Deputatul independent Nicuşor Dan apreciază că un preţ de 18.000.000 de euro pentru amenajarea staţiilor de autobuz din Bucureşti reprezintă un preţ "excesiv" şi atrage atenţia asupra faptului că există oraşe care au concesionat refugiile firmelor de publicitate.

"Primăria Capitalei a încheiat recent un contract de 89 milioane de lei (18 milioane euro) pentru amenajarea adăposturilor din staţiile de autobuz şi troleibuz din Bucureşti. Firma care a câştigat contractul asigură garanţia doar pentru primii doi ani de utilizare, urmând ca Primăria Capitalei să plătească alţi bani pentru mentenanţă în următorii ani. Practica în lume este ca primăriile să concesioneze staţiile de autobuz, prin licitaţie, firmelor de publicitate. Acestea au obligaţia de a construi şi întreţine adăposturile din staţiile de autobuz, având în schimb dreptul de a exploata publicitar parte din spaţiile acestora (cealaltă parte fiind destinată hărţilor transportului public şi altor informaţii publice)", arată deputatul de Bucureşti, scrie Agerpres.

În acest sens, el oferă exemplul Varşoviei, oraş comparabil cu Bucureştiul ca număr de locuitori şi ca dimensiune a transportului public, unde Autoritatea de transport public a concesionat în 2013 staţiile de autobuz şi tramvai unei asocieri de firme private. Acestea au avut obligaţia de a instala 1.600 de adăposturi într-o perioadă de 3 ani şi să le exploateze pe o perioadă de nouă ani. Primăria primeşte 350.000 euro pe an de la firmele care au concesionat staţiile pentru serviciile de curăţenie din adăposturi, menţionează Nicuşor Dan.

"Revenind la contractul din Bucureşti, consider că preţul de aproximativ 10.000 euro pentru un adăpost este excesiv, cu atât mai mult cu cât asocierea care a câştigat contractul nu are obligaţia de garanţie şi mentenanţă decât pentru doi ani. Juridic, întrucât Primăria a semnat contractul (în urma unei licitaţii începute în octombrie 2019), este obligată să îl onoreze. Trebuie însă să înceapă cât mai repede procedura de licitaţie pentru exploatarea publicitară a adăposturilor, pentru a recupera cât mai mult din investiţie", apreciază el.

Citeste si:
Trenul Bucureşti-Budapesta ar putea reintra în circulaţie la 1 iulie
Costescu, director CFR...
Sursa foto: photodonato/ Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Citește și
Cum s-a răspândit coronavirus într-un autobuz
Setari Cookie-uri