Tinerii din Generatia Z (cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani) sunt cei mai interesati de implicarea sociala a companiilor in comunitatile si problemele sociale, potrivit primului studiu despre interesul Generatiei Z fata de implicarea sociala a companiilor din Romania, realizat de Reveal Marketing Research. Mai mult, 96% dintre tinerii din generatia Z cunosc cel putin o companie care s-a implicat sau se implica activ in rezolvarea problemelor cu impact social din Romania.

In ultimii ani, implicarea civica a crescut in randul tinerilor din generatia Z, contrar stereotipurilor mediatice. Generatia Z este mai bine informata decat generatiile X si Y, deci mai vigilenta si mai critica cu tot ce se intampla in societate, si se implica activ in campanii de responsabilitate sociala. In plus, acesti tineri considera intr-o masura tot mai mare ca este responsabilitatea lor sa fie atenti si la modul in care marile companii se implica in problemele societatii.

Desi companiile investesc sute de mii de euro in proiecte de CSR (responsabilitate sociala corporativa), proiectele de implicate in societate ale companiilor raman un subiect putin dezbatut: unu din patru romani afirma ca nu cunoaste o astfel de initiativa. Potrivit studiului realizat de Reveal Marketing Research, cei mai multi tineri (96%) cu varste cuprinse intre 18 si 24 de ani cunosc cel putin o companie care s-a implicat sau se implica activ in rezolvarea problemelor cu impact social din Romania. Persoanele de peste 35 de ani sunt cel mai putin informate, afirmand ca nu cunosc campanii de responsabilitate sociala sau companii care sa desfasoare astfel de proiecte.

Ce cauze sociale vor companiile sa rezolve

Cele mai cunoscute proiecte de CSR sunt cele de mediu si educatie, iar cel mai putin cunoscute sunt proiectele de donatii pentru imbunatatirea spitalelor din Romania.

Foarte multi donatori vor poze cu copii fericiti la final. Insa in educatie nu ai cum sa ai poze cu copii fericiti la final. Educatia este un proces sustenabil in care trebuie sa investesti foarte multi ani ca sa ai, la final, copilul cu adevarat fericit. Altfel ne mintim intre noi. Doar pentru ca l-am adus la scoala si i-am dat tichete sociale nu inseamna ca am rezolvat problema. Aici trebuie sa avem viziune. Ce ne dorim, cu ce putem completa programele nationale care exista deja? Trebuie sa ajungem acolo unde statul nu ajunge, nu trebuie sa fim intr-o competitie cu statul

Gelu Duminica, sociolog

Potrivit studiului Reveal, proiectele de mediu se afla in topul celor mai mentionate campanii de responsabilitate sociala relizate de brandurile prezente in Romania, cu 23% dintre mentiuni, urmate de proiectele care isi propun sa imbunatateasca educatia din tara noastra (11% dintre mentiuni) si de cele cu aria de interes in ajutorarea copiilor.

Foto: Shutterstock.com

Pe locul 4 sunt mentionate proiecte care au ca scop preventia cancerului, iar pe locul 5 proiectele de combatere a saraciei. Sportul si nutritia sunt mentionate pe locul 6 printre campaniile de CSR ce promoveaza un stil de viata sanatos. Pe locul 7 se afla campaniile de donatii ce au in prim plan imbunatatirea spitalelor din Romania.

Companii care se implica in rezolvarea problemelor comunitatilor

Kaufland Romania se afla pe primul loc in topul celor sase companii mentionate ca avand implicare sociala. 1 din 2 romani stiu cel putin un proiect de responsabilitate sociala realizat de retailerul german. Cele mai mentionate proiecte de CSR pe care Kaufland le-a organizat sunt campaniile de mediu, educatie si sport, urmate de campaniile de incurajare a consumului de produse de pe piata locala romaneasca. Tot in asociere cu Kaufland se afla si proiectul Big Build organizat in parteneriat cu asociatia Habitat for Humanity, campanie de combatere a saraciei prin construirea a 36 de case pentru persoane cu venituri reduse din judetul Bacau.

Topul companiilor care se implica in problemele comunitatilor este completat de industria de telecomunicatii cu Vodafone, pe locul 2, si Telekom pe locul 3. Pe locul 4 este compania OMV Petrom si proiectul Tara lui Andrei, iar pe locul 5 Avon, urmata de compania E.ON.

Ne dau speranta rezultatele studiilor realizate in ultimul an in randul Generatiei Z. Vedem tineri bine informati, dornici de implicare sociala, dar si cu mult mai exigenti si mai atenti la comportamentul companiilor. Daca ar fi sa-i descriu pe tinerii Z intr-un cuvant, as spune ca sunt "ageri", iar asta s-ar traduce pentru corporatiile care vor sa conteze pentru Generatia Z in strategii transparente si autentice

Silvia Luican, Managing Partner la Reveal Marketing Research

Reveal Marketing Research este o companie de studii de piata full-service, care a aniversat 10 ani de existenta. Expertiza Reveal Marketing Research este multidisciplinara: studii sociologice, ethnografice si comerciale, analize de piata si potential de business, intelegerea consumatorului, dar si donatorilor din Romania.

Sursa foto: Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri