Uneori e nevoie de o singura aparitie intr-un videoclip, film sau o publicatie cu notorietate pentru ca destinatii abandonate si demult uitate sa fie luate cu asalt de turisti. Consecintele pot fi diverse si neasteptate, de la zone care se dezvolta peste noapte, pana la destinatii care se degradeaza si isi pierd autenticitatea din cauza numarului prea mare de turisti.

Turismul international a inregistrat o crestere spectaculoasa in 2018 - 1,4 miliarde de turisti, date care au depasit asteptarile Organizatiei Mondiale a Turismului. In continuare, specialistii se asteapta la cresteri semnificative la nivel mondial.

In ultimii ani, mai multe zone cu potential turistic neexploatat s-au transformat in destinatii de vacanta populare, dupa ce au fost mediatizate in presa sau au devenit platouri de filmare pentru productii celebre. Iata cateva locuri care s-au transformat in magnet pentru turisti, dupa ce au avut expunere in media.

Cernobil

Cernobil avea in jur de 70.000 de vizitatori in 2018, insa este pe cale sa devina cea mai cautata destinatie de vacanta a momentului. Motivul il reprezinta celebra deja mini-serie "Cernobil", realizata de HBO, si care a avut un succes enorm.

Foto: unsplash.com

Citeste si:
Lectii de leadership invatate din Game of Thrones
Lectii de leadership invatate...

Dupa 33 de ani de la dezastrul nuclear, multi curiosi sunt dornici sa ajunga cat mai aproape de centrala nucleara si sa se plimbe pe strazile orasului-fantoma Prypiat. De la lansarea serialului in luna mai, rezervarile pe Booking au crescut cu peste 40%. Un tur ghidat la reactorul dezafectat si prin localitatile din zona costa in jur de 100 de dolari de persoana.

Partea mai interesanta este ca cele cinci episoade ale mini-seriei nici macar nu au fost filmate la Cernobil sau Prypiat, ci in diverse locatii din Lituania (Vilnius si centrala nucleara Ignalina, care a fost construita dupa modelul celei de la Cernobil).

Dubrovnik

Dubrovnik din Croatia primea in fiecare an in jur de 1,3 milioane de turisti. De cand orasul a fost luat cu asalt de fanii Game of Thrones, zona a devenit neincapatoare pentru miile de turisti care ajung acolo cu navele de croaziera.

Foto: unsplash.com

Citeste si:
Seriale pe care sa le urmaresti dupa finalul Game of Thrones
Se termina Game of Thrones si...

Initial, filmarile la Game of Thrones s-au desfasurat in Malta, insa din cauza unor dispute cu autoritatile locale, producatorii au decis sa mute platourile de filmare in orasul croat. Pentru multi turisti, "perla Adriaticii" a devenit sinonima cu King's Landing (Tinutul Regelui), capitala si cel mai mare oras din Westeros. Din centrul istoric al orasului si pana la fortul Lovrijenac, agentiile de turism organizeaza sute de circuite prin locurile incarcate de istorie si cultura, spre disperarea localnicilor.

Muzeul Luvru

Luvru nu ducea lipsa de popularitate, fiind deja unul dintre cele mai vizitate muzee din Europa. Insa odata ce Beyonce si Jay-Z l-au inchiriat pentru a filma un videoclip, muzeul a devenit un "must see" pentru multi turisti. De cand a fost lansat in iunie 2018, videoclipul a depasit 181 de milioane de vizualizari.

Foto: unsplash.com

In 2018, cei de la Muzeul Luvru au profitat de notorietatea "musafirilor" pentru a le propune turistilor un tur al operelor de arta ce apar in videoclipul "Apeshit". Printre cele 17 opere de arta care apar in videoclip se afla "Gioconda", "Nunta din Cana Galileii", de Pailo Veronese, si "Pluta meduzei", de Theodore Gericault.

Citeste si:
Cati bani a facut Starbucks din greseala Game of Thrones
Gafa Game of Thrones a adus...

Nu a fost prima colaborare a muzeul cu un artist international. In 2010, rapperul Will.i.am, fost membru al grupului Black Eyed Peas, a filmat acolo videoclipul „Mona Lisa Smile”.

Cascada Fjadrargljufur

Cascada Fjadrargljufur a fost inchisa timp de mai multe luni din cauza lui ... Justin Bieber! Videoclipul pe care acesta l-a filmat in canionul Fjadrargljufur, in 2015, i-a inspirat pe fanii artistului, care s-au inghesuit sa viziteze zona.

Foto: unsplash.com

Format la sfarsitul ultimei glaciatiuni, acest canion vechi de aproape 9.000 de ani si cu o adancime de 100 de metri, este o bijuterie ascunsa a Islandei. Din 2015, numarul turistilor a crescut exponential (300.000, in 2018), iar zona a inceput sa se degradeze semnificativ. Agentia de Mediu a luat imediat decizia de a interzice accesul turistilor.

Sursa foto: Unsplash

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
Thanatoturism, un fenomen mondial in crestere