Lucian Cramba si Vasile Tamas se descriu ca fiind oameni de marketing uniti de catre o pasiune comuna si anume antreprenoriatul. Nu ezita sa recunoasca faptul ca de-a lungul timpului s-au lovit de numeroase esecuri pana sa ajunga sa puna pe picioare business-uri care sa reziste. Cel mai relevant exemplu este startup-ul Fast Order, fondat de catre Lucian, ce le permite utilizatorilor sa isi comande mancarea de pe aplicatie atunci cand merg intr-un restaurant/fast-food, fara a mai sta la coada sau astepta chelnerul.

Daca in cazul startup-ului Fast Order ideea de baza este aceea de a economisi timpul de asteptare, in ceea ce priveste proiectul Beez, pus la cale impreuna cu Vasile Tamas, acesta are ca scop final economisirea banilor si dezvoltarea educatiei financiare.

“Prin intermediul uneia dintre companiile pe care le avem, specializata pe marketing digital, am lucrat cu o figura publica din Romania care face educatie financiara. Am vazut frustrarile oamenilor si neputinta acestora de a economisi. Faceau cursuri, se transformau pentru un moment, pareau ca au inteles si peste o saptamana ziceau ca nu pot economisi. Mi s-a parut extrem de interesant si ne-am propus sa vedem care este mecanismul din spatele acestui comportament”, povesteste Vasile Tamas.

Acestia isi propun prin sistemul de cashback, dar si printr-o componenta de gamification, sa isi motiveze utilizatorii care fac cumparaturi online prin intermediul aplicatiei lor sa dezvolte obiceiul de economisire.

AIception, startup-ul...
Citeste si: Startup-ul romanesc de AI care pregateste o solutie pentru Volkswagen

Beez: investitii de 100.000 de euro si 400 de magazine online

“Am constatat deja ca oamenii dezvolta o legatura emotionala cu economiile pe care le fac, chiar daca sunt putine. Incercam sa construim tot produsul in jurul comportamentului acesta, de aceea folosim si stimulente. Avem zona de <<sweet deals>> in care le dam posibilitatea utilizatorilor sa isi cumpere un iPhone X la 990 de lei. Le cerem sa isi invite 10 prieteni, sa aiba minim 30 de tranzactii si sa economiseasca aceasta suma. Ei pot cumpara produsul doar din banii economisiti”, explica Lucian Cramba.

Lucian este de parere ca prin aceste stimulente vor reusi sa ii determine pe utilizatori sa isi seteze obiective pentru care vor trebui sa economiseasca in mod repetat, dezvoltandu-si astfel un comportament financiar sanatos.

La doua luni de la lansare, cei de la Beez au integrat peste 400 de magazine online de unde utilizatorii, in jur de 6.000 activi in acest moment, au facut cumparaturi in valoare de peste 300.000 de lei, reusind sa economiseasca peste 9.000 de lei.

Cum sa faci bani pe Internet:...
Citeste si: Cum sa faci bani pe Internet: 4 metode care iti vor creste veniturile

Lucian Cramba si Vasile Tamas au investit 100.000 de euro pana in acest moment in startup-ul Beez, iar veniturile pe care le obtin sunt asigurate de catre comisioanele percepute magazinelor partenere.

“Veniturile in cadrul modelului nostru de business provin din comisioanele percepute magazinelor partenere. Din orice tranzactie care trece prin noi, oprim 30%”, adauga Tamas.

Integrarea instrumentelor financiare in aplicatie si intrarea pe piata din SUA, pasi pe care spera sa il faca cu ajutorul celor de la Citibank

Beez

sursa foto: Mentari Merah Studio / shutterstock.com

Cei de la Beez isi doresc, ca in viitor, utilitzatorii lor sa isi investeasca fondurile economisite in produse financiare, de pe urma carora sa obtina randamente. Pentru inceput, au o serie de discutii cu cei de la CitiBank pentru realizarea unui parteneriat strategic si obtinerea unor investitii.

CSALB a lansat o aplicatie...
Citeste si: CSALB a lansat o aplicatie pentru rezolvarea problemelor cu banca

“Avem o serie de intalniri cu cei de la CitiBank. Noi ne dorim sa intram pe piata din SUA si sa integram in aplicatie partea de micro-investitii, iar ei sunt un actor mare in aceasta industrie care ne-ar putea ajuta si oferi niste parghii pentru a ajunge la clientii de acolo care au preocupari financiare de acest gen”, declara Lucian.

Acestia isi propun sa poarte discutii si cu organele de reglementare din tara noastra, astfel incat urmatoarea optiune introdusa in aplicatie sa le ofere utilizatorilor o dobanda pentru banii economisiti. Fie ca va fi un instrument de peer-to-peer lending sau un produs oferit in parteneriat cu o banca locala, reprezentantii Beez vad aceasta mutare ca fiind vitala pentru dezvoltarea educatiei financiare in randul utilizatorilor.