Sefa Eximtur pariaza pe destinatiile accesibile cu masina: Contextul international nu pare sigur. Daca se intampla ceva si am mizat prea mult pe pachete cu avionul, pierd bani

Lucia Morariu, proprietarea companiei de turism Eximtur, sustine ca anul viitor va miza pe destinatiile apropiate de Romania, in care se ajunge usor cu masina, pe motiv ca "lucrurile nu arata bine politic" in strainatate si contextul international nu pare sigur.

Intr-un interviu despre business-ul Eximtur si previziunile pe 2017, antreprenoarea Lucia Morariu subliniaza ca nu vede o crestere mai mare de 5% a afacerilor, chiar daca ar insemna un plus de peste 2 milioane de euro la nivelul companiei sale. Motivul? Contextul international care este incert.

"Daca o sa avem o crestere de 5% per total eu o sa fiu fericita si iti spun de ce: lucrurile nu arata bine politic in situatia internationala. Sunt tensiuni politice importante in strainatate, nu stim ce se va intampla, si asta influenteaza travel-ul in mod esential, mai ales calatoriile cu avionul. Daca lucrurile se incurca in strainatate, se poate renunta la o parte importanta din calatoriile cu avionul. O sa insistam sa dezvoltam destinatiile apropiate de Romania, accesibile si cu masina deoarece contextul international nu ni se pare unul sigur. Si daca se intampla ceva si am mizat prea mult pe pachete cu avionul, pierd bani. Si eu nu am sa fac treaba asta, pentru ca daca pierd eu bani, clientii mei o sa sufere", explica sefa Eximtur, referindu-se la faptul ca in cazul unor tensiuni in strainatate potentialii turisti tind sa renunte la calatoriile cu avionul.

Astfel, Lucia Morariu spune ca o sa mizeze pe vanzarea de pachete in Slovenia - pentru circuite vara si schi iarna, Slovacia, Ungaria (pachete balneo), Croatia - care inca nu a ajuns la potetialul de vanzare maxim pe piata din Romania si Bulgaria - in care romanii merg an de an pe litoral si la schi. De asemenea, Eximtur va continua vanzarea de vacante in Grecia, de altfel cea mai vanduta destinatie pe piata locala si catre care multi romani prefera sa plece cu masina personala, in loc de zboruri clasice sau zboruri charter.

Citeste si:
Se apropie Ziua Indragostitilor.Unde poti merge cu cateva sute de euro
Se apropie Ziua...

Ce se intampla cu Turcia si ce destinatie ii va lua locul

"Turcia.. noi trebuie sa ne gandim ca va scadea in continuare. Anul acesta am scapat cu minus 40% pentru ca a apucat sa se vanda pana cand au inceput problemele, dar gandeste-te ca si partea de 60%, adica grosul, care a fost vanduta pana in mai, o sa dispara. Noi nu am fost asa de expusi, dar vindeam de 2 milioane de euro si pentru la anul va trebui sa inlocuim cu ceva si nu este asa usor sa inlocuiesti Turcia", explica proprietara Eximtur.

"Inscrierile pe destinatia Turcia se fac numai cu o declaratie suplimentara de acceptare a riscurilor care decurg din calatoria pe aceasta destinatie. Nu iti ascund ca timp de vreo saptamana nu am mai vandut, nu am mai promovat destinatia, dar tot turistii au fost cei care ne-au incurajat si chiar fortat sa reluam promovarea destinatiei pentru ca au fost unii care au spus ca ei doresc sa mearga", explica antreprenoarea.

Lucia Morariu crede ca Spania va lua locul Turciei, chiar daca nu are resorturile din Antalya. Totusi, Spania este o destinatie cu multe optiuni, insule si alte locuri pentru vacanta si servicii all inclusive. De asemenea, antreprenoarea vede cresteri si pe destinatiile Italia - pe orase si sejururi, Franta - pentru sejur pe Coasta de Azur, Marea Britanie si Olanda – care cresc pe toate componentele, si calatorii de business, si leisure.

Pentru 2016, proprietara Eximtur estimeaza o cifra de afaceri de 45-46 de milioane de euro, in crestere cu 10%, si profit de 300.000. Din cifra de afaceri, 30% reprezinta vanzarile din vacante si 70% inseamna business travel.

Citeste si:
Turoperator: E posibil ca bugetul Min. Turismului sa nu fie cheltuit
Ministerul Turismului, buget...

Sursa foto: Wall-Street.ro
Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri