Costurile de constructie a noii statii de metrou la nivel suprateran ce va completa Magistrala 2 vor fi suportate integral din bugetul local al Sectorului 4.

"Totul a inceput in urma cu 6 luni. Dialogul pe care l-am avut cu Metrorex a fost foarte rapid si am semnat protocolul de intentie validat de Consiliul General al Primariei Sectorului 4. Am semnat contractul pentru studiul de fezabilitate si avem emis inclusiv certificatul de urbanism pentru aceasta investitie. Termenul de finalizare pentru studiul de fezabilitate este 31.12. 2018", a spus primarul Sectorului 4, Daniel Baluta.

Baluta a precizat ca valoarea estimativa a investitiei se va cunoaste numai dupa finalizarea studiului de fezabilitate.

"Dorim ca lucrarile pentru aceasta investitie sa devina realitate in 2019. Doar in acest an, am avut o crestere de aproape 20% a veniturilor proprii apartinand Primariei Sectorului 4 prin masurile de investitii pe care le-am luat. Am marcat o investitie record de 50 de milioane de euro facuta de un investitor privat. Costurile studiului de fezabilitate se ridica la 1,3 milioane de lei. Costurile finale ale investitiei le vom vedea dupa finalizarea studiului de fezabilitate. Deci, valoare estimativa a investitiei va fi obtinuta dupa 31 decembrie 2018", a declarat primarul Sectorului 4.

Revista presei 5 decembrie:...
Citeste si: Revista presei 5 decembrie: SUA pune presiune pe Rusia

Directorul general al Metrorex, Dumitru Sodolescu, a anuntat ca trenurile vor circula pe noul traseu in sistem pendula la un interval de 15 minute.

Potrivit proiectului, distanta dintre statia Berceni si viitoarea constructie va fi de 1.150 de metri, iar de la noua statie pana la linia de Centura de inca 1.350 de metri. Constructia va fi realizata pe sensul de mers dinspre Strada Turnu Magurele catre linia de centura a Capitalei.

Noua statie de metrou va fi realizata prin suprainaltare si va avea parter cu etaj tehnic, la care se vor adauga spatii conexe. De asemenea, accesul pietonal se va realiza de pe ambele sensuri, prin pasaje subterane. Partial, infrastructura exista deja, ca linie de transport, dar va fi dublata cu inca o cale de rulare. Totodata, la ambele capete de metrou ale Magistralei 2 de metrou vor exista in viitor parcari de tip Park&Ride, pentru ca persoanele care locuiesc in afara Bucurestiului sa poata lasa masinile, pentru a continua drumul prin Capitala cu metroul.

Protocolul de colaborare dintre Metrorex si Primaria Sectorului 4 prevede ca primaria de sector va asigura finantarea infrastructurii de transport, societatea de transport va pune la dispozitie calea de rulare, iar al final lucrarile vor fi predate in concesiune catre S.C. Metrorex S.A.

Contractul Colectiv de Munca...
Citeste si: Metrorex: Angajatii primesc o majorare salariala de 20%

Datele oficiale arata ca, in zona cuprinsa intre strada Turnu Magurele si locul viitoarei statii de metrou functioneaza aproximativ 150 de firme, din care cel putin 10 sunt fabrici mari, de ambalaje, de doze de aluminiu, de prelucrare a carnii sau din domeniul auto. In zona respectiva, lucreaza aproximativ 6.000 de oameni, iar alte 5.000 de persoane locuiesc in circa 50 de blocuri.

Conform Metrorex, Magistrala 2 de metrou reprezinta 25% din totalul liniilor metroului bucurestean. Acest tronson suporta zilnic 50% din fluxul de trafic al intregii retele de transport subteran din Capitala.

Sursa foto: Agerpres Foto