In ultimele decenii, s-a conturat o granita din ce in ce mai accentuata intre valorile tarilor din Occident si cele din Orient. Daca materialismul si consumerismul au devenit instrumente de interes ale Vesticilor, de cealalta parte, Orientalii au ca piloni centrali de interes spiritualitatea si dezvoltarea personala.

Psihologul Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii, este de parere ca influenta social-culturala a mediului in care traim este mult mai puternica decat dorintele noastre interioare. Chiar daca avem inclinatii catre spiritualitate sau dezvoltare personala, dar am crescut toata viata intr-o tara care are ca valori centrale materialismul, vom adopta, in cea mai mare parte din timp, valorile mediului de provenienta.

“In Occident, consumerismul este un mod de viata, care absoarbe toate intentiile si dorintele noastre. Invazia reclamelor, mall-urilor, pietei de desfacere, gusturilor chimicalizate, mofturilor trupesti, ne fac sa ne rotim intr-un cerc vicios care ne pastreaza proaspeti si hotarati sa lucram pentru bani, nu pentru evolutie. Chiar daca, la un moment dat, ne vom revolta interior impotriva acestui stil de viata, aceasta revolta va dura foarte putin si vom constata ca nu putem ramane o mica insulita intr-un ocean atat de mare”, afirma psihologul Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii.

Cum putem impaca materialismul cu... fericirea

Chiar si asa, specialistul crede ca Materialismul si Spiritualitatea pot coabita intr-o lume construita in jurul banilor, dar ca aceasta relatie sa existe pe termen lung, trebuie sa gasim o directie comuna de utilizare.

1. Banii aduc Fericirea atunci cand scopul cu care ii cheltuim e mai mare decat interesul personal

“Orice alta dorinta de avutie materiala este un capriciu, instinct si factor de marire a egoului, iar astfel de atitudini il indeparteaza pe om de el insusi. Banii aduc Fericirea cand cei care muncesc, nu muncesc doar pentru ei insisi, ci si pentru cei de langa. Un cadou pentru mama ta, o bucurie unui copil, o masa oferita unui prieten, o donatie facuta celor cu handicap, o calatorie pentru familia ta, un acoperis celor nevoiasi etc. Cel mai cunoscut exemplu, in acest caz, sunt copiii nostri, lucram si ii ajutam neconditionat, pentru a-i avea si pastra fericiti. Cum ar fi sa facem la fel pentru ceilalti oameni?”, este de parere psihologul Alexandru Plesea.

2. Banii aduc fericirea doar cand cautam sa servim viitorul nostru si al celor din jur

“Servirea viitorului este observatia spre unde ne indreptam si ce scop avem. Daca cei mai multi dintre noi cautam sa avem un acoperis asupra capului, este doar pentru ca asa am vazut la parintii nostri si la societate. Aceasta puternica programare ne face sa muncim toata viata pentru asta si, spre sfarsitul vietii, vom constata ca nu am facut nimic si pentru societate. Aceasta concluzie ne va intrista”, afirma psihologul.

3. Banii aduc Fericirea doar la cei care stiu ce vor face cu ei

“Starile necontrolate si capriciile noastre ne fac sa cheltuim bani pe lucruri care isi pierd valoarea dupa un timp scurt. Daca stim ce vom face clar cu banii, munca noastra incepe sa prinda un sens mai puternic. De exemplu, familia e bine, eu la fel, banii ii cheltuim pe ce ne place si vrem, dar daca la cineva din familie apare vreun cost de spitalizare si e nevoie de bani, efortul depus pentru munca va creste considerabil. Cei mai multi oameni care inteleg fluxul banilor, se comporta ca si cum nu ar avea. Nu pentru faptul ca sunt zgarciti, ci pentru ca inteleg ca fara un scop mai mare decat cel personal, nu pot castiga mai mult”, declara Antrenorul Mintii.

4. Sintagma “Banii nu aduc Fericirea” este pentru cei care inteleg gresit fericirea

“Fericirea nu este o stare dependenta de factorii exteriori, ea este o vointa pe care o generam din interior. Fericirea este puterea de a oferi mai mult decat ai primit. Continuitatea acestui proces este mediul in care Fericirea poate fi mentinuta. Orice alta forma de Fericire este identificata cu egoul si nu este decat confort, placere, dorinta, capriciu, moft sau interes. Fericirea devine atitutinea care este cautata tot mai mult in mediile societatii actuale. Angajatorii cauta angajati fericiti, iubitul cauta o iubita fericita si invers, colaboratorii, la fel, vanzatorii de servicii/produse, la fel. Aceste asteptari nu duc la nimic bun, e nevoie de efort pentru fericirea celor din jur. Tot ce avem de facut este sa deschidem ochii si sa facem lucruri mai multe pentru ceilalti, astfel implinirea noastra interioara, cat si castigurile, vor creste”, conchide psihologul Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii.

Alexandru Plesea, cunoscut opiniei publice drept Antrenorul Mintii, este psihoterapeut si hipnoterapeut si trainer in programare neuro-lingvistica. A studiat natura mintii umane in trei sisteme educationale diferite – Statele Unite ale Americii, Marea Britanie si Romania si de peste 10 ani organizeaza cursuri si traininguri in Romania, cu scopul de a-i face pe oameni sa afle ce posibilitati au cand isi folosesc resursele intelectuale si sa arate abilitatile pe care mintea noastra inca le are latente.

Sursa foto: Zivica Kerkez/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri