Cinci noi autospeciale au intrat in dotarea Serviciului de Ambulanta Judetean (SAJ) Constanta incepand cu 1 iulie, iar din acest sezon estival cadre medicale ale serviciilor de ambulanta din tara vor fi detasate pe litoral, a informat luni managerul SAJ, Laurentiu Badescu. Cheltuielile privind cazarea si asigurarea hranei cadrelor medicale detasate la Constanta vor fi suportate de patronatele in turism.

"Sunt cinci ambulante tip C cu medic, care sunt dotate cu echipamente de terapie intensiva, pentru situatii de urgenta majore, pentru infarcte miocardice si accidente vasculare cerebrale, pentru trauma complexa din accidente rutiere. Ele vor fi distribuite in Constanta, doua ambulante, si cate una la Mangalia, Eforie si Navodari", a spus, intr-o conferinta de presa, reprezentantul SAJ Constanta.

Potrivit acestuia, parcul auto al SAJ se innoieste in proportie de 20-25%, la Constanta fiind 13 ambulante noi, dintr-un total de 63 de ambulante. O problema a SAJ Constanta ramane in prezent lipsa de personal, scrie Agerpres.

"Ambulante avem acum, dar avem lipsa de personal, suntem la aproximativ 50% din normativ. Am cerut ajutorul colegilor mei din tara, de la alte servicii de ambulanta si cu ajutorul Institutiei Prefectului si cu Federatia Patronatelor din Turism incercam sa ne ajutam reciproc pentru ca turistul trebuie sa fie in siguranta, trebuie sa aiba asistenta medicala de urgenta", a afirmat Badescu, mentionand ca un prim echipaj sosit pe litoral din tara este cel de la SAJ Neamt.

Cadrele medicale urmeaza sa fie detasate pe litoral pana la jumatatea lunii septembrie, in serii, pe o perioada de cate doua saptamani.

Citeste si:
Colliers: Constanta, Alba si Timis, in topul centrelor logistice
Colliers: Judetele Constanta,...

"Noi formam 24 din 24 de ore in medie 25 - 26 de echipaje in tot judetul. Fata de normativ ne trebuie 37 - 38 de echipaje continuu, cu ce avem noi angajati. Ca numar de ambulante am putea sa formam echipajele, dar nu avem personal", a declarat Laurentiu Badescu.

Prim-vicepresedintele executiv al Federatiei Patronatelor din Turismul Romanesc (FPTR), Dragos Raducan, a spus ca patronatele din turism vor plati circa 300.000 de euro, suportand ele cheltuielile privind cazarea si asigurarea hranei cadrelor medicale detasate la Constanta de la serviciile de ambulanta din tara.

"Suntem dispusi in continuare sa cheltuim pentru a asigura serviciile minime, decente, de bun simt pe care si le doreste orice turist intr-o statiune civilizata", a precizat reprezentantul FPTR.

Citeste si:
Cum arata mijloacele de transport public din principalele orase
Cum arata mijloacele de...

Sursa foto: Alex Bruda/freeimages.com

Te-ar putea interesa si:


Mai multe articole din sectiunea Turism »



Citeste si
INEDIT: Snorkeling si scuba diving contra...unui sac de deseuri