Lyria, businessul de povesti pictate pe accesorii si pantofi - cum faci o afacere de productie in Romania

Armina Popeanu a fondat Lyria, un business de accesorii pictate manual, acum 4 ani cu banii obtinuti pe vanzarea propriei motociclete. Intre timp a trecut de la genti pictate la colectii de pantofi – o linie de business pentru care a petrecut mai mult de un an cercetand si invatand -, vizeaza deschiderea propriului concept store in care sa vanda produsele, intrarea pe noi nise si cresterea vanzarilor pe plan international.

Am vobit despre evolutia si planurile Lyria, dar si despre experienta participarii in cadrul programului Startatium – Lyria a fost unul dintre cei zece finalisti ai editiei incheiate in urma cu o saptamana – in cadrul emisiunii Ziua Zero.


Iata cateva dintre principalele ei declaratii. Pentru interviul complet, urmareste inregistrarea emisiunii.

Fondarea Lyria

“Lyria a inceput din pasiunea mea pentru personalizarea accesoriilor. A avut doua etape de dezvoltare. La inceput a fost pasinea, apoi pasiunea a fost validata de cliente si abia apoi a fost transformata intr-un business. Am inceput prin a picta genti pe care le achizitionam de la manufacturieri din Romania. Aceasta a fost prima etapa, am inceput cu povestea pictata”.

“In a doua etapa, etapa de business, am inceput sa dezvolt colectii proprii, cu design contemporan, sub semnatura mea, pe care mai apoi le-am manufacturat in fabrica noastra, si am trecut doar de la poveste la intregul produs de la zero, de la schita, la concept, la produs si poveste”.

Citeste si:
Atelierele couture Lyria sau cum iti poti realiza propriile produse
Producatorul de genti pictate...

Trecerea la colectiile de pantofi

“A venit natural, oarecum tot la cererea clientelor, dar si eu ma specializasem in design de pantofi, asa ca oarecum a fost un gest natural ca gentile sa fie insotite de pantofi”.

Arhitect de profesie

“Mai mult de jumatate dintre colegii mei nu activeaza in domeniu. Arhitectura deschide multe oportunitati. Arhitectura pune bazele foarte bine pentru niste concepte care stau la baza tututor activitatilor de creatie”.

Investitia in Lyria

“Initial a fost de 2.000 de euro, banii pe care i-am luat dupa ce mi-am vandut motocicleta. Atat a fost acum 4 ani, cand am inceput partea de freelancing. Apoi au urmat multe alte investitii, am reinvestit constant productia. Anul acesta am investit 5.000 de euro in crearea liniei de pantofi. Productia Lyria este toata externalizata acum. Am cercetat mai mult de un an toate detaliile tehnice din spatele productiei de pantofi”.

De unde se pot cumpara colectiile Lyria

“Majoritatea vanzarilor sunt de pe platforma noastra online, lucram si cu cateva concept store-uri din Romania, dar nu avem cum sa avem intreaga colectie Lyria acolo, sunt doar cateva piese cheie care se potrivesc cu filosofia concept store-urilor. Suntem si pe platforma internationale, cam 20% din cifra de afaceri a Lyria este data de ceea ce inseamna vanzarea Lyria in afara Romaniei”.

Citeste si:
Pain Plaisir va crește producția de pâine cu 30%, după mutarea în...
Pain Plaisir mută producția...

Planuri 2019

“Am planuri sa cresc ponderea vanzarilor din strainatate, pe langa deschiderea unui concept store in Bucuresti vreau sa ne concentram pe piata internationala, mergem la cateva targuri internationale unde speram sa avem succes si sa cresteam ponderea vanzarilor in afara granitelor”.
”Speram sa reusim sa deschidem un concept store in Bucuresti in 2018, dar lucrurile am invatat ca nu se intampla atat de repede asa cum as vrea eu, trebuie sa am mai multa rabdare decat m-am gandit initial.”

”Aceasta ar fi una dintre directiile pe care le planificam pentru anul viitor, cealalta fiind legata de extinderea noastra pe piata internationala. Am in plan si mai multe colaborari cu alte branduri, in sensul in care acum voi lansa un planner pentru 2019 impreuna cu un brand de plannere si agende, iar pentru 2019 vizez mai multe colaborari de acest gen pentru mai multe obiecte de decor.”

Investitii 2019

”Planuiesc undeva la 10.000 de euro in concept store si 15.000 de euro in prezenta la targurile internationale. Ceea ce pentru un brand mic sunt sume destul de mari.”

Venituri Lyria

”Anul acesta probabil vom incheia cu 70.000 de euro doar pentru povestile pictate. Ne propunem sa atingem minum 100.000 de euro anul viitor”.
Participarea la Startarium

Citeste si:
Analiză VTEX România:Provocările retailului la un an de la...
Analiză VTEX România:...

”A fost o experienta foarte interesanta, o recomand oricarui antreprenor aflat la inceput de drum. In prmul rand, toata pregatirea din spatele pitch-ului este un exercitiu pe care toata lumea ar trebui sa-l faca. Fiecare ar trebui sa-si faca o analiza a activitatii lui pana in momentul acela, o previziune pentru urmatorii ani, e un exercitiu important.”

”Cred ca a fost momentul oportun, in sensul in care atunci cand am 1-2 ani in business nu esti suficient de pregatit sa faci fata intregii experiente de acolo pentru ca se intampla totul foarte intens, semifinala si finala au loc in cateva ore, este ca un program de incubare super intens, obtii feedback la cald din partea investitorilor, ceea ce consider ca este foarte important...acum a fost momentul oportun. M-a ajutat sa-mi clarific eu niste directii.”

Cum faci business de productie in Romania

”Recomand tuturor care vor sa inceapa sa-si urmeze dorinta si sa o puna in practica. Daca vrei sa faci ceva cu adevarat poti, mai ales daca ai un factor diferentiator, asa cum Lyria are, fiind sigurul brand de accesorii pictate manual, la fel, sa o faci. Cu siguranta vei gasi o nisa. ”
”Cumva, antreprenoriatul in Romania necesita sa fii foarte creativ in solutionarea provocarilor cu care te confrunti. ”

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri