Australia şi Taiwan s-au alăturat miercuri guvernelor care sprijină financiar companiile aeriene aflate în pragul falimentului şi sunt forţate să-şi reducă numărul de angajaţi şi de zboruri, pe fondul măsurilor stricte adoptate pe plan global pentru stoparea extinderii pandemiei de coronavirus (COVID-19).

Criza coronavirusului a escaladat în ultima săptămână, SUA introducând restricţii cu privire la călătoriile din Europa, iar Uniunea Europeană şi-a închis graniţele. Aceste măsuri au obligat companiile aeriene să îşi reţină la sol majoritatea avioanelor, pe măsură ce numărul pasagerilor s-a redus dramatic.

Marii operatori aerieni americani au cerut Washingtonului să le acorde granturi, împrumuturi şi reduceri de taxe în valoare de peste 50 de miliarde de dolari, pentru a le ajuta să îşi revină de pe urma unei scăderi dramatice a călătoriilor cu avionul din cauza coronavirusului, potrivit Agerpres.

Airlines for America, organizaţia care reprezintă principalele companii aeriene americane, precum American Airlines, United Airlines, Delta Air Lines şi Southwest Airlines, a avertizat că industria are nevoie de granturi federale în valoare de 29 miliarde de dolari, dintre care 25 miliarde de dolari pentru operatorii care transportă pasageri şi patru miliarde de dolari pentru companiile cargo. De asemenea, industria aeriană solicită credite cu dobânzi reduse sau garanţii de credite în valoare de până la 29 miliarde dolari, precum şi scutirea temporară de la plata unor taxe.

Producătorul american de avioane Boeing a anunţat Guvernul că are nevoie de lichidităţi în valoare de cel puţin 60 miliarde de dolari, inclusiv garanţii de credite, după ce companiile aeriene au renunţat la comenzi pentru a-şi păstra numerarul.

Şi grupul aeronautic Airbus a indicat că ar putea avea nevoie de sprijin guvernamental dacă actuala criză va dura câteva luni. Airbus a anunţat că va opri producţia şi activităţile de asamblare la fabricile sale din Franţa şi Spania în următoarele patru zile, după restricţiile impuse de guverne din cauza pandemiei.

De altfe, guvernele din Suedia şi Danemarca au informat că vor acorda garanţii de credite în valoare de 300 de milioane de dolari operatorului aerian Scandinavian SAS.

El Al Israel Airlines a anunţat că a trimis în concediu fără plată 5.500 din cei 6.000 angajaţi, până pe 31 mai, în urma reducerii semnificative a zborurilor.

Conform agenţiei de evaluare financiară S&P Global Ratings, numărul de pasageri pe plan global ar urma să scadă cu 30% anul acesta, iar o redresare completă nu este aşteptată până în 2022 sau 2023. Şi Asociaţia Internaţională a Transportatorilor Aerieni (IATA) a tras marţi un nou semnal de alarmă cu privire la situaţia numeroaselor companii aeriene care sunt în pragul falimentului, apreciind că este nevoie de intervenţia rapidă a guvernelor.

La rândul său, economistul şef al IATA, Brian Pearce, a precizat că numeroase companii aeriene, afectate de suspendarea legăturilor aeriene la scară planetară, sunt în prezent afectate de o criză de lichidităţi, adăugând că trei sferturi dintre companiile aeriene dispun de fonduri care să le acopere costurile fixe pentru mai puţin de trei luni.

IATA reprezintă aproximativ 290 de companii aeriene din întreaga lume, echivalentul a 82% din traficul aerian mondial.

Sursa foto: Shutterstock

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Comisia Europeană a extins cadrul temporar privind ajutoarele de stat
Setari Cookie-uri