Cu peste 20 de ani de activitate in mediul antreprenorial, Radu Georgescu a fost in spatele unor exit-uri internationale de succes precum vanzarea antivirusului RAV catre Microsoft in 2003, achizitia ePayment de catre fondul de investitii Naspers in 2010 sau vanzarea companiei Avangate, furnizor global de solutii eCommerce, catre compania americana de investitii Francisco Partners.

De asemenea, cel mai recent exit a fost realizat in luna octombrie a anului 2017, cand una dintre primele sale companii lansate ca antreprenor, Gecad NET, a fost preluata de catre Bittnet. Aceasta tranzactie a marcat iesirea lui Radu Georgescu din voiajul sau antreprenorial si concentrarea exlusiva pe dezvoltarea fondului de investitii Gecad Ventures. Acesta a vorbit in cadrul conferintei Startup Path 2018, organizata de catre Business Review, despre provocarile pe care antreprenorii trebuie sa le intampine si solutiile de care au nevoie pentru a le depasi.

Esecul, unul dintre cele mai bune lucruri care i se pot intampla unui antreprenor

sursa foto: By Dimj / Shutterstock.com

Teama de esec este un sentiment care ii urmareste pe multi dintre cei care isi doresc sa ia drumul antreprenoriatului, dar si pe cei care au pornit pe aceasta cale. Radu Georgescu este de parere ca esecul reprezinta o experienta din care antreprenorii vor invata o multime de lucruri care ii vor pregati in drumul lor catre construirea unei afaceri de succes.

Diaspora ReSTART: 149 de...
Citeste si: Diaspora ReSTART: 149 de persoane intra in cursa pentru finantare

“Esecul este cel mai bun lucru care ti se poate intampla. Nu inveti nimic dintr-o reusita. Desigur, o sa ai parte de bani, o componenta a succesului care este supraestimata, dar nu vei invata nimic. Toata lumea este datoare cu cel putin un esec in aceasta viata pentru ca este o experienta din care inveti extraordinar de multe lucruri. Esuezi si incerci din nou, esuezi iar si continui sa incerci. Face parte din viata noastra si pot spune ca este o experienta nemaipomenita. Nu sunt indeajuns de multe cuvinte pentru a spune cat de important este esecul”, povesteste Radu Georgescu.

Georgescu a exemplificat si cateva esecuri pe care le-a inregistrat in cei peste 20 de ani de antreprenoriat, respectiv GFC (GECAD Fast Commander) si RAX, mentionand cele mai importante lucruri pe care le-a invatat din aceste experiente.

GECAD Fast Commander, un produs lansat fara o analiza buna a pietei

“GECAD Fast Commander a fost o imitatie dupa Norton Commander. Ne-am gandit la vremea aceea ca, daca produsul original costa 29 de dolari in strainatate, aici in Romania unde aveam sa cream o versiune similara il vom vinde cu 9 dolari si ne vom imbogati. A fost o strategie buna, dar era anul 1994 si versiunea Windows lansata in acel an a facut ca Norton Commander sa devina un produs redundant, iar o imitatie a acestui produs sa fie si mai inutila. Am investit foarte multi bani, timp si efort si din aceasta nereusita am inteles ca, inainte de a lansa un produs intr-o piata, trebuie sa intelegi aceasta piata si sa anticipezi in ce directie o va lua", declara Radu Georgescu.

RAX - necesitatea identificarii celui mai important activ pe care il are business-ul tau

Un produs software dezvoltat incepand cu 1994, RAX a fost un arhivator de fisiere care promitea sa cucereasca piata de la acel moment. Insa, plecarea unui om cheie din companie in 1996, care se ocupa de dezvoltarea produsului, a dus la incetarea proiectului.

Hidroelectrica va dispune,...
Citeste si: Hidroelectrica: buget de peste 800 MIL. euro pentru modernizare

“Antreprenorii trebuie sa inteleaga care este cel mai important activ al companiei, o chestiune destul de dificila pentru ca de multe ori acest activ poate fi echipa, o singura persoana, motto-ul sau viziunea business-ului. Trebuie sa realizeze care este acest activ si sa investeasca in el”, precizeaza Georgescu.

Cele mai importante lucruri la care Radu Georgescu se uita atunci cand investeste intr-o companie

Dupa exitul de anul trecut din GECAD Net, Radu Georgescu a decis sa se concentreze 100% pe dezvoltarea Gecad Ventures si sa vina in sprijinul antreprenorilor tineri care isi propun sa revolutioneze piata tehnologica cu ideile lor. Acesta a povestit, tot in cadrul aceleasi conferinte, care sunt cele mai importante aspecte la care se uita cand investeste intr-o companie.

“Viziunea antreprenorului este importanta, acesta trebuie sa aiba raspunsul la intrebarea <<de ce?>>. Insa, cel mai importanta aspect este reprezentat de abilitatea de a pune in practica idea. Daca te uiti la cele mai de succes companii din lume vei observa ca nu ele sunt cele care au avut viziunea, ci doar au fost cele care au reusit sa puna cel mai bine in practica ideea respectiva. De asemenea, dincolo de viziune si abilitatea de a pune in practica ideea trebuie sa existe si chimie intre antreprenor si investitor. Trebuie sa impartim aceleasi valori si principii pentru a putea lucra impreuna” adauga Radu Georgescu.

De asemenea, un aspect pe care Radu Georgescu l-a luat mereu in calcul in momentul in care a pornit o companie si pe care il recomanda si antreprenorilor la inceput de drum este acela de a gandi un business care sa functioneze la nivel global.

“Eu nu as incerca sa fac o companie care sa fie perfecta doar pentru orasul sau tara mea. Traim intr-o lume unde nu exista granite, o lume care are miliarde de potentiali clienti. De ce sa faci un produs pe care sa il vinzi doar catre cateva milioane de clienti? Concentrarea pe ceva care sa functioneze la nivel global este cel mai important lucru pentru mine” concluzioneaza Radu Georgescu.

Fara investitii publice,...
Citeste si: Constructiile in Romania, in picaj din cauza populismului extrem