Inspectoratul General pentru Situații de Urgență (IGSU) scoate la concurs, prin Școala de subofițeri de la Boldești, 300 de posturi de pompieri. Autoritățile au publicat și cerințele obligatorii pentru cei care vor să aplice, IGSU căutând atât femei, cât și bărbați, conform unei postări pe Facebook.
Calendarul de recrutare pentru sesiunea martie - iunie 2025
„Persoanele care îndeplinesc condițiile și criteriile necesare pot depune cererea de înscriere, în perioada 24 februarie – 12 martie (inclusiv în zilele de sâmbătă și duminică), exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare (inspectoratele pentru situații de urgență județene/București-Ilfov, în funcție de domiciliul sau reședința înscris/ă pe cartea de identitate a candidatului),” arată sursa citată.
Care este calendarul admitere:
- 24 februarie – 12 martie 2025 – depunere cereri înscriere (𝗼𝗻-𝗹𝗶𝗻𝗲, 𝗶𝗻𝗰𝗹𝘂𝘀𝗶𝘃 𝘀𝗮̂𝗺𝗯𝗮̆𝘁𝗮 𝘀̦𝗶 𝗱𝘂𝗺𝗶𝗻𝗶𝗰𝗮̆)
- 28 martie 2025 – termen depunere documente în vederea constituirii dosarului de recrutare și termenul până la care se va desfășura activitatea de evaluare psihologică
- 04 – 10 aprilie 2025 – evaluarea performanțelor fizice
- 12 aprilie 2025 – susținerea probei de evaluare a cunoștințelor
- 17 aprilie – 04 iunie 2025 – examinare medicală (doar candidații care se încadrează în numărul locurilor scoase la concurs, în ordinea descrescătoare a notelor finale)
- 06 iunie 2025 – termen de afișare a rezultatelor finale pe site-ul unității de învățământ.
Care sunt criteriile de recrutare la pompieri
Cererea-tip de înscriere și, după caz, consimțământul privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar de către unitatea de recrutare, se completează de către candidat în mod lizibil, se semnează și se transmit, exclusiv în format electronic, la adresa de e-mail a unității de recrutare.
La primirea cererii-tip de înscriere, persoana cu sarcini de recrutare atribuie candidaților codul unic de identificare folosit pe întreaga procedură de concurs. Cererea-tip de înscriere cuprinzând elementele prevăzute anterior se scanează și se aduce la cunoștință candidaților prin e-mail.
Criterii de eligibilitate:
- să aibă cetăţenia română şi domiciliul în România;
- să cunoască limba română, scris şi vorbit;
- să aibă capacitate deplină de exerciţiu;
- să fie apţi din punct de vedere medical, fizic şi psihologic;
- să aibă vârsta de minimum 18 ani împliniţi sau îi împlinească în cursul anului în care participă la concursul de admitere;
- să fie absolvenţi de liceu cu diplomă de bacalaureat;
- să aibă un comportament corespunzător cerinţelor de conduită admise şi practicate în societate;
- să nu aibă antecedente penale, cu excepţia situaţiei când a intervenit reabilitarea;
- să nu fie în curs de urmărire penală ori de judecată pentru săvârşirea de infracţiuni;
- să nu fi fost destituiţi dintr-o funcţie publică sau să nu le fi încetat contractul individual de muncă pentru motive disciplinare în ultimii 7 ani;
- să nu fi desfăşurat activităţi de poliţie politică, astfel cum sunt definite prin lege;
Criteriile specifice pentru recrutarea candidaţilor la examenele de admitere în instituţiile de învăţământ, forma de învăţământ cu frecvenţă, în vederea formării profesionale iniţiale, sunt următoarele:
- să aibă vârsta de până la 27 de ani, împliniţi în anul participării la concursul de admitere;
- să nu aibă tatuaje ori elemente ornamentale prezente pe întreg corpul care să reprezinte sau să semnifice simboluri, mesaje, sloganuri sau reprezentări de natură să incite la violență, ură sau discriminare ori să aibă conotații politice, fasciste, legionare, rasiste sau xenofobe;
- să fi obţinut la purtare, în perioada studiilor liceale, media de cel puţin 9,00, cu excepţia candidaţilor care au absolvit instituţii de învăţământ de nivel liceal în state membre ale Uniunii Europene în care nu se evaluează prin notă/punctaj/calificativ purtarea elevului;
- să nu fi fost exmatriculaţi pentru abateri disciplinare dintr-o instituţie de învăţământ.
Care sunt documentele necesare pentru înscriere
Pentru recrutare, fiecare candidat va depune la structura de resurse umane a inspectoratelor pentru situaţii de urgenţă judeţene/Bucureşti-Ilfov, în raport cu domiciliul sau reședința înscrisă în cartea de identitate, următoarele documente:
-
cererea de înscriere;
-
diploma de bacalaureat (copie);
-
foaia matricolă pentru clasele IX-XII / IX-XIII (copie);
-
copii ale actului de identitate, documente doveditoare care să ateste vechimea în muncă şi, dacă este cazul, ale livretului militar;
-
copii ale certificatului de naştere al candidatului, soţiei şi fiecărui copil (dacă e cazul);
-
copia certificatului de căsătorie, precum şi, după caz, ale hotărârilor judecătoreşti privind starea civilă;
-
curriculum vitae – Europass (CV);
-
autobiografia (întocmită conform îndrumarului atașat);
-
tabelul nominal cu rudele candidatului;
-
1 fotografie color 9x12 cm (având scrise pe verso: numele, prenumele tatălui și prenumele candidatului, înscrise cu majuscule, precum și codul numeric personal al acestuia);
-
adeverința medicală eliberată de medicul de familie (modelul prevăzut de Anexa nr. 2 la OMAI nr. 105/2020);
-
consimțământul informat (modelul prevăzut de Anexa nr. 3 la OMAI nr. 105/2020);
-
declaraţia de confirmare a cunoaşterii şi acceptare a condiţiilor de recrutare;
-
extras de pe cazierul judiciar/cazierul judiciar (doar în situația nedepunerii consimțământului privind solicitarea extrasului de pe cazierul judiciar odată cu cererea de înscriere);
-
documentele justificative pentru candidații care optează pentru locurile alocate romilor (dacă este cazul, inclusiv declarația prevăzută de Anexa nr. 3 la Dispoziția DGMRU nr. II/18716 din 15.07.2020 pentru modificarea Dispoziției DGMRU nr. II/17953/2019 - disponibilă pe site-ul MAI);
-
documentele justificative pentru candidații îndreptățiți să beneficieze de prevederile Ordinului m.a.i. nr. 35/2014 privind măsurile de sprijin acordate poliţiştilor încadraţi într-un grad de invaliditate şi familiilor acestora, precum şi familiilor poliţiştilor decedaţi sau, după caz ale Ordinului m.a.i. nr. 108/2014 privind măsurile de sprijin acordate personalului militar încadrat într-un grad de invaliditate sau clasat apt limitat pentru serviciul militar şi familiilor acestora, precum şi familiilor personalului militar decedat, ambele cu modificările și completările ulterioare (dacă este cazul);
Copiile documentelor prevăzute mai sus, se certifică pentru conformitate şi se semnează de persoana desemnată din cadrul unității de recrutare şi de candidat. Originalul documentelor prezentate se restituie candidatului după realizarea copiilor.
Documentele pot fi depuse şi în copie legalizată, situaţie în care activităţile prevăzute anterior nu se mai realizează.
Extrasul de pe cazierul judiciar se solicită de către compartimentul cu sarcini de recrutare, pe baza consimţământului expres al candidatului. Extrasul poate fi înlocuit şi de un certificat de cazier judiciar, în termen de valabilitate, depus de candidat.
Adeverința medicală se completează de medicul de familie, iar consimțământul informat se completează și se semnează de candidat în mod lizibil și se depun la unitatea de recrutare.
Candidații etnici care se înscriu pentru locurile alocate distinct acestora declară pe propria răspundere apartenența la etnia respectivă și depun în acest sens pentru dosarul de recrutare o adeverință emisă de o organizaţie etnică, constituită potrivit legii.