Producatorul elvetian de material rulant Stadler Rail Management AG a depus, marti, 2 aprilie, la Consiliul National de Solutionare a Contestatiilor (CNSC) o sesizare la licitatie Metrorex pentru trenurile care ar urma sa circule in Drumul Taberei, lansata recent de companie, scrie economica.net.

Cel mai probabil, elvetienii sunt nemultumiti de conditiile din caietul de sarcini pentru ca, pana acum, Metrorex nici nu a apucat sa primeasca oferte la procedura lansata pe 22 martie pentru achizitia de trenuri care vor circula pe Magistrala 5 de metrou, Eroilor – Drumul Taberei, scrie publicatia citata.

Metrorex va achizitiona trenuri noi de metrou care vor opera pe Magistrala 5, 13 fiind destinate sectiunii Drumul Taberei-Eroilor, pentru valoare de 520 de milioane de euro. Dupa verificarea si validarea de catre Agentia Nationala pentru Achizitii Publice (ANAP) a documentatiei de atribuire, anuntul de participare la licitatie a fost publicat in Sistemul Electronic de Achizitii Publice (SEAP), in luna martie 2019.

Termenul limita pentru primirea ofertelor sau a cererilor de participare este 20 mai 2019, ora 15.00, potrivit anuntului publicat de Metrorex in SEAP.

Proiectul Magistralei 5 de metrou, Drumul Taberei-Eroilor, a fost deblocat, dupa decizia Tribunalului Bucuresti care a respins si ultima contestatie depusa pentru contractul de automatizare si siguranta circulatiei. Astfel, Metrorex va putea semna in cateva zile acest contract, iar metroul din Drumul Taberei ar urma sa circule pana la sfarsitul anului, a explicat pentru RRA, directorul general Metrorex, Dumitru Sodolescu.

"Conform Legii achizitiilor publice, la 10 zile dupa primirea motivarii putem semna contractul, asta inseamna ca pe data de 9 aprilie contractul de automatizare va fi semnat intre METROREX si firma desemnata castigatoare. In mod practic inseamna ca anul acesta vom finaliza Magistrala 5 si va fi data in exploatare", a declarat, pentru RRA, Dumitru Sodolescu, directorul general al Metrorex.

In februarie, directorul Sodolescu declara ca lucrarile la metroul din Drumul Taberei vor fi gata in luna octombrie a acestui an.

In 2011 s-a semnat primul contract pentru M5. Termenul era de 36 de luni, la care se adaugau si alte termene, printre care cel pentru sistemul de automatizare. In 2015 era primul termen avansat pentru darea in functiune a metroului Drumul Taberei.

Magistrala 5 de metrou, sectiunea Raul Doamnei - Eroilor (Opera), inclusiv Valea Ialomitei, este compusa din 10 statii de metrou si un depou, avand o lungime totala de 6,8 km. Valoare totala reactualizata conform devizului general este de 3,2 miliarde de lei. O parte din bani vin de la Banca Europeana de Investitii (BEI), mai exact 1,8 miliarde de lei (395 de milioane de euro), in urma semnarii contractului de co-finantare a proiectului.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri