Calin Ile, Ibis Nord: Romanii au in ADN ospitalitatea, dar este nevoie si de traininguri de specialitate

Romania incepe sa castige turisti straini, care vin in tara noastra sa petreaca timp de calitate si sa se relaxeze, nu doar pentru afaceri. Iar romanii stiu sa cum sa fie ospitalieri cu oaspetii, insa oamenii din turism mai au nevoie de pregatire de specialitate, educatia in domeniu nefiind dezvoltata in Romania, a declarat a declarat pentru wall-street.ro Calin Ile, director general al hotelului Ibis Gara de Nord din Capitala.

"Populatia Romaniei are o oarecare abilitate pentru turism, cred ca acesta este un atu. Daca am sti si sa formam oamenii, sa valorificam acele atuuri native prin educatie, am avea un mare castig. Avem in ADN, sunt ospitalieri, suntem calzi si vorbim limbi straine. Insa nu avem traininguri si educatie necesara", a spus Ile.

El a aratat ca multe destinatii din Romania au castigat turisti noi in ultima perioada, iar tara noastra poate castiga mult de pe urma turismului.

"In primul rand, a crescut foarte bine Transilvania, se pozitioneaza din ce in ce mai bine Delta Dunarii, iar Bucurestiul isi confirma cresterea pe care a inceput-o in urma cu 2-3 ani de a atrage turisti straini si pe partea de leisure (turisti veniti in vacanta - n.red.), deci isi creste atractivitatea, si nu doar pe segmentul de business. Intre timp, si alte destinatii incep sa se pozitioneze din punct de vedere turistic, astfel incat sa devina interesante. Ma refer la litoral, destinatie care are mult de lucru, dar progreseaza, merge bine sectorul balnear, unde avem nevoie de investiii, precum si Valea Prahovei. Per total, cam toate destinatiile au inregistrat progrese", a explicat managerul.

Acum este un trend de crestere, ne-am mai specializat si noi, imaginea Romaniei este mai buna, s-au facut si niste investitii mici in partea de infrastructura.

Citeste si:
Hotelul din Bucuresti care face birouri private pentru clienti
Hotelul Ibis deschide birouri...

Revenind la oameni, Calin Ile a precizat ca numarul de ore de practica pe care tinerii care vor sa se specializeze in turism le fac in timpul scolii sunt insuficiente pentru a forma personal calificat.

"Colaboram cu liceele de profil si ne minunam sa vedem ca au doar trei saptamani de practica pe an, ceea ce este absolut insuficient. Ceea ce duce la transferul procesului de invatare de la scoala la unitatile hoteliere sau agentii de turism", a explicat managerul.

Citeste mai multe in materialul Interviu mobil cu managerul care la 25 de ani avea 200 de oameni in subordine: bucurestenii trebuie sa fie primii promotori ai orasului lor.

Citeste si:
Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) devine membru HOTREC
Federația Industriei...
Sursa foto: Mircea Dragos Photography
Despre autor
Alice Gheorghe
Alice Gheorghe scrie pe domeniul Resurselor Umane (HR) si are o experienta de aproximativ sapte ani in presa scrisa. Pe Wall-Street.ro veti regasi sub semnatura ei stiri, reportaje si interviuri despre subiecte care variaza de la salarii, somaj la recrutare si tendinte in piata muncii.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri