Solutiile Gabrielei Firea pentru traficul de cosmar: promisiuni versus realizari

Timp de un an si noua luni, Primarul General al Capitalei, Gabriela Firea, a anuntat o serie de solutii pentru traficul din Bucuresti, care plaseaza capitala pe primul loc in clasamentul celor mai aglomerate orase din Europa. Piste pentru biciclete, parcari de tip park&ride, tramvaie suspendate, autobuze electrice, noduri intermodale, pasaje gata sa fie construite si centura Capitalei se numara printre proiectele pe care Primaria Generala le-a anuntat. O parte dintre ele au inceput, in schimb, cealalta parte pare de domeniul stiintifico-fantastic in contextul evolutiei infrastructurii in Romania.

Tramvaie suspendate

In Bucuresti sunt 486 de tramvaie care cirula pe 24 de linii, lungimea retelei numarand 137 de kilometri, potrivit statisticilor din 2016 publicate de Regia Autonoma de Transport Bucuresti (RATB).

Numarul tramvaielor ar putea depasi 560 daca Primaria Capitalei va achizitiona cele 80 de tramvaie care ar urma sa fie suspendate pe rutele Bucuresti-Magurele si Bucuresti-centura in zona de nord spre Ploiesti, in contextul in care primarul general a anuntat ca vor incepe lucrarile pentru o linie de transport monorail.

Primarul Capitalei anunta, la inceputul anului, ca va delimita in acest an liniile tramvaielor 16, 1 si 32 cu garduri, dupa modelul liniilor 41 si 21, potrivit Hotnews.

Soselele Capitalei

Firea a declarat ca anul acesta sunt introduse in bugetul Primariei Capitalei proiectele de extindere si modernizare a soselei Bucuresti - Magurele, pentru facilitarea accesului la Institutul de Fizica Nucleara, dezvoltarea si reorganizarea retelei de transport public de calatori in Ilfov, 63 de trasee pe o lungime de 1.150 km, reorganizarea traseelor de autobuz in Bucuresti pentru a raspunde mai bine nevoilor calatorilor si realizarea coridorului de transport rapid cu autobuzul pe ruta Magurele - Gara de Nord.

Citeste si:
Scandalul dintre Gabriela Firea și Clotilde Armand: ce se întâmplă...
Scandalul dintre Gabriela...

Firea a dat asigurari ca in foarte scurt timp va fi demarat un nod intermodal, langa pasajul Domnesti, care va fi realizat de Compania Nationala de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR), prin extinderea la patru benzi si linie de tramvai rapid pe prelungirea Ghencea pana la soseaua de centura, urmand sa existe o parcare de tip park and ride in zona.

Urmeaza construirea unei statii de cai ferate in aceste locatii si introducerea transportului local de calatori pe centura feroviara.

In 2018, Firea anunta ca vor incepe mai multe proiecte noi de infrastructura printre care extinderea si supralargirea Ghencea-Domnesti, pasaj Doamna Ghica cu Colentina, pasaj Petricani-Bucuresti Nord, pasaj Andronache-CF Bucuresti Constanta, pasaj spre cartierul Henry Coanda, largire si reabilitare Pod CF Constanta. De asemenea, proiectele deja incepute, precum pasajul Ciurel, largire Fabrica de Glucoza, park&ride Cora Pantelimon si pasajul Nicolae Grigorescu-Splai Dudescu, vor continua.

Parcarile de tip park&ride

Gabriela Firea a vorbit, recent, despre inceperea construirii, in luna aprilie, a parcarii de tip park and ride de la capatul soselei Pantelimon, cu statie de tramvai in acea zona, precizand ca acest concept va fi extins la toate iesirile din Bucuresti.

Citeste si:
7 zile, peste 17.000 de cutremure | Ne așteaptă o erupție a unui...
Peste 17.000 de cutremure in...

Despre parcarile park&ride, primarul a mai discutat si cu fostul ministru al Transporturilor, Felix Stroe, in noiembrie 2017, Firea solicitand atunci ca centura Capitalei si Metrorex sa intre in administratia Primariei Capitalei.

In noiembrie 2016, primarul general vorbea despre aceleasi parcari park&ride, sase la numar, care ar urma sa fie construite la intrare in Bucuresti, oferind posibilitatea oamenilor sa isi lase masinile si sa se deplaseze cu transportul in comun.

Vouchere si piste de biciclete

Mai intai, Primaria Capitalei a acordat vouchere pentru biciclete, apoi, la mai bine de jumatate de an, a depus proiectul la Ministerul Mediului pentru traseele de piste pentru biciclisti.

In vara anului trecut, Primaria Capitalei a acordat vouchere biciclistilor, iar 5.000 de persoane au beneficiat dupa ce au transmis solicitari in perioada 24-25 iulie 2017.

Citeste si:
Condiții de coșmar în centrul de carantină Zimnicea: șobolani, gândaci
Condiții de coșmar în centrul...

In ianuarie 2017, Consiliul General al Municipiului Bucuresti a aprobat acordarea unui numar suplimentar de 25.000 de vouchere in valoare de 500 de lei, participantilor care au indeplinit conditiile de inscriere in proiectul ”Biciclisti in Bucuresti” in perioada mentionata anterior si nu s-au regasit pe lista beneficiarilor de vouchere in anul 2017.

Primarul Gabriela Firea anunta, la inceputul lunii martie a acestui an, ca a predat la Ministerul Mediului un proiect pentru un traseu de 67 de km de piste pentru biciclisti, potrivit Agerpres.

La inceputul anului 2018, primarul anunta ca sustine posibilitatea intrarii biciclistilor pe benzile unice dedicate tramvaiului, acolo unde este posibil. Pe aceste benzi ar urma sa circule si autobuzele, dupa modificarea Codului Rutier, potrivit Hotnews.ro.

In Planul de Mobilitate Urbana Durabila (PMUD) se propunea realizarea unei retele de 250 de km de piste de biciclete, cu 12 proiecte prioritare de 60 de km, ce urmeaza a fi implementate pe termen scurt. Valoarea totala estimativa pentru cei 250 de km de piste pentru biciclete este de 50 de milioane de euro, potrivit Hotnews.

In prezent, Bucurestiul are circa 7 km de piste pentru biciclete: pe bd. Liviu Rebreanu (1,67 km), str. Buzesti (1,24 km), Bulevardul Aviatorilor (2,11 km ), bd. Prezan (0,5 km) str. Constantin Marinescu (0,45 km), Calea Victoriei si Buzesti.

Autobuze

In 2016, parcul RATB avea 1.147 de autobuze care circula pe o lungime de 442 de kilometri.

De la inceputul mandatului, Firea a anuntat, in repetate randuri, ca Primaria va achizitiona autobuze si le va inlocui pe cele vechi, iar in luna februarie a acestui an, asocierea Otokar Europe SA - Otokar Otomotiv ve Savunma Sanayi a castigat licitatia privind achizitia celor 400 de autobuze euro 6 care vor face parte din parcul auto al RATB.

Intre timp, companiile MERCEDES-BENZ ROMANIA si KARSAN OTOMOTIV SANAYII E TICARET AS au contestat rezultatul licitatiei organizate de Primaria Capitalei pentru achizitia celor 400 de autobuze si au cerut anularea deciziei prin care s-a stabilit castigatorul licitatiei si reevaluarea ofertelor. Mercedes cere si eliminarea ofertei KARSAN.

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri