La mai mult de 30 de ani dupa accidentul nuclear de la Cernobil, care a dus la abandonarea si izolarea orasului Pripeat, zona de excludere din jurul fostei centrale sovietice a devenit din ce in ce mai populata, dar de catre turisti. Statutul de destinatie turistica inedita a luat avant odata cu difuzarea de catre HBO serialului Cernobil, care reda evenimentele ce au avut loc dupa explozia si focul de la unul dintre reactoarele centralei nucleare. Astfel, autoritatile din Kiev se asteapta la peste 100.000 de vizitatori la Cernobil pana la sfarsitul acestui an, in crestere comparativ cu cei 70.000 din 2018, scrie CNBC.

Serghei Ivanchuk, proprietarul SoloEast, o companie de turism care opereaza excursii la Cernobil, a declarat ca inregistrat cu aproximativ 40% mai multe rezervari si solicitari pentru lunile iulie si august ale acestui an decat anul trecut. Evolutia ascendenta a inceput inca in luna mai a acestui an, cand a avut cu 500 de clienti mai mult decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Chernobylwel.com, o alta companie care asigura excursii la site-ul exploziei, a inregistrat o crestere a numarului de clienti de ordinul sutelor de persoane, potrivit managerului de marketing, Michal Krajcir. "HBO a facut o excelenta campanie de marketing pentru zona de excludere de la Cernobil", a spus Krajcir. "Oamenii incep sa citeasca din ce in ce mai mult despre Cernobil, sa puna intrebari, sa se informeze, iar apoi, sa isi planifice o calatorie".

Sursa foto: Katsiuba Volha / Shutterstock

Si in randul zborurilor catre Ucraina s-a inregistrat o crestere importanta. Pe site-ul de calatorii Kayak, cautarile legate de zboruri catre Kiev, orasul catre care multi turisti de la Cernobal zboara, au sporit de 18% de la difuzarea serialului HBO. Pe aplicatia de calatorii Hopper a fost inregistrata o crestere de 8%.

"Cultura pop creeaza intr-adevar o nota importanta de interes si inspiratie in jurul turismului, inclusiv in ceea ce priveste noi destinatii pentru turisti", a spus Liana Corwin, expert in calatorii la Hopper. Nu este insa prima data cand Hopper a vazut aceasta conexiune. In aprilie 2017, dupa lansarea piesei "Despacito", Hopper a constatat o crestere a cautarilor pentru zboruri catre Puerto Rico de pana la 6%.

De asemenea, un numar semnificativ mai ridicat de persoane planuiau sa calatoreasca in Regatul Unit dupa nunta regala din 2018. Cultura pop reprezinta atitudini, credinte, obiceiuri si gusturi care definesc societatea umana contemporana.

Sursa foto: viktor95 / Shutterstock

Dar, pe masura ce numarul turistilor care merg la Cernobil creste, exista o tot mai ridicata ingrijorare cu privire la comportamentul acestora la locul acelui dezastru care a dus la zeci de mii de morti in urmatorii ani si ale caror consecinte pentru mediu persista. De altfel, creatorul serialului, Craig Mazin, a cerut turistilor sa tina cont de aceste lucruri pe Twitter: "Comportati-va cu respect pentru toti cei care au suferit si s-au sacrificat".

Explozia si focul de la Cernobil au ucis initial zeci de oameni si au pompat un nor toxic in atmosfera. Alti, zeci de mii de oameni au murit in anii care au urmat, desi numarul exact este contestat si dificil de estimat. Cele mai grave efecte radioactive in urma respectivului accident au avut loc in Ucraina si peste granita in Belarus, desi au fost detectate efecte si la nivel global. Exista inca o zona de excludere de 1.000 mp in jurul centralei, desi cativa oameni locuiesc in zona.

Sursa foto: Kateryna Upit / Shutterstock

Sursa foto: JoRanky / Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri