Sindicatul Drumarilor din CNAIR cere ca lucrările de întreținere și reparații să nu mai fie făcute de firme private, ci chiar de angajații Companiei Naționale de Administrare a Infrastructurii Rutiere.

Sindicatul Drumarilor "Elie Radu", care reprezintă salariații din CNAIR (Compania Națională de Administrare a Infrastructurii Rutiere) solicită ca lucrările de întreţinere şi reparare a drumurilor naţionale şi autostrăzilor să fie realizate de propriii angajaţi, în regie proprie, nu în baza unor contracte, cu firme private, a căror angajaţi sunt uneori neexperimentaţi, scrie Agerpres.

"Sperăm că ministrul Transporturilor, domnul Sorin Grindeanu, va soluţiona favorabil solicitările sindicatului şi va angaja muncitori, deservenţi de utilaje, respectiv va aloca va aloca buget pentru achiziţionarea de utilaje pentru a face în regie proprie lucrările de reparaţii suprafeţe degradate (plombări), colmatări, reparaţii ziduri de sprijin, întreţinere podeţe, decolmatări şi desfundări şanţuri şi camere de cădere, întreţinerea mijloacelor pentru siguranţa circulaţiei, semnalizare rutieră verticală şi orizontală şi a parapetelor direcţionali etc. Faţă de investiţii de alta natură, infrastructura rutieră trebuie să primească periodic lucrări ce au menirea de a consolida structurile proiectate iniţial (din cauza depăşirii duratei de exploatare luată în calcul, cât şi a influenţei agenţilor atmosferici)", se arată într-un comunicat al sindicatului "Elie Radu".

Retail jobs

Statistic: Highway put into use each year in Romania from 2010 to 2020 (in kilometers) | Statista
Find more statistics at Statista

Citește și: Autostrada Bacău-Pașcani, avizată. Trebuie să fie gata până în 2026 pentru a primi finanțare din PNRR

Sindicatul Drumarilor subliniază că lucrările de întreţinere curentă fac obiectul de activitate al Companiei Naţionale de Administrare a Infrastructurii Rutiere, iar acestea se fac cu muncitori. Numărul muncitorilor de la Districtele de drumuri a scăzut foarte mult în ultimii ani, ajungând la 42% din totalul personalului companiei. Acest lucru s-a întâmplat în detrimentul drumurilor care nu pot fi întreţinute cu un număr mic de muncitori şi fără uneltele şi utilajele necesare. De suferit au inclusiv participanţii la trafic care îşi strică maşina pe drumurile din România.

Spre exemplu, Transfăgărăşanul, care pe sectorul cuprins între Bâlea Lac şi Vidraru are patru tunele, 394 de podeţe, peste 30 de poduri şi mai mult de 20.000 de metri de ziduri de sprijin, a ajuns să fie întreţinut de opt muncitori, un deservent de utilaj şi doi şefi de district, atrag atenţia sindicaliştii.

Citeste si:
Ionel Arsene s-a autosuspendat din funcția de președinte al PSD Neamț
S-a prăbușit odată cu podul....

"În trecut se făceau toate lucrările de întreţinere în regie proprie, cu propriii salariaţi şi cu utilajele din dotare. De asemenea, Districtele erau dotate cu buldoexcavator sau încărcător, tractor, cilindru compactor, topitor de bitum, betonieră, iar fiecare judeţ, respectiv secţie de drumuri, avea 2-3 staţii pentru prepararea mixturilor asfaltice, trusă pentru tratamente asfaltice şi maşină de marcaj. Mai toate acestea au fost externalizate, mai exact predate pe nimic, firmelor desprinse din Administraţia Drumurilor, ca mai apoi compania să realizeze că tot mai bine şi mai ieftin se execută lucrările în regie proprie. Timid, au început să achiziţioneze utilaje specifice lucrărilor de drumuri şi angajaţii CNAIR văd pe ici, pe colo, cum mai apare câte un utilaj, dar nu este de ajuns! Este necesar să se stabilească o egalitate între cerinţe şi resurse", se spune în document.

Citeste si:
A7, autostrada Moldovei, un pas mai aproape de realitate. Anunțul...
A7, autostrada Moldovei, un...

Sindicatul consideră că trebuie făcut un program sustenabil, atât în ceea ce priveşte politica de personal, prin angajarea de muncitori la nivelul necesar, cât şi pentru dotarea tuturor districtelor cu minimul utilajelor specifice lucrărilor de întreţinere curentă.

"Este păcat să încheiem contracte de întreţinere cu firme private care au salariaţi neexperimentaţi şi să plătim sume mari acestora din bugetul companiei când toate aceste activităţi de întreţinere şi reparaţii pot fi făcute cu salariaţii proprii şi cu utilajele noastre", susţin sindicaliştii.

În plus, aceştia semnalează că un motiv în plus pentru a face întreţinerea în regie proprie este şi calitatea slaba a lucrărilor executate cu terţi, respectiv sumele exorbitante plătite.

Sursa foto: CNAIR

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Social »



Setari Cookie-uri