etapa în care proiectele publice nu mai sunt doar anunțate, ci se trece și la execuția lor, ritmul lucrărilor fiind mult peste ce se întâmpla în urmă cu câțiva ani, când moda principală era aceea de a anunța proiectele fără să se înceapă și lucrările de execuție, este de părere Mircea Georgescu, Managing Director Hünnebeck România.

Filiala locală a companiei germană este implicată în multe șantiere de infrastructură din România, fiind unul dintre cei mai mari furnizori de cofraje și schele pentru construcții, începând de la autostrăzi, poduri, dar și stații de epurare, bazine de colectare și așa mai departe. Astfel, reprezentanții Hünnebeck pot afirma, pe baza proiectelor în care sunt implicați, că ritmul lucrărilor de infrastructură a devenit unul mult mai bun față de anii anteriori.

„Avem o serie consistentă de proiecte la care participăm și care sunt tot de infrastructură, chiar dacă nu se vorbește foarte mult despre ele. Partea de autostrăzi, drumuri expres lucrurile funcționează foarte bine. Pentru noi a fost o sursă importantă de cerere pentru produsele noastre.

Dar pe lângă toate proiectele pe care le vede toată lumea, mai sunt și alte tipuri de lucrări de infrastructură despre care se vorbește mai puțin, cum ar fi reabilitările de căi ferate, care sunt, evident, foarte importante și care pot contribui la creșterea vitezei de rulare și a gradului de siguranță pe căile ferate. Mai sunt și alte tipuri de lucrări care sunt derulate și despre care nu se vorbește foarte mult, cum ar fi stațiile de epurare sau bazinele de colectare”, ne-a spus Mircea Georgescu.

Potrivit oficialului Hünnebeck ne spune că, în prezent, România a intrat într-o etapă în care proiectele de infrastructură publică nu sunt doar anunțate, ci sunt și puse în execuție.

Ritmul lucrărilor s-a îmbunătățit față de ani anteriori. Asta este clar. Evident, cam toată lumea spune că este loc de mai bine, dar eu aș alege să fiu realist. Trebuie să ne aducem aminte cu toții perioadele anterioare în care era o modă de a anunța proiecte.

Se spunea că s-a dat drumul la un studiu de fezabilitate, la nu știu ce planuri, dar totul rămânea așa la nivel de declarații și prea puțin se se întâmpla ceva. Apăreau tot felul de licitații anulate, amânate, contestate”, ne-a mai spus Mircea Georgescu.

Mircea Georgescu

Mircea Georgescu - sursa foto: Hünnebeck România

Citește și: România va atinge 1.000 km de autostradă. Două firme din Turcia se luptă pentru această ”onoare”

Citeste si:
CFR modernizează infrastructura din zona Iași. Trenurile vor...
CFR modernizează...

Referitor la motivele pentru care ritmul lucrărilor s-a îmbunătățit, șeful Hünnebeck România spune că ar putea fi câte puțin din fiecare.

Nu aș putea spune care este cauza principală. Ceva pozitiv s-a întâmplat pe zona proiectelor publice de infrastructură. Ar putea fi un cumul de factori. Probabil că la nivel legislativ există o dorință mai mare de a se face niște lucruri, nu doar de a declara. Probabil că și firmele implicate au căpătat mai multă experiență.

Poate este vorba și de o selecție mai bună a câștigătorilor, făcută altfel încât să existe măcar premisele că sunt serioși și au competențele necesare pentru a realiza proiectele. Probabil că și pe partea de finanțare este mai bine, pentru că sunt bani mulți în joc”, ne-a mai spus Mircea Georgescu.

PNRR este văzut ca un panaceu universal, dar efectele lui se vor vedea peste 2-3 ani

Managing directorul Hünnebeck România, anterior director regional de vânzări în cadrul companiei germane Bosch, spune că fondurile care sunt așteptate prin Planul Național de Redresare și Reziliență (PNRR) sunt importante pentru proiectele viitoare, dar ritmul actual nu are nicio legătură cu el.

Citeste si:
Iohannis, mesaj cu ocazia Unirii Principatelor: "Să ne dăm mână cu...
Iohannis, mesaj cu ocazia...

Evident, multă lume așteaptă fondurile europene oferite prin acest program, dar proiectele aflate deja în derulare nu au fost pornite cu gândul că vor veni banii prin PNRR.

Toată lumea privește PNRR ca un soi de panaceu universal, dar ar trebui să discutăm despre impactul lui în următorii 2-3 ani. Finanțarea proiectelor curente a fost rezolvată acum 2-3 ani, deci nu depinde de fondurile care vor veni prin PNRR.

La ce se întâmplă azi pe piață, PNRR are un impact mai degrabă psihologic, în sensul că proiectele pot continua și există un avânt, dar, cum spuneam, abia peste 2-3 ani vom putea spune dacă PNRR a avut un impact pozitiv sau nu. Deocamdată este un un soi de Fata Morgana după care toată lumea aleargă”, a subliniat Mircea Georgescu.

Potrivit acestuia, companiile ar trebui să se concentreze mai degrabă pe ce au de făcut ele și mai puțin pe factori externi, cei care nu sunt sub controlul lor.

Citeste si:
Belgienii de la WDP vor să investească 50 mil. euro în panouri...
Belgienii de la WDP vor să...

„Expertiza noastră este mai puțin legată capacitatea de a estima ce se poate întâmpla la nivel macro-economic, legislativ sau birocratic.

Trebuie să ne concentrăm pe ce putem face noi la nivel micro, la lucrurile pe care le putem gestiona, în așa fel încât să ne putem atinge atât obiectivul trasat de grup, de a ne atinge indicatorii de performanță stabiliți, dar și obiectivul nostru a deveni un partener de încredere pentru clienții noștri, de a asigura o colaborare fără sincope”, ne-a mai spus Mircea Georgescu.

Mai este mult de construit în România

Managing directorul Hünnebeck România ne-a mai spus că nu trebuie să existe nicio temere pentru constructori în perioada următoare în legătură cu piața construcțiilor din România pentru că încă mai sunt multe de construit, atât în sectorul privat, cât și în cel public.

Citeste si:
Consultanți: Investițiile imobiliare ar crește instant dacă am fi...
Consultanți: Investițiile...

„În momentul de față mai este mult de construit în România și mi-ar plăcea să transmit un mesaj de încredere tuturor jucătorilor din piață, ca să eliminăm, pe cât posibil deciziile emoționale sau la limita logicului. Panica asta economică nu ajută pe nimeni.

Încă mai este de construit în multe țări din Europa, cu atât mai mult în România. Poate că în Croația nu prea mai ai ce să construiești. E o țară mică și are o infrastructură foarte bine pusă la punct, așa că o să mai construiască autostrăzi doar de dragul de a construi autostrăzi, dar la noi este de construit și dacă ne concentrăm pe calitate, cu siguranță toată lumea va avea de câștigat”, a mai concluzionat Mircea Georgescu.

Hünnebeck România este parte a companiei germane Hünnebeck, una dintre mărcile de tradiție din portofoliul grupului american Brand Safway. Hünnebeck, are peste 90 de ani de experiență în construcții și este unul dintre principalii furnizori europeni de echipamente de cofraj, schele și sisteme de siguranță. În România, Hünnebeck deține două sedii și depozite în zona București – Rudeni și în apropiere de Cluj-Napoca – Căpușu Mare, în cadrul cărora activează cca. 80 de angajați.

Citeste si:
Analiză: În ultimii 8 ani, prețurile apartamentelor au crescut cu...
Analiză: În ultimii 8 ani,...

Sursa foto: Hünnebeck România

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:

Mai multe articole din secțiunea Imobiliare și construcții »


Setari Cookie-uri