De profesie inginer, Marius Avram este unul din oamenii de afaceri sinonimi cu antreprenoriatul din Romania. A importat printre primele masini Seat in Romania, apoi a adus in tara margarina belgiana pentru produse de patiserie pentru ca, in 1997, sa infiinteze business-ul pe care il are si acum: Vector, unul din cei mai importanti distribuitori nationali de birotica si papetarie si, mai nou, produse de protocol, igiena si curatenie. In 2012, Avram a intrat si pe piata de retail prin deschiderea primului magazin din reteaua Autograf, care comercializeaza produse de birou, papetarie, jucarii si produse pentru copii, dar si cadouri business de lux.


“Am vrut sa creez un concept unde clientul sa poata experimenta”

Gandit initial ca un showroom, sau ca o carte de vizita, asa cum ii place sa zica lui Marius Avram, in timp, Autograf s-a transformat intr-o retea de cinci magazine, in patru mall-uri din Bucuresti (AFI Cotroceni, Promenada, Sun Plaza si Mega Mall) si unul in Iasi (Centrul Comerical Palas).

“Am vrut sa creez un concept de retail, unde clientul sa poata experimenta produse de birotica si papetarie, intr-o ambianta premium si sa aratam clientilor ca este mai bine sa ne uitam mai intai la calitate si apoi la pret. Pe langa asta, am gandit aceasta divizie de retail, ca o carte de vizita a afacerii de distributie”, a declarat Marius Avram, intr-un interviu acordat Wall-Street.

Iar aceasta “carte de vizita” l-a costat pe Avram aproape jumatate de milion de euro, investitie pe care nu a reusit inca sa o amortizeze.

“Magazinele au, in medie, 130 de metri patrati, iar investitia in fiecare locatie a fost cuprinsa intre 80.000 si 100.000 de euro. In fiecare magazin sunt expuse aproximativ 1.500-2.000 de repere”, mai spune omul de afaceri.

Anul trecut, cele 5 magazine Autograf au realizat vanzari in valoare de 1,2 milioane de euro, iar pentru anul in curs, Avram estimeaza o crestere de peste 20%, pana la circa 1,5 milioane de euro.

De la produse accesibile, pana la obiecte de scris de cateva mii de lei

Printre brandurile care se gasesc in magazinele Autograf se numara Lego Bags, Penac, Oxford, Artline, Diplomat, Parker, Double A, Faber-Castel, Staedler, Leitz, Esselte, Alpino, Carioca, Nikidom, Zipit. Desi este un concept care are cu preponderenta produse premium, Avram sustine ca la Autograf clientii pot gasi si multe produse cu preturi accesibile.

“Bonul mediu de casa in magazinele Autograf este de 50-70 de lei, clientii putand gasi aici atat produse de uz comun si accesibile ca pret, cat si produse unice, inedite, cadouri de lux, precum obiecte de scris care pot ajunge pana la cateva mii de lei. Obiectivul nostru este sa convingem cat mai multi oameni, de avantajele conceptului Autograf, si sa depasim 150 de bonuri pe zi”, mai spune Avram.

Austral, importatorul...
Citeste si: Austral vrea afaceri mai mari cu 12% anul acesta

Magazin online si workshop-uri

In ultimii doi ani, antreprenorul s-a concentrat doar pe consolidarea celor 5 magazine pe care le are si nici anul acesta nu are de gand sa isi mareasca reteaua de magazine fizice.

“Momentan, vreau sa ne asezam foarte bine pe costuri in aceste unitati. Daca, in anii urmatori, voi decide sa inaugurez si alte magazine, voi alege sa ne extindem in afara Bucurestiului. Singura exceptie ar fi mall-ul din Baneasca, pentru ca se preteaza foarte mult pe tipologia noastra de client, insa acolo este foarte greu sa gasim un spatiu”, explica acesta.

Daca extinderea fizica este momentan pusa in standby, lucrurile stau diferit in mediul virtual. “Avem acum un magazin online, gutuie.ro, prin care vindem toate produsele din portofoliul Vector, si nu numai, insa, in acest an, ne gandim sa deschidem si magazinul online Autograf”, afirma antreprenorul.

Pe langa comercializarea de produse, in magazinele Autograf se organizeaza si diferite workshop-uri dedicate copiilor, pentru ca acestia sa ia contactul cu produsele preferate si sa le testeze.

Vector, o afacere de 7 milioane de euro

Vector, principalul business detinut de Marius Avram (foto) impreuna cu Ionel Oprean si sustinut de echipa de oameni profesionisti si pasionati din companie, a inregistrat anul trecut o cifra de afaceri de 6,2 milioane euro, in crestere cu 3,5% fata de anul precedent, iar pentru acest an, si-au propus sa treaca de 7 milioane de euro.

Diverta deschide trei...
Citeste si: Diverta se extinde cu trei magazine in Bucuresti si in tara

“Desi piata de birotica si papetarie a stagnat in ultimii ani, noi ramanem increzatori in potentialul nostru de crestere pe aceasta piata. In acelasi timp am identificat si un alt domeniu complementar, interesant pentru noi, din ce in ce mai cerut: produsele de protocol, igiena si curatenie. Tendinta pe piata este de a oferi unei companii o solutie completa – pentru o mai buna eficienta, firmele vor sa cumpere tot ce au nevoie de la un singur furnizor. De aceea, am completat gama principala de produse de birotica si papetarie, cu produse de protocol, igiena si curatenie”, mai spune Avram.

Pentru a acoperi cat mai mult nevoia de solutii complete a celor peste 1500 de firme cu care lucreaza, si pentru cresterea nivelului de servicii oferite clientilor, anul trecut Vector a investit circa 100.000 de euro in dublarea capacitatii depozitului pe care il detine, si in automatizarea fluxurilor logistice,


Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Start Up »



Citeste si
Cum arata lista de cumparaturi pentru un birou modern