Biofarm își mărește profitul după ce a acoperit ”seceta” de paracetamol din acest an

Sursǎ foto: Biofarm

Biofarm își mărește profitul după ce a acoperit ”seceta” de paracetamol din acest an

Cuprins Articol:

Biofarm (BIO), unul dintre cei mai mari producători de medicamente din România, și-a mărit profitul net cu 4,7%, la 73,2 mil. lei, în primele nouă luni din 2024. Profitul din exploatare a înregistrat o creștere aproape dublă (9,4%), la 81,1 mil. lei, după ce compania a acoperit o cerere seminificativ mai mare de medicamente pe bază de paracetamol care a existat în acest an.

”Rezultatul anului 2024 este puternic alterat de situația vânzărilor “one-off” pentru medicamentele pe baza de paracetamol realizată în Q1 2023 de către Biofarm SA ca urmare a penuriei de medicamente pe bază de paracetamol importate de terți din surse externe”, menționează oficialii companiei în raportul la 9 luni.

Ce spune șeful companiei despre rezultatele la 9 luni

Vănzările companiei au urcat ușor în primele nouă luni din acest an, la 231,1 mil. lei, reprezentând o creștere de 0,9% comparativ cu perioada similară de anul trecut.

„În primele nouă luni ale acestui an, ne-am concentrat pe creșterea profitabilității prin optimizarea costurilor și inovație în portofoliul de produse, ceea ce a dus la o creștere robustă a EBITDA, în pofida provocărilor de pe piața materiilor prime. Categoria Consumer Healthcare continuă să devină din ce în ce mai competitivă, însă poziția noastră consolidată ne permite să oferim soluții de calitate și să răspundem eficient nevoilor consumatorilor,” a declarat Cătălin Vicol, director general Biofarm.

Care sunt principalele branduri Biofarm

Compania domină în valoare în 6 categorii cheie prin brandurile: Bixtonim, Triferment, Colebil, Extravalerianic, Carmol și Carbocit. În plus, Biofarm este lider în volum în nu mai puțin de 8 categorii, evidențiind performanța remarcabilă a brandurilor: Bixtonim, Colebil, Triferment, Sennalax, Extravalerianic, Carmol, Carbocit și Nervocalmin. Aceste rezultate reprezintă o confirmare a succesului abordării Biofarm și a dedicării față de inovație. Prin realizările obținute, compania continuă să se afirme ca un jucător de încredere în domeniul Consumer Healthcare, oferind soluții eficiente și accesibile consumatorilor.

Biofarm are două fabrici de medicamente în București și o unitate de testare și dezvoltare de produse, iar portofoliul său de peste 100 de produse acoperă cele mai importante arii terapeutice din divizia Consumer Healthcare (digestiv & metabolic, respirator & ORL, cardiovascular & circulator, sistem nervos).

Compania este controlată de două foste SIF-uri (societăți de investiții financiare). Astfel, Lonshield Investment deține 51,6% din acțiuni, în vreme ce Lion Capital controlează 36,7% din acțiuni. Biofarm valorează 739 mil. lei pe Bursa de Valori București.

Personalizate pentru tine