Vama Veche va avea de anul acesta taxa de promovare, care va fi aplicata tuturor agentilor economici - de la cazare, restaurant, club, farmacie, la tarabele de pe strada - dar va fi mica, cam cat "trei sticle de whiskey intr-o noapte in club", si nu va duce automat la cresterea preturilor la servicii si produse in statiune, a spus Corina Martin, presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii.

"Orice agent economic, chiar si agrement, si un magazin, o farmacie, toti agentii economici. Nu stiu sa va spun exact pentru ca au stabilit aceste taxe impreuna cu Asociatia pentru Investitori, nu stiu cuantumul exact. Din cate stiu exact, este mai mica valoarea decat in Mamaia, dar este o grila, cat plateste un magazin, cat plateste o toneta de comert ambulant, cat plateste un restaurant, cat plateste un hotel. Va trebui sa mai asteptam putin ca sa va spun exact valoarea", a explicat Corina Martin pentru wall-street.ro, in urma trimiterii unui comunicat de presa.

Martin subliniaza ca "nu se pune problema de crestere a preturilor" intrucat contractele sunt deja incheiate de anul trecut pentru sezonul de anul acesta. "Ca principiu, pot sa va spun ca si in Mamaia, de trei ani de cand functioneaza, tarifele nu au crescut".

Retail jobs

Efectul taxei: Vama Veche va fi promovata in strainatate

Cati bani se vor strange odata cu introducerea taxei? Corina Martin spune ca acest calcul nu a fost inca definit pentru ca nu au fost stabilite taxele pentru fiecare tip de afacere din statiunea Vama Veche, insa crede ca va fi mai mica decat in Mamaia.

"Calculul acesta este nedefinit inca: nu stiu exact cum este hotararea Consiliului local ca sa vedem cat va plati agentul economic. Ca exemplu, suma colectata din taxa de promovare Mamaia a ajuns anul trecut la 250.000 -300.000 euro in 2016. Eu cred ca totusi mai putin in Vama Veche, are mult mai putini agenti economici decat Mamaia. Nu se compara. Iar sumele per agent economic vor fi mai mici. Taxa este mica si vreau sa va dau un singur exemplu: in Mamaia este vorba de undeva la 3.000 lei pe an pentru un club de noapte. 3.000 de lei inseamna trei sticle de whiskey intr-o noapte. Impactul financiar pe agentul economic este mic. Rezultatul insa se vede in faptul ca prin promovare vin mult mai multi turisti care consuma, evident, mai mult si lasa bani in comunitatea respectiva", a mai spus Martin.

Citeste si:
Corina Martin: Prețurile pe litoral sunt mari pentru că există...
Corina Martin: Prețurile pe...

Taxa de promvoare din Vama Veche va fi administrata la fel ca in Mamaia, de catre Asociatia Litoral-Delta Dunarii: va fi constituita o comisie separata care ia deciziile despre cheltuirea banilor si practic intregul buget va fi folosit pentru promovarea Vama Veche-2 Mai-Limanu.

"Agentii economici castiga pentru ca nu vor mai avea turisti haotic la 1 mai si pe urma dupa cum vine vremea frumoasa. Va exista ca si in cazul Mamaia un calendar de evenimente, vor participa la targuri internationale, va avea pentru prima data film oficial de promovare, ceea ce nicio statiune din sudul litoralului nu are, va avea turisti din Israel si de pe piata Benelux pe care o deschidem acum prin zboruri charter. Vama Veche va avea acces la mult mai multi turisti de acum incolo si asta va insemna venituri suplimentare", a concluzionat presedintele Asociatiei Litoral - Delta Dunarii.

Citeste si:
Corina Martin, inlocuinta de la sefia Asociatiei Litoral-Delta Dunarii
Corina Martin a renuntat,...

Corina Martin sustine ca nu stie cati turisti au fost anul trecut in Vama Veche intrucat este in general greu de masurat acest lucru cu precizie la nivelul intregii tari. Sursa foto: Farizun Amrod Saad/Shutterstock.com

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online. Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară. În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri