Silviu Bujduveanu, viceprimarul Capitalei, a anunțat semnarea unui protocol de colaborare între guvern și autoritățile locale din București și Județul Ilfov pentru realizarea proiectului „Orbital București”, care prevede conectarea viitoare Autostrăzi A0 ce va încercui Capitala cu 10 drumuri regionale, ca scop de fluidizare a traficului la intrările și ieșirile din cel mai mare oraș al țării.

„Indiferent că e dimineață, seară, marți sau duminică, primăvară sau iarnă, întâmpini blocaje, dacă ești în trafic în zona de ieșire/intrare în București. (...) Fără o abordare unitară și integrată a soluțiilor de trafic, nu putem obține rezultate concrete în privința fluidizării traficului din zona de acces spre Capitală.
Blocaj în trafic însemnă blocaj economic, poluare și slăbirea nivelului de sănătate a orașului”, a anunțat oficialul Primăriei într-o postare publicată pe pagina oficială de Facebook a PNL București.

Potrivit sursei citate, parteneriatul dintre Ministerul Transporturilor, Consiliul Județean Ilfov și Primăria Capitalei va corela soluții pentru a genera fluidizarea traficului, nu blocaje la ieșirile din București.

Adică, viitoarea Autostradă A0 – finanțată de Ministerul Transporturilor – va beneficia de legături utile de trafic realizate de către Consiliul Județean Ilfov. De asemenea, ieșirile din București vor fi optimizate prin investiții realizate de către Primăria Capitalei.

Retail jobs

Proiectul „Orbital Bucureşti”, pe scurt:

  • 10 şosele noi cu profil de drum expres, cu patru benzi, cu o lungime totală de 96,43 kilometri;
  • asigurarea legăturii între Bucureşti, inelul de centură, Drumul Național Centura București (DNCB), și Autostrada A0, care este în lucru;
  • cele 10 drumuri radiale vor intersecta 30 de localități ilfovene, în 31 de noduri rutiere;
  • investiția se ridică la aproximativ 700 de milioane de euro cu TVA;
  • termenul de finalizare al lucrărilor este 2026.

Harta Proiect Orbital București(Sursa: Facebook / PNL București )

Lungimea celor 10 drumuri radiale va varia, de la 5 kilometri, până la 13, astfel:

  • 𝐃𝐑𝟏 – 𝐕𝐞𝐬𝐭 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (A0 –DNCB – Bd. Timișoara)
  • 𝐃𝐑𝟐 – 𝐀𝟏 (scopul proiectului este de extindere la trei benzi pe sens între km 10 și km 23 a A1)
  • 𝐃𝐑𝟑 – 𝐆𝐢𝐮𝐥𝐞𝐬̦𝐭𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (Săbăreni -A0, se prelungește până la DNCB - Calea Giulești)
  • 𝐃𝐑𝟒 – 𝐍𝐨𝐫𝐝 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (Corbeanca- A0, se prelungește spre DNCB - Bd. Poligrafiei)
  • 𝐃𝐑𝟓 – 𝐏𝐢𝐩𝐞𝐫𝐚 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (A0 - Otopeni – Tunari – DNCB –Penetrație Aleea Teișani)
  • 𝐃𝐑𝟔 – 𝐀𝐟𝐮𝐦𝐚𝐭̦𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (A0 - DN2, variantă de ocolire a localității Afumați)
  • 𝐃𝐑𝟕 – 𝐄𝐬𝐭 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (Moara Domnească - A0 și realizează legătura București - A0 prin Dobroești – Pantelimon – DNCB – A0)
  • 𝐃𝐑𝟖 – 𝐒𝐩𝐥𝐚𝐢 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (A0 - București prin legătura la DNCB și Splaiul Unirii, dar și conexiunea cu zona metropolitană prin Nodul Cernica)
  • 𝐃𝐑𝟗 – 𝐒𝐮𝐝 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (Vidra – A0 – DNCB – B.dul Metalurgiei / Gara Progresu)
  • 𝐃𝐑𝟏𝟎 – 𝐌𝐚̆𝐠𝐮𝐫𝐞𝐥𝐞 𝐄𝐱𝐩𝐫𝐞𝐬 (A0 - DNCB – Parc Industrial Măgurele – Prelungirea Ferentari).”
Citeste si:
FOTO | Grevă la STB: cum arată traficul în București
FOTO | Grevă la STB: cum...
Sursa foto: Shutterstock
Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Adrian Ungureanu
Venit în Capitală în 2007, ca orice copil de provincie cu tolba plină de vise, primul fiind acela de a deveni comentator sportiv - următorul Cristian Țopescu - Adrian a ales să-și înceapă cariera de jurnalist scriind în presă. Deși era abia în al doilea an la Facultatea de Jurnalism , Adrian și-a găsit un loc de muncă la ziarul ” Curierul Național ”. A realizat abia la interviul de angajare că nu mai există departament de sport la ziar, dar asta...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri