Studiu Edenred: 7 din 10 români aleg să ia prânzul în fața calculatorului

Sursǎ foto: Shutterstock

Studiu Edenred: 7 din 10 români aleg să ia prânzul în fața calculatorului

Cuprins Articol:

Potrivit celui mai recent studiu realizat de Edenred România, companie care emite beneficii extrasalariale, 7 din 10 români acordă sub 30 de minute mesei de prânz, pentru care alocă o valoare medie de 40 de lei. În același timp, 8 din 10 respondenți consideră că pauza de masă contribuie foarte mult la creșterea nivelului de concentrare și le oferă un plus de energie și fericire.

Datele raportului au arătat că 7 din 10 români aleg să ia prânzul în fața calculatorului și doar 6% comandă de pe platformele de livrare. Studiul denumit „Pauza de prânz în 2025 - Între rutină, gust și tendințe” a fost realizat online, în aprilie 2025, pe un eșantion de 2206 respondenți, femei și bărbați, cu vârste cuprinse între 18 și 61 ani.

În România anului 2025, pauza de prânz rămâne, paradoxal, cel mai neglijat obicei valoros din viața profesională. Doar 1 din 10 angajați își oferă peste 45 de minute pentru această pauză, iar 7 din 10 o petrec în fața calculatorului. Pauza de prânz nu este doar un moment de alimentație, este o sursă reală de energie, productivitate și echilibru mental. Studiul nostru arată că 8 din 10 angajați declară că se simt mai concentrați și mai fericiți după o pauză de prânz de calitate. Mai mult, dacă ar avea acces la o valoare mai mare a tichetelor de masă, 1 din 2 ar alege restaurante mai bune, cu ingrediente locale și opțiuni sănătoase.

Gorkem Oran, Director General Edenred România

Gustul mâncării, mai important decât prețul în alegerea restaurantului

Cercetarea Edenred arată că în alegerea restaurantului, criteriile cele mai importante sunt gustul mâncării, prețul și opțiunile sănătoase. În materie de preferințe în funcție de generație, 45% dintre cei din generația Z au afirmat că ar dori o pauză de prânz mai lungă ca durată, iar peste jumătate dintre ei (51%) susțin că aleg restaurante cu ingrediente locale și nu ar ține cont de preț la alegerea restaurantului la prânz. În același timp, în rândul millenials, doar 39% ar dori timp mai mult pentru pauza de prânz, dar interesul lor este mai crescut pentru produsele autentice românești (62%).

Studiul a mai arătat că pentru 88% dintre persoanele chestionate este foarte important să aibă opțiuni sănătoase la prânz, iar 62% sunt interesate de gust, prospețime și susținerea producătorilor locali, fapt ce confirmă interesul crescut al românilor pentru produsele tradiționale atunci când aleg un restaurant. Peste 68% au declarat că preferă meniul zilei, salatele sau mâncarea gătită pe grătar.

Personalizate pentru tine