Catre toate doamnele care au crescut copii: daca esti nou venita in lumea antreprenoriatului, schimbati cariera sau va intoarceti la locul de munca dupa ce ati trecut prin concediul de maternitate, cititi articolul potrivit. Fondatoarea YouthfulNest, Lisa Janvrin, considera ca tinerele mame sunt cum nu se poate mai pregatite pentru a deveni antreprenoare de succes.

Iata sase motive pentru care acest lucru s-ar putea dovedi real.

1. Mamele sunt obisnuite ca lucrurile sa nu iasa cum trebuie

Tinerele mame sunt obisnuite ca lucrurile sa nu iasa (deloc) cum isi imagineaza ele. De la schimbat scutecele la 2 noaptea, pana la tipete si urlete din senin, viata unei tinere mame poate fi un calvar.

Ele au invatat cum sa isi mentina sanatatea mentala pentru a depasi aceste situatii neplacute. Antreprenorii traiesc experiente similare, aflandu-se deseori in situatii neplacute. Intr-o zi simti ca business-ul ar putea esua, dar apoi, dupa o mica victorie, ti se reaminteste de ce ai intrat in afacerea personala.

2. Nu se lasa intimidate de mici chestiuni

Daca memele ar dramatiza la fiecare “eroare” a copiilor, nu ar mai avea timp sa se bucure de lucrurile bune care se intampla in jurul lor. Ele curata rapid mizeria, bandajeaza o “buba”, imbraca copilul, fac zig-zag printre haine si scutece imprastiate pe jos. Totul, pentru a se bucura, ulterior, de zambetul copilului.

Ca antreprenor, abilitatea de a sta focusat si a te axa pe imaginea de ansamblu se va dovedi o caracteristica de succes.

3. Timpul zboara cand te simti bine

Sa jonglezi cu ziua plina a unui copil, de la timp de joaca, de somn, teme, mancare si multe altele inzestreaza tanara mama cu aptitudini importante de time management. Mamele stiu cu exactitate ce lucruri trebuie facute rapid si ce lucruri suporta amanare, fiind foarte eficiente in acest sens.

Similar, un business poate fi focusat pe schimbari rapide sau pe termen lung. Uneori este despre a dezvolta o strategie complexa si este esential sa stii cand si unde sa investesti timp.

4. Palariile te prind bine

Mamele sunt obisnuite sa poarte multe palarii. De la cele de bucatar, doctori, terapeuti, pana la profesori sau palarie de sofer. Pentru unele sunt pregatite inca inainte de sarcina, pe altele le invata ulterior, de voie sau de nevoie.

Majoritatea antreprenorilor poseda o varietate de aptitudini aplicabile din start, dar pe masura ce “se afunda” in business, este necesar sa invete altele, sa se adapteze. Adica fix ceea ce fac tinerele mame, deja obisnuite cu acest lucru.

5. Stii sa pierzi

Pentru atunci cand copilul tau alege sa fie tinut in brate de tata. Sau atunci cand adolescentul tau nu mai doreste sa fie imbratisat, mai ales de fata cu prietenii sai. Mamele invata insa adaptarea si sa priveasca pe termen lung, sa nu ia totul personal.

Acelasi lucru se aplica si atunci cand antreprenorii sunt refuzati sau nu primesc fondurile dorite, dupa un pitch. Este greu sa nu primesti aceste refuzuri la nivel personal, mai ales cand este vorba de ceva ce tu ai creat, cu munca ta.

Indiferent de cate ori este refuzat un antreprenor, multi dintre ei continua, persista. De ce? Pentru ca ei au credinta ca pot face cu adevarat o diferenta, si pentru ca ei cred in ei insisi.

6. Banii nu cresc in copaci

Deseori mamele sunt responsabile (si) cu bugetarea, avand in vedere ca ea achizitioneaza, cel putin cativa ani, cele necesare copilului. In timp, mamele devin experte in buget – stiu de unde sa cumpere, cand si ce, cum sa economiseasca si aceste capacitati ajuta la cresterea economiilor familiei.

Marea majoritate a startup-urilor sunt initial finantate din veniturile personale ale fondatorilor. Acest lucru face ca fiecare decizie pecuniara sa fie potential cruciala. Un antreprenor trebuie sa decida ce face cu fiecare cent, ceva similar cu bugetarea necesitatilor casei si copilului de catre mame.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri