Romanii incep sa calatoreasca tot mai mult, mai ales in 2016 cand cresterea consumului a inceput sa se resimta si in turism. In plus, romanii au descoperit noi destinatii si s-au "modernizat", cautand tot mai multe vacante de pe mobil, sunt concluziile acestui an ale proprietarului Vola.ro, Daniel Truica.

"Cred ca situatia macroeconomica favorabila si cresterea generala a consumului s-a simtit anul acesta si in turism. Romanii incep sa calatoreasca mai mult, lucru care se vede de la an la an, iar 2016 nu face exceptie. In general, cred ca 2016 este un an foarte bun pentru piata de travel", este concluzia lui Daniel Truica, proprietarul Vola.ro.

Astfel, in primele 8 luni ale acestui an, Vola a vandut cu 55% mai multe bilete de avion decat in aceeasi perioada din 2015, iar in cazul pachetelor turistice a inregistrat o crestere de aproape 70%.

Potrivit lui Daniel Truica, un roman calatoreste, in medie, de 2,5 ori pe an, iar unii turisti fac peste 6 cumparaturi de pe Vola.ro intr-un singur an.

"In ciuda situatiei nefavorabile, Turcia a continuat sa ramana in preferintele romanilor, dar intr-o proportie mai mica. Clientii nostri s-au indreptat spre destinatii intrate intr-un con de umbra in ultimii ani, cum ar fi Tenerife, dar si spre destinatii care au intrat mai recent pe radarul de calatorii precum Portugalia", mai spune Truica.

Cele mai multe vacante sunt cautate pe mobil

Si cand vine vorba de vacante, romanii folosesc tot mai mult telefonul mobil sau tableta. Astfel ca, in cazul Vola.ro traficul de pe dispozitive mobile – telefoane si tablete – a crescut mult in primele 8 luni din 2016 fata de aceeasi perioada a anului trecut, spune Daniel Truica. Daca in 2015, aproape 60% dintre utilizatorii Vola.ro accesau site-ul de pe desktop si restul de 40% utilizau un dispozitiv mobil, "in 2016 rolurile s-au inversat".

"Aproape 52% dintre calatori si-au cautat online vacante de pe telefon sau tableta si trendul este de accelerare. Dispozitivele mobile raman in continuare mai potrivite pentru research, cei mai multi calatori aleg sa isi finalizeze rezervarea de pe desktop. Daca ne uitam la rata de conversie, este mai mica pe mobil decat pe desktop, insa cele doua canale (mobil vs. desktop) nu pot fi privite separat", explica proprietarul Vola.ro.

Pentru 2016, Vola estimeaza o crestere de 30-40% pentru platforma din Romania, ajungand astfel la o cifra de afaceri de 55-60 milioane euro, iar la nivel de grup estimarea pentru 2016 este de peste 85 milioane euro.

Pe piata turismului online din Romania mai activeaza Paravion, Tripsta, eSky, iar printre cele mai mari agentii de turism sunt TUI TravelCenter/Euroline, Perfect Tour, Happy Tour, Christian Tour, Eximtur.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri