Ministrul Educatiei, Ecaterina Andronescu, propune introducerea orelor remediale din clasa a IX-a si planuri personalizate pentru fiecare elev, dupa procentul de promovare la bacalaureat "mic si nemultumitor".

"Este un procent mic, foarte mic si nemultumitor. Ceea ce ne determina sa luam masuri mai severe cu pregatirea lor. In acelati timp rezultatele acestea reprezinta si consecinta intrarii lor la liceu cu note de 2, de 3 si de 4. Aici ajungem din pacate. Ei nu mai pot recupera decalajele si rezultatele se vad in nepromovarea de la examenul de bacalaureat”, a declarat Ecaterina Andronescu, pentru HotNews.

Ministrul spune ca pregatirea remediala a elevilor de liceu care nu sunt bine pregatiti ar trebui sa inceapa in clasa a IX-a.

”Eu cred ca pregatirea aceea remediala de care tot am vorbit ar trebui sa inceapa din clasa a noua si sa continue tot liceul si care ajung in situatia asta de a nu fi in stare sa nu prompveze examenul de bacalaureat. In mod normal, pregatirea trebuie sa fie continua, nu e o aberatie sa spui ca elevul trebuie sa invete permanent ca sa poata sa faca cu usurinta fata acestor examene. Daca ne uitam la note o sa vedem diferente intre filiera teoretica si filiera tehnologica. Diferentele sunt destul de mari. De ce era intr-un fel de asteptat sa se intample asa? Pentru ca la liceele tehnologice au intrat cu note mici si abia acum se culeg rezultatele. In afara de pregatirea asta remediala daca am reusi sa facem un plan de pregatire personalizata pentru fiecare elev, cu sarcini precize si verificat perioadic de profesor”, a adaugat ministrul.

Citeste si:
BAC 2020: Ce schimbari pregateste Ministerul Educatiei
BAC 2020: Ce schimbari...

Sursa foto: Agerpres Foto

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Social »



Citeste si
Rata de promovare la BAC 2019, cea mai mica din ultimii 5 ani