Criza de pe piata muncii, lipsa previzibilitatii si birocratia sunt principalele probleme cu care se confrunta Romania in acest moment, a declarat Dragos Anastasiu, presedintele Camerei de Comert Romano-Germane (AHK Romania).

"Cea mai mare problema din Romania in acest moment o constituie mana de lucru. Nu vorbim doar de cifre. Nu sunt suficienti oameni pentru a fi angajati, nu sunt de calitate si nu au mentalitatea necesara in Romania. Deci forta de munca este cea mai mare problema din aceasta tara. In al doilea rand, nu putem trai fara previzibilitate, dar acest lucru e ceva cronic. Cea de-a treia problema o constituie birocratia, pentru ca in fiecare zi facem lucruri fara niciun sens. Pierdem energie, pierdem bani, platim oameni sa faca lucruri care sunt complet fara sens. E o situatie frustranta care ne costa timp si bani", a spus Dragos Anastasiu, potrivit Agerpres.

Acesta a afirmat ca mai avem o problema legata de imaginea Romaniei, care nu este buna, dar ca realitatea este mai buna decat imaginea.

"Hai sa vorbim despre turism si nu numai, exporturi, investitii si asa mai departe. Realitatea noastra nu este atat de negativa precum este imaginea de care ne "bucuram". Bugetul turismului, bugetul pentru promovarea marcii de tara a fost mai mic anul trecut decat bugetul pe care l-am avut la firma si bugetul pe care l-am avut la firma nu a fost mare", a declarat Dragos Anastasiu, fondatorul Eurolines.

O alta problema mentionata de acesta a fost cresterea salariilor in sectorul public care poate duce la probleme in sectorul privat.

Strategia de dezvoltare a...
Citeste si: Strategia de dezvoltare a turismului balnear, pe masa Guvernului

"Eu pierd multi soferi care pleaca sa lucreze pentru RATB. 23 de ani Eurolines nu a avut nicio problema cu soferii pentru ca toti soferii de la RATB veneau la Eurolines. Acum soferii de la Eurolines pleaca la RATB pentru ca aici castiga mai bine chiar daca RATB este o societate pe pierdere. E o societate de stat si salariile sunt mari", a spus Dragos Anastasiu.

Acesta a declarat ca nivelul salariilor in compania sa este in continuare mai mare decat la RATB, dar ca diferenta se reduce atunci cand sunt luate in considerare conditiile de lucru, munca de sofer la Eurolines presupunand deplasari in afara tarii, astfel ca un post de sofer la RATB devine atractiv.

Sursa foto: Mircea Dragos Photography

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Liviu Dragnea anunta modificari ale legislatiei pentru zilieri