Desi in general o agentie de turism este asociata cu vanzarea de vacante, turismul de business este de fapt locomotiva de vanzari, cel putin in cazul Eximtur, unde 70% din afaceri sunt generate de segmentul de business travel.

Lucia Morariu, proprietara Eximtur, a tinut sa clarifice faptul ca agentiile de turism ar trebui numite companii de travel, mai ales cand vanzarile sunt generate in proportie covarsitoare de partea de business travel, adica de vanzarile de bilete de avion si cazare, dar si evenimente pentru angajatii din corporatii.

"Chiar daca perceptia pe piata a fost aceea de agentie de turism cu scopul de a vinde vacante, noi traim in proportie din serviciile pe care le dam corporatiilor. Circa 70% inseamna business travel, iar daca acesta nu creste, nu poate sa creasca nici firma", a spus antreprenoarea, care estimeaza o cifra de afaceri de 47 milioane euro pentru 2016, in crestere cu 10%.

Citeste si O sa plusam toti pe online pentru ca nu avem incotro. Sigur ca o sa dispara ceea ce inseamna agentie de strada.

Eximtur are peste 100 de corporatii client din care 10 sunt corporatii mari si genereaza 50% din vanzarile de business travel. Cel mai mare client este o multinationala din automotive care cumpara servicii business travel in volum mare pentru angajatii sai, urmata de domeniul IT.

Retail jobs

Vestul tarii, noul pariu al Eximtur

De altfel, Lucia Morariu subliniaza ca departamentul de business travel este o "prioritate" pentru compania sa si, pe langa cele patru locatii, Bucuresti, Cluj Napoca, Sibiu si Timisoara, care formeaza divizia de business a Eximtur cu 45 de angajati, are in plan sa deschida un punct de lucru pe acest segment in Oradea in 3-4 ani pentru ca orasul se dezvolta si atrage noi companii.

Din turismul de business la Eximtur, cea mai mare parte este generata de ticketing (vanzare de bilete de avion), urmat de cazari si evenimente - zona aflata intr-o crestere accelerata.

"Partea de evenimente si deplasari de business in Romania creste cu peste 40%. Sunt exceptii actiunile care se petrec in strainatate, nu reprezinta grosul, pentru ca este vorba de apropierea de locul de munca", spune Lucia Morariu, potrivit careia pretul mediu platit de o companie este de 477 lei/angajat.

De regula, companiile din pharma, automotive, IT, Food&Beverage vin cu cereri pentru organizarea de evenimente, fie ca sunt intalniri de business, cursuri sau teambuildinguri pentru angajati. Mai precis, in ultima vreme, companii au inceput sa organizeze cursuri pentru angajati atunci cand merg in teambuildinguri "pentru ca poate fi interpretata excursia ca venit de natura salariala si esti in situatia sa platesti taxe si impozite de 76%. Pe cand daca ii duci la training si faci efectiv formare profesionala cu actele aferente este o deplasare cu scop de formare profesionala si este deductibila fiscal", explica proprietara Eximtur.

Citeste si:
Se apropie Ziua Indragostitilor.Unde poti merge cu cateva sute de euro
Se apropie Ziua...

Totusi, chiar daca segmentul de business travel genereaza cea mai mare parte din vanzari, Lucia Morariu spune ca nu va renunta niciodata la vanzarea de vacante intrucat "lucrurile se leaga foarte bine". Mai exact, antreprenoarea spune ca angajatii companiilor client ai Eximtur au reduceri la pachetele de vacanta si prin urmare devin clienti ai agentiei de turism. In plus, unele companii acorda vouchere de vacanta angajatilor si in mod automat angajatii cumpara de la Eximtur. Anul acesta, Eximtur are vanzari de 1 milion de euro din voucherele de vacanta.

Astfel, Lucia Morariu va paria si anul viitor voucherele pe de vacanta, de la care estimeaza vanzari de 3 milioane de euro si, implicit, pe divizia business travel si nu mai are in plan deschiderea de agentii noi "pentru ca nu este sustenabil" si crede ca o sa dispara tot ce inseamna "agentie de turism".

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri