În contextul răspândirii infecției cu Coronavirus COVID-19 la nivel național și al stării de îngrijorare generată în rândul populației, depreHUB, primul hub antidepresie din România, deschide Helpline-ul Anti-Anxietate 0374.456.420.

Helpline-ul 0374.456.420 poate fi apelat gratuit, 24/7, de către persoanele care se confruntă cu anxietate și atacuri de panică. Peste 35 de voluntari depreHUB, studenți sau absolvenți ai facultăților de psihologie, oferă în acest moment suport conform unui protocol specific pentru anxietatea generată de criza COVID-19. De asemenea, în limita timpului disponibil, specialiștii depreHUB asigură și sesiuni de consiliere gratuită, cu durată maximă de 30 minute, pentru gestionarea și prevenirea atacurilor de panică.

“Focarul de coronavirus poate avea un impact deosebit de mare asupra sănătății emoționale, acolo unde există un fond anxios sau diagnostice de tulburări emoționale. Frica și anxietatea de boală pot fi copleșitoare, îmbrăcând diverse forme, de la anxietate ușoră, medie, generalizată, ipohondrie și până la atacuri de panică. De aceea, pe lângă recomandările medicale și ajutor logistic, este nevoie și de sprijin emoțional: de atenție la propria persoană, dar și la cei din jur, acceptare, înțelegere și de asigurarea suportului specializat în cazul persoanelor cu predispoziție anxioasă”, a afirmat Psiholog Yolanda Crețescu, fondatoarea depreHUB.

Categoriile cele mai predispuse la anxietate sunt adulții cu tulburări emoționale, copiii și medicii sau alți furnizori de servicii medicale. În timp ce unele persoane privesc situația mai relaxat sau stau într-un grad de alertă rațional, altele se îngrijorează peste măsură, ajungând la episoade de anxietate și atacuri de panică. Pentru acestea din urmă, construirea de mecanisme conștiente și raționale de coping este absolut necesară.

În vederea diminuării anxietății și a păstrării echilibrului emoțional în perioada răspândirii infecției cu COVID-19, Psih. Yolanda Crețescu recomandă:

Citeste si:
CORONAVIRUS Două treimi dintre pacienții din România sunt vindecați...
Două treimi dintre pacienții...

1. Mențineți-vă calmul și raționalitatea

În astfel de situații de criză, când incertitutinea este mare sau evoluția lucrurilor este foarte rapidă, stresul, neliniștea și teama sunt trăiri absolut firești. Însă este important să faceți diferența între îngrijorarea sănătoasă, care vă ajută să vă păstrați în zona de prevenție, și îngrijorarea paralizantă, care vă poate duce în zona de risc emoțional. Permiteți-vă timp să observați și să exprimați ceea ce simțiți. Stabiliți-vă scopuri clare și măsuri realiste de precauție: informarea corectă, respectarea măsurilor de igienă și menținerea în zona de siguranță financiară, spațială, relațională și emoțională.

2. Acceptați nesiguranța și ceea ce nu puteți controla

Panica apare atunci când oamenii supraestimează o amenințare și își subestimează abilitățile de a face față noii situații. Luați măsuri în privința lucrurilor asupra cărora aveți control, precum spălatul frecvent pe mâini, evitarea zonelor aglomerate, respectarea distanței minime între persoane, și evitați ruminarea asupra incertitudinii infectării sau a unui final nefericit. Suntem ceea ce gândim și cu toții funcționăm după o schemă simplă: gând – emoție - comportament. Gândurile noastre cu privire la iminența pericolului sunt gânduri iraționale, nesusținute în plan real, însă emoțiile asociate acestor gânduri sunt reale si generează comportamente de anxietate care supun organsimul la un stres continuu, cu repercursiuni asupra sistemului imunitar.

Citeste si:
Primăria Capitalei lansează platforma de e-learning www.hubproedus.ro
Primăria Capitalei lansează...

3. Păstrați o rutină zilnică, atât cât este posibil

Satisfacerea nevoilor de bază, chiar și în această perioadă, poate avea un impact pozitiv asupra stării emoționale. Încercați să păstrați o alimentație echilibrată, să practicați exerciții fizice, să aveți un somn odihnitor și să rămâneți conectați cu prietenii, familia și lucrurile care vă plac.

Pentru a preveni acapararea și alimentarea inutilă cu îngrijorări, focusați-vă atenția pe găsirea și exploatarea unor beneficii generate de situație. Diminuarea activității sociale sau laborale poate înseamna o oportunitatea pentru a petrece mai mult timp cu familia sau pentru a face lucruri importante pentru propria persoană. Atenția rămâne astfel focusată pe voi, mintea ia decizii corecte și emoțiile stau într-un balans sănătos.

4. Moderați expunerea la avalanșa mediatică

Citeste si:
Cum sa evitam depresia la locul de munca: "Trebuie sa fim curajosi"
Despre depresie. Cum sa...

Păstrarea conectării cu autoritățile și cu media este utilă, atâta timp cât nu vă lăsați acaparați de furtuna mediatică și luați în calcul doar informațiile verificate prin surse oficiale. Bombardarea permanentă cu informații, schimbarea ritmului de somn, lipsa controlului asupra gândurilor și a perspectivei pozitive, precum și lipsa evaluării realistice a situației pot duce la un nivel ridicat de oboseală mentală, fizică și emoțională. Astfel, ca reacție de adaptare la acesti stimuli de stres, mintea și corpul reacționează și apare predispoziția la atacuri de panică.

Inițiativa deschiderii Helpline-ului Anti-Anxietate vine după ce, la finele anului 2019, depreHUB a lansat TelVerde Antidepresie 0800 0800 20. În primele 5 luni de activitate, voluntarii depreHUB au preluat peste 11.000 de apeluri și au făcut suport și redirecționare timp de peste 450 de ore. Tot în această perioadă, peste aproximativ 5000 de persoane și-au evaluat online starea emoțională prin intermediul evaluărilor inițiale de anxietate și depresie puse la dispoziție gratuit, prin intermediul platformei depreHUB.


Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Sănătate »



Citește și
CORONAVIRUS Bilanț 31 mai: numărul îmbolnăvirilor a urcat la 19.257
Setari Cookie-uri