Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, a remarcat că există rezistenţă din partea unei părţi a populaţiei în ceea ce priveşte amenajarea de noi spaţii verzi, în detrimentul locurilor de parcare.

Prezent, la rândul său, la conferinţa "Cities of Tomorrow", primarul Sectorului 6, Ciprian Ciucu, a declarat că politicile de schimbare a comportamentului sunt cele mai dificile şi cele care se confruntă cu cea mai puternică rezistenţă, notează Agerpres.

Consultantul independent Ullrich Sierau, fost primar al oraşului german Dortmund, a replicat că şoferii constituie o minoritate, iar amenajarea spaţiilor verzi reprezintă o prioritate pentru alte categorii de populaţie, care constituie în schimb majoritatea.

Potrivit lui Radu Mihaiu, Primăria Sectorului 2 a demarat o colaborare cu Ordinul Arhitecţilor în vederea amenajării a patru zone urbane degradate, care necesită revitalizare. Reprezentanţii OAR discută cu bucureştenii şi urmează să propună proiecte, în baza dorinţelor populaţiei.

Concurs pentru realizarea de piațete în Sectorul 2

De asemenea, va fi organizat un concurs de soluţii pentru şase piaţete din Sectorul 2.

Mihaiu a precizat că, ori de câte ori se doreşte realizarea unei schimbări în ceea ce priveşte aspectul oraşului, există o anumită rezistenţă din partea populaţiei şi este important ca oamenii să fie consultaţi.

Ullrich Sierau s-a arătat surprins de faptul că ar putea exista opoziţie în ceea ce priveşte amenajarea de noi spaţii verzi.

Radu Mihaiu: Eu nu cred că este nevoie de locuri de parcare. Cred că trebuie să reducem dependenţa de maşini

"Oamenii nu se plâng de amenajarea de noi parcuri sau lacuri, dar în oraşe există o oarecare rezistenţă în ceea ce priveşte crearea de spaţii verzi, deoarece mulţi români îşi doresc locuri de parcare. Avem în Bucureşti 1,5 milioane de maşini. (...) Există o mare nevoie pentru locuri de parcare - asta spun oamenii. Eu nu cred că este nevoie de locuri de parcare. Cred că trebuie să reducem dependenţa de maşini. Dar acest lucru se confruntă cu o anumită rezistenţă. Când vreau să mă duc într-o zonă şi să amenajez un parc nou, îmi vor spune: 'Bine, dar unde o să parcăm maşinile? Poate, mai bine, amenajaţi locuri de parcare'. În mod evident, se vor realiza locuri de parcare, dar este clar că trebuie să ne îndreptăm spre un stil de viaţă care este mai puţin dependent de maşini, care se bazează mai mult pe transportul public, pe metode de transport alternative, precum biciclete, scutere şi aşa mai departe. Cred că de asta are nevoie Bucureştiul. Dar acest lucru se confruntă cu multă rezistenţă. Aceasta este rezistenţa la care mă refeream în ceea ce priveşte reproiectarea zonelor din Sectorul 2", a răspuns Radu Mihaiu.

Ciprian Ciucu a subliniat importanţa implicării Primăriei Capitalei, care trebuie să coordoneze politicile de mobilitate urbană.

"Rezistenţa este uriaşă în ceea ce priveşte locurile de parcare, iar acesta este un domeniu în care ar trebui să lucrăm împreună cu primarul general. Şi avem nevoie de conducere aici, pentru că mobilitatea este în competenţa Primăriei Generale. La nivel de sector nu poţi să organizezi transportul în comun - nu este competenţa primăriei de sector, ci a celei generale. Oamenii ne cer locuri de parcare, dar scopul final al acestei politici, cel mai dificil, nu este de a construi locuri de parcare şi mari proiecte de infrastructură, ci de a schimba comportamentul populaţiei, astfel încât să nu folosească autoturisme şi să aleagă transportul public sau cel alternativ. Politicile de schimbare a comportamentului sunt cele mai dificile şi cele care se confruntă cu cea mai puternică rezistenţă. Nu putem face una fără cealaltă: politicile de mobilitate, de parcare, de transport în comun şi proiectele de transport alternativ trebuie să fie integrate. Nu funcţionează altfel", a explicat el.

Potrivit lui Ullrich Sierau, şi în Germania au existat cereri pentru mai multe locuri de parcare, dar şoferii nu reprezintă o majoritate şi trebuie avut în vedere şi interesul altor categorii de populaţie.

"Spuneţi că oamenii îşi doresc locuri de parcare. Ne-am confruntat cu această problemă în Germania. De obicei este vorba despre şoferi de sex masculin, cu vârste cuprinse între 30 şi 50 de ani, aşa ca dumneavoastră. Presupun că aveţi o familie şi nu puteţi să îi luaţi mereu în maşină. Vă vor întreba: 'Dar ce facem în weekend? Ne-ar plăcea să mergem la iarbă verde sau pe malul lacului'. Dacă le daţi o voce acelor oameni care sunt interesaţi de spaţii verzi, prin participare, ei vor fi cei care vor face presiune asupra autorităţilor locale, astfel încât mediul urban să nu fie afectat în mod negativ de locurile de parcare. (...) Dacă vă uitaţi la populaţie, veţi vedea că există mai mulţi copii, mai multe soţii şi mai mulţi bunici decât cei care merg cu maşina de la serviciu până acasă. Dacă ţineţi cont de acest aspect, nu va mai reprezenta o problemă să optaţi pentru dezvoltarea unui oraş verde, ecologic, în următorii în 20 de ani", a spus el.

Sursa foto: Agerpres

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri