Piața PFA-urilor din România rămâne una neglijată în ceea ce privește serviciile care sa le facă viața ușoară românilor. „E complicat”, „Nu știu unde să merg”, „Nu știu ce să completez”, sunt răspunsurile multor tineri care intenționează să funcționeze în baza acestei forme legale, dar care se lovesc de procese destul de complicate și de o birocrație ușor întortocheată atunci când se gândesc să-și înființeze un PFA. „Dosarul cu șină depus la ghișeu nu mai atrage tânăra generație”, spune tranșant Bogdan Georgescu, fondator al SOLO, o platformă pentru administrarea digitală a activităţii unui PFA.

Cu mult entuziasm și jovialitate, Bogdan Georgescu, antreprenor în serie, a pășit în studio-ul wall-street.ro pentru a ne povesti despre SOLO, cel mai recent proiect al său în care este implicat. Cunoscut de publicul larg pentru înființarea Bookster, celebra bibliotecă pentru corporatiști, 2021 l-a purtat pe antreprenor către noi orizonturi, cu idei noi de afaceri care s-au născut în comunitatea Novel Ventures, un incubator local pentru start-up-uri.

SOLO este o aplicaţie ce urmează să fie lansată și care administrează întreaga activitate a unui PFA, de la înființare și până la tot ce ține de contabilitate și de gestionarea cheltuielilor, totul în mod digital, direct de telefonul mobil.

Piața PFA-urilor era neglijată în prisma serviciilor care să le facă viața ușoară. Majoritatea companiilor care oferă servicii financiare și de contabilitate se concentrează pe companiile mari, pe SRL-uri. Și mi-am dat seama că s-ar putea să fie o oportunitate în spațiul acesta de a ajuta pe cineva să își facă un PFA, dar care are nevoie și să îl administreze cu tot ce are nevoie, de la înființare, contabilitate, grija cheltuielilor, taxe PFA, depuneri de declarații, tot ce are nevoie. Solo asta face și de aici a plecat ideea, din nevoia de a ajuta.

- Bogdan Georgescu, cofondator SOLO -

În general, o astfel de platformă ajută cel mai mult freelancerii să-și gestioneze mai ușor relația la nivel administrativ cu un PFA. În 2020, peste 1,2 milioane de liber-profesioniști cu vârste cuprinse între 15 și 64 de ani activau în România, potrivit datelor furnizate de Asociația Freelancerilor din România, preluate din Eurostat. În contextul actual generat de pandemie, această formă de lucru i-a obișnuit mai mult pe români cu ideea ca s-au dus vremurile în care un angajat lucra doar într-un singur loc, spune Bogdan Georgescu.

Un serviciu ca SOLO se pliază pe multe industrii, fiind potrivit pentru avocați, medici, IT-iști, copywriters, dar este util totodată și pentru curierat, acolo unde marile companii întâmpină dificultăți în a-și plăti curierii în mod legal.

Cât timp durează să faci un PFA prin SOLO

În mod tradițional, ca să îți deschizi un PFA trebuie să „arzi” mai multe etape, cum ar contractarea unui contabil, alegerea unui soft de facturare sau găsirea unei aplicații în care să depui declarațiile într-un spațiu virtual.

„Sunt trei, patru servicii, fiecare cu un abonament sau cu un cost și integrarea lor nu e ușoară, cumva e complicat (...) Râdeam în birou cu colegii pentru că spuneam că facem PFA cu buletinul. Deci ne-am propus să simplificăm cât de mult se poate tot procesul de înființare a unui PFA. Ideea de birocrație și de dosar cu șină depus la ghișeu nu mai atrage tânăra generație care vrea să își facă un PFA azi”, spune Bogdan Georgescu.

SOLO va avea un singur plan tarifar pe lună care va costa 89 de lei, cu tot cu TVA, aici fiind incluse toate activitățile necesare înființării unui astfel de serviciu, de la înființare și până la evidența cheltuielilor și emiterea de facturi. Cel mai probabil, prețul va rămâne acesta până la finalul anului pentru toți cei care vor să-și înființeze un PFA,.

„Avem peste 100 de clienți în primă fază ca să vedem cum merge interacțiunea din spate, ce presupune interacțiunea cu registrul Comerțului, cu ANAF. Chiar am trecut recent de 100 de clienți, dar fără să lansăm platforma digitală. Când vom lansa platforma digitală, ne așteptăm că numărul să crească semnificativ. Suntem în discuții cu companii mari din piață, cu firme de curierat, cu companii de microfinanțare sau companii care au sute, mii de consultanți care au nevoie de serviciul acesta”, a mai precizat antreprenorul.

În total, în cadrul proiectului lucrează până acum șase persoane, iar investiția inițială pentru SOLO a fost de 300.000 de euro, o sumă care revine fiecărui proiect care se naște în cadrul Novel Ventures.

SOLO

„Într-un start-up, banii se duc repede, mai ales când ai oameni foarte buni, cu salarii mari, pe lângă toate costurile de marketing. Cred că 300.000 ne ajung un an, un an și jumătate. Modul în care lucrăm e puțin diferit față de un incubator clasic, în sensul în care eu am preferat să las fondatorii să se ocupe de dezvoltarea business-ului, adică de produs, de client și de nevoia clientului și mai puțin despre cum să-și bată capul să facă rost de bani (...) Eu cred că în primii doi ani de activitate e important să ai focus clar pe client și pe nevoie. Dacă tot timpul ești stresat că n-ai bani și că nu faci rost, cumva e păcat zic eu. Prin urmare, am încercat să îi scutesc pe colegii mei de stresul de a face rost de bani și până acum a funcționat”, a mai precizat Bogdan Georgescu.

Nici SRL-urile nu rămân neglijate

Pentru anul viitor, planurile de business sunt deja foarte clar trasate. SOLO, cofondat alături de alți doi parteneri (Alexandru și Annemarie) urmează să extindă serviciile și pentru SRL-uri.

„Eu de la început am plecat cu ideea că pe lângă PFA-uri trebuie să lansăm o platforma similar și pentru SRL-uri (...) Dar, înainte de toate trebuie să lansăm în România și să fim bine înfipți în România. E o piața mare, sunt multe industrii care au nevoie, industria de marketing, MLM-urile și toți oamenii care mai au un job pe lângă cel de zi cu zi au, în mod normal nevoie de un PFA”, explică antreprenorul.

Următoarea mutare importantă pe gândită pentru SOLO va fi extinderea pe alte piețe. Bogdan Georgescu spune că ar putea lua în calcul piețe ca Italia sau Spania unde lucrează în mod activ un număr mare de români care ar avea nevoie de astfel de servicii.

„După ce acoperim piața din România, și după ce lansăm serviciul și pentru SRL, ne uităm atunci și către alte piețe. Turcia, iarăși e o piața foarte interesantă, cu foarte mulți antreprenori. Sunt multe piețe la care ne uităm și ne gândim”, a concluzionat Bogdan Georgescu.

Sursa foto: Wall-Street.ro

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Raluca Juncu
Raluca este unul din reprezentanții entuziaști și curioși ai generației Millennials. A studiat Jurnalism la Facultatea de Jurnalism și Științele Comunicării la Universitatea din București și a urmat un master în Comunicare și Resurse Umane, în cadrul aceleiași instituții. Timp de doi ani a fost redactor la revista Forbes România și colaborator în cadrul mai multor proiecte editoriale precum Top 500 companii , Top 30 cele mai influente femei, precum și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Start Up »



Setari Cookie-uri