După un an în care micile afaceri românești au fost puse la grea încercare, CEC Bank, Mastercard și KANE Group au lansat #Localnicii, un proiect ce aduce numeroase beneficii firmelor aflate la început de drum și care își propune să ajute antreprenorii să depășească provocările ce blochează activitatea acestora în primele luni de activitate.

Mai exact, echipa CEC Bank a dezvoltat Start-Up LOCALNICII, un pachet tranzacțional cu multiple avantaje pentru antreprenorii aflați la început de drum, la care Mastercard a adăugat o serie de beneficii ca Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii Tale (lansat în martie anul acesta și accesibil și prin Cardul Mastercard Business Localnicii), asigurare gratuită pentru cumpărături online și acces la Programul Premium & Business/mymastercard.ro.

De asemenea, KANÉ Group, un grup de localuri care cuprinde, printre altele, restaurantul de fine dining cu același nume, a venit cu o înțelegere în profunzime a industriei și cu awareness-ul pe care îl are în rândul antreprenorilor, pentru a face cunoscut produsul bancar acestei categorii de clienți.

”Lucrând mai îndeaproape cu antreprenorii în această perioadă, ne-am dat seama care sunt principalele nevoi atunci când ești la început de drum. Astfel, pachetul Start-Up LOCALNICII vine cu comision lunar de administrare zero în primul an de la deschiderea pachetului și oferă numeroase servicii și avantaje, precum: cont curent și cont de card în lei, cont de salarii, cont de economii, card de debit Mastercard Business, Internet și Mobile Banking și serviciul de acceptare a plăților cu cardul SmartPhone POS, care se activează la cerere și este gratuit în primul an”, spune Bogdan Neacșu (foto), Director General CEC Bank.

Bogdan Neacșu

Cele mai apreciate beneficii ale proiectului Localnicii sunt aplicația SmartPhone POS și Mobile și Internet Banking, dar și soluțiile Mastercard

Bogdan Neacșu, CEC Bank

În plus, în primul an, nu se percep comisioane pentru încasări și pentru plățile în lei prin Internet Banking și Mobile Banking și clienții beneficiază de 0,1% pe an dobândă la vedere pentru toate disponibilitățile din contul curent în lei, precum și de acces la soluțiile Mastercard (Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii Tale, asigurare gratuită pentru cumpărături online și Programul Premium & Business/mymastercard.ro).

”Printre cele mai apreciate beneficii sunt aplicația SmartPhone POS și Mobile și Internet Banking, dar și soluțiile Mastercard (Pachetul pentru Digitalizarea Afacerii Tale, asigurare gratuită pentru cumpărături online și Programul Premium & Business/mymastercard.ro)”, explică Bogdan Neacșu.

Vladimirescu, Mastercard: Noua generație de antreprenori este foarte deschisă către plățile electronice

Fiind expuși mai mult la tehnologie sau chiar nativi digital, antreprenorii din noua generație sunt deschiși la nou și inovație și, implicit, la integrarea naturala a plăților electronice în viața și businessul lor.

În aceste condiții, mulți solicită încă de la înființarea afacerii, de la băncile lor, pachete complete de cont cu card business și POS, mPOS, softPOS și, din ce în ce mai mult în ultimul timp, link de plată, spune Cosmin Vladimirescu, Country Manager România și Croația, Mastercard.

Cosmin Vladimirescu

”Prin această abordare vin în întâmpinarea consumatorilor, acoperind toate sursele de venit pe care aceștia le dețin - carduri de salariu, carduri de masă, carduri de vacanță, carduri de credit. Există exemple în care adoptarea tuturor acestor instrumente de plată este comunicată ca un diferențiator al respectivei afaceri, care se poziționează astfel ca un promotor al inovației în fața clienților săi.

Antreprenorii din noua generație sunt foarte educați în ceea ce privește beneficiile plăților electronice, fiind familiarizați cu plata cu cardul sau cu telefonul și, în același timp, conștienți de beneficiile pe care le aduce acceptarea la plată a cardurilor”, a declarat Cosmin Vladimirescu.

Răzvan Crișan, KANÉ Group: ”Cutia cu Localnici”, o alternativă la cutiile de cadouri care adesea conţin produse din afara ţării

Ideea pentru platforma Localnicii.ro a venit după cel de-al doilea lockdown din octombrie, ca un raspuns la întrebarea „cum continuăm să supraviețuim ca restaurant de fine dining în timpuri de pandemie?" transformată rapid în „cum ținem în viață comunitatea de tineri antreprenori și industria HoReCa din care facem parte?", spune Răzvan Crișan, cofondator KANÉ Group.

El a remarcat faptul că în 2020 a putut fi observată o accelerare a orientării către produse locale și o atenție mai mare a unei categorii de consumatori către produse de calitate care au în spate procese de producție mai degrabă manuale decât industriale și abordări de business sustenabile. De asemenea, în ultimii ani au apărut în jurul nostru o mulțime de creatori de ingrediente, restaurante și cafenele, ce au pus bazele unor micro-branduri senzaționale.

Răzvan Crișan

Localnicii.ro este despre cum ținem în viață comunitatea de tineri antreprenori și industria HoReCa

Răzvan Crișan, KANÉ Group

”Am pus, așadar, la punct o strategie prin care să luam produse de la acești antreprenori, de la vin la alimente, să le adunăm într-o simplă cutie cu pelerină de erou, Cutia cu Localnici, o alternativă la cutiile cu cadouri care, de obicei, conţin produse din afara ţării, și să vindem cât mai multe produse pentru ei. La fiecare ediție am venit cu produse locale, cool, create de oameni din aceeaşi generaţie cu noi, noua generaţie a artizanilor”, explică Răzvan Crișan.

De la începutul campaniei și până acum au fost create 8 variante ale Cutiei cu Localnici, iar pentru acest final de an sunt pregătite încă două ediții, de casă nouă și pentru sărbătorile de iarnă, cu convingerea că cea din urmă va fi o opțiune preferată de cadou pentru mulți dintre fanii produselor locale care își doresc, astfel, să susțină noua generație de antreprenori creativi.

”Nu ne-am oprit însă aici, și am continuat cu un meniu pentru delivery bazat exclusiv pe ingrediente locale și un serial online care să îi ajute pe acești oameni și mai mult la capitolul promovare și vânzări”, adaugă reprezentantul KANE Group.

Crișan subliniază faptul că proiectul realizat în colaborare cu CEC Bank și Mastercard a pornit de la discuțiile avute cu antreprenorii aflați la început de drum, care au nevoie de mai multă susținere.

”Am decis astfel anul acesta să facem un pas și mai concret în susținerea afacerilor de lângă noi, respectiv să găsim un răspuns la aceste nevoi, având tot timpul antreprenorul în minte. Așa a apărut produsul bancar Start-Up LOCALNICII care, credem noi, reprezintă în acest moment exemplul perfect despre cum trebuie să arate serviciile financiare de acum înainte, cu beneficii create pe nevoi reale, centrate pe client și context”, menționează Răzvan Crișan.

Una dintre marile probleme ale acestei crize a fost incertitudinea zilei de mâine. Mulți dintre antreprenorii locali aveau planuri de dezvoltare, alții abia puneau bazele unui nou business. Într-un context în care nimeni nu știa ce se va întâmpla și cum vor evolua lucrurile, pentru fiecare singura certitudine a fost și rămâne în continuare cea legată de valorile care te ghidează.

”Cei care au ales să nu renunțe, să rămână în continuare prezenţi, să aibă vizibilitate, și-au văzut oaspeții și clienții revenind. Alții, curajoși sau încăpățânați, au ales să deschidă afaceri noi în 2020 și vedem, în continuare, cel puțin în București, mulți antreprenori din HoReCa deschizând locații noi în 2021”, spune Răzvan Crișan.

Acesta concluzionează că există în continuare antreprenori dispuși să fie încrezători în viitor și să pună acum bazele unor noi afaceri sau să se extindă, ceea ce nu poate fi decât un semn foarte încurajator că lucrurile merg mai departe și că suntem capabili să ne repliem și să ne adaptăm rapid la orice fel de context.

Sursa foto: Shutterstock, CEC Bank, Mastercard, Kane Group

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Ionut Sisu
Ionuț Șișu scrie pentru Wall-Street.ro din anul 2011, iar în prezent ocupă funcția de redactor-șef adjunct . El și-a început activitatea în presă în 2007, în departamentul de limbă engleză al Mediafax monitorizare. În perioada 2008-2009, Ionuț a acoperit domeniile piețe de capital și finanțe personale în cadrul Business Standard, publicația de afaceri a trustului Realitatea-Cațavencu. După o scurtă perioada de timp în cadrul Corect...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri