"Zborul electric devine realitate", spune Johan Lundgren, CEO-ul easyJet, intrucat anul viitor intentioneaza sa testeze avionul electric de 9 locuri, scrie electrek.co.

Propulsia electrica preia incet aproape fiecare segment de transport, dar zborul ramane cel mai greu de electrificat. Acum, CEO-ul easyJet spune ca "zborul electric devine realitate", deoarece intentioneaza sa testeze anul viitor un avion electric de mici dimensiuni.

Anul trecut, start-up-ul Wright Electric a prezentat planurile de a face zborul electric comercial o realitate. Cateva luni mai tarziu, a anuntat un parteneriat cu easyJet.

Cele doua companii vor face anul viitor primele teste cu un avion electric de noua locuri. easyJet doreste sa aiba avioane electrice in flota pentru zborurile scurte, iar acesta va fi unul dintre primii pasi in aceasta directie.

Desi incep cu un avion mic, compania Wright Electric are un obiectiv ambitios de a construi un avion cu 150 de locuri, alimentat de baterii, pentru a concura cu aeronavele comerciale de pe piata folosite pentru zboruri de scurta durata (sub 480 km).

Avand in vedere ca zborurile sub 500 km reprezinta 30% din curse si ca Boeing si Airbus au vandut aproape 1.000 de avioane regionale pentru aproximativ 90 milioane de dolari anul trecut, exista cu siguranta o piata imensa pentru aceste aeronave. Chiar daca pretul de pornire este mai mare, costul combustibilului reprezinta o parte semnificativa a costului de operare pentru companiile aeriene, ar putea fi rapid acoperit in cazul in care bateriile sunt reincarcate cu energie electrica ieftina.

easyJet este una dintre cele mai mari companii aeriene low-cost in Europa, cu zboruri interne si internationale pe circa 300 de rute intre 80 de orase europene.

In 2017, compania Eviation Aircraft a efectuat primele teste cu un avion electric, care are o autonomie pentru a parcurge 1.000 de kilometri. Industria aeriana este responsabila pentru mai mult de 2% dintre emisiile globale de gaze cu efect de sera, de aceea se incearca trecerea la motoare electrice.

Oamenii de afaceri din Norvegia cumpara cele mai multe avioane electrice de mici dimensiuni. Acestea au doua locuri si o autonomie de zbor de o ora. In Norvegia, se doreste ca in 2025 sa fie facute primele zboruri comerciale cu avioane electrice, iar din 2040 de pe aeroporturi sa opereze numai avioane electrice. Norvegia este si tara care are cele mai multe masini electrice pe strazi, de la modele Tesla, la Nissan Leaf sau VW e-Golf.

Si americanii de la Boeing au in plan sa comercializeze avioane hibride pentru oamenii de afaceri incepand din 2022, in timp ce Siemens vrea ca din 2020 sa faca teste cu avioane de linie electrice, cu pana la 120 de locuri.

Foto: easyJet

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri