De la cartoane lipite la agende slefuite

Alina Elena Murariu a plecat din Pascani sa faca Facultatea de Geografie, specializarea Turism, in Iasi. Nu a vrut sa se angajeze, iar la finalul celor cinci ani de studii, dupa ce a terminat si programul de masterat, s-a intrebat: „Incotro ma duc?”. De mic copil stia ca vrea sa aiba ceva al ei, asa ca a inceput prin a-si realiza primul semn de carte, din cartoane gasite in casa, lipite si desenate.

In 2015, la incurajarile unei prietene, Alina a continuat sa faca semne de carte si sa le expuna in cadrul mai multor evenimente culturale, la inceput, din Iasi, apoi din restul tarii, pana cand a ajuns in Bucuresti, in urma cu doi ani si jumatate. Nu ii placea Capitala cand a ajuns aici, dar targul Femei pe Matasari a facut-o sa isi schimbe parerea: „Acela a fost evenimentul care m-a facut sa ma mut in Bucuresti. Mie nu imi placea deloc evenimentul, nici oamenii, dar atunci am vazut alta latura a lui. Am vazut cat de apreciate erau produsele mele”, povesteste Alina.

Dupa targ a decis sa se mute in Bucuresti, unde a inceput sa lucreze intr-o mica anexa din spatele unei case de pe Calea Calarasilor. Cu timpul a inchiriat o camera mai mare in casa, apoi s-a mutat in alte doua incaperi, situate la strada, unde miroase usor a lemn, iar sunetul laserului umple spatiul. Cand intri, pe hol sunt expuse produsele la care Alina lucreaza, adesea, peste 12 ore pe zi: agende cu hartie reciclata, albume de fotografii si semne de carte. Alina mai face invitatii si marturii pentru evenimente, meniuri pentru restaurante, dar si albume foto ca pe vremea bunicilor, cu cartoane negre si colturi.

Sursa foto: Petre Vinatoru

Parcare mai scumpa in...
Citeste si: Parcare mai scumpa in Bucuresti. Soferii scot din buzunare si 10 lei/h

Odata cu diversificarea paletei de produse, au crescut comenzile si vanzarile. Cele mai multe vanzari sunt in perioada de sarbatori, de Martisor si de Craciun, cei mai multi bani venind din contractele cu firmele mari si din vanzarile de la targurile de profil. Firmele cer, de obicei, agende, pixuri si cutii pentru vinuri, in special in perioada Craciunului, iar in aceasta perioada de final de an scolar sunt cautate cadourile pentru profesori. „Vreau sa stiu in mana cui se duc agendele”, marturiseste Alina.

Preturile in afacerea cu lemn

Parintii nu au sustinut-o financiar pentru ca nu aveau resurse, nici ea nu avea bani, asa ca a inceput cu semne de carte. Primul l-a vandut cu 13 lei, iar de banii aceia si-a cumparat acrilice si mucava, un carton mai tare. La primul targ la care a participat, a vandut de 500 de lei, bani cu care si-a cumparat materiale. Vanzarile ai au crescut pe masura ce si-a diversificat produsele, ajungand la 1.200 de lei, in urma cu doi ani, la Femei pe Matasari. In prezent, firma, deschisa in decembrie 2016, are o cifra de afaceri de peste 61.000 de lei si un profit de aproape 9.000 de lei, iar comenzile vin de pe Facebook, Instagram si Breslo.

Pretul unei agende porneste de la 70 de lei si ajunge la 300 de lei, pretul crescand in functie de dimensiune si daca agenda este personalizata, iar albumele costa intre 150 si 500 de lei.

Alina mai lucreaza la un proiect unde realizeaza huse pentru tabletele pe care sunt prezentate meniurile in restaurante.

City managerul Capitalei: Am...
Citeste si: Timbrul de centru, tot mai aproape de implementare in Bucuresti

Sursa foto: Camelia Sirli

A ales sa lucreze in lemn dupa ce a vazut o emisiune la televizor: „Dintr-o data mi-am dat seama ca asta e chemarea mea. Deodata m-am indragostit de lemn. Ma bucur cand gasesc produse noi si cand pot sa finisez lemnul cum nu credeam vreodata ca voi putea”. Lemnul pentru produsele sale il ia acum de la furnizori romani si il prelucreaza cu aparatul laser pe care l-a cumparat din banii obtinuti in urma vanzarilor de produse.

Alina isi descrie astfel produsele: „de poveste”, fiind ajutata de trei ilustratoarea cu care colaboreaza sa deseneze in albume foto momente din vietile oamenilor.

Sursa foto: I WOOD BE

Victorie a lui Cristian Busoi...
Citeste si: Victorie a lui Cristian Busoi in fara Gabrielei Firea

Planuri

La capitolul planuri intra promovarea afacerii prin reclame pe site-urile de socializare, realizarea unui site unde sa fie vandute produsele sale si cumpararea unei masini cu care sa transporte tot lemnul prelucrat. Dar pentru toate acestea este nevoie de timp, iar Alina nu dispune de timp si nici de resurse financiare constante ca sa mai angajeze o persoana in atelier, majoritatea banilor castigati fiind investiti in chirie, in mobilarea celor doua camere si in materialele necesare.

Impreuna cu prietenul ei, care are mica afacere Infinity Covers, pregatesc un produs pentru clasa business, iar un alt plan este de a-si expune produsele in librarii si magazine.

Planul final este de a incorpora toate placerile ei - turism, cultura, upcycling, atelier si gastronomie - intr-o singura afacere: „Cum eu niciodata nu am vrut sa muncesc pentru altcineva si stiam ca la 30 de ani o sa fiu femeie independenta, pe picioarele mele, cu o afacere cu o cifra mare, mai am inca doi ani. In doi ani, eu zic ca am evoluat foarte mult”, spune Alina.

Sursa foto: Jurnal Fotografic