Hospitality Culture Institute inițiază Ziua Națională a Mâncatului în Oraș #deAcasă vineri, 10 aprilie, cu scopul a ajuta afacerile românești din HoReCa aflate în suferință din cauza pandemiei COVID-19.

Astfel, toți românii sunt invitați să sărbătorească Ziua Națională a Mâncatului în Oraș de Acasă în data de 10 aprilie printr-o comandă de la restaurantul preferat. Pentru a marca Ziua Națională a Mâncatului în Oraș de Acasă, fiecare client care comandă de la restaurantul său preferat poate să posteze în social media o fotografie cu comanda și adaugă hashtag-ul #SaveFoodCulture.

“Cea mai afectată industrie în timpul pandemiei COVID-19 este cea a ospitalității. Pentru a ne asigura că restaurantele noastre preferate rămân în picioare și după terminarea crizei din sănătate, trebuie să le ajutăm să treacă de această perioadă critică în care vânzările au scăzut cu până la 90%. În acest context, am decis să instituim Ziua Națională a Mâncatului în Oraș de Acasă. Invităm toți românii să ne ajute să salvăm industria ospitalității din România și să transformăm împreună ziua de 10 aprilie în Ziua Națională a Mâncatului în Oraș de Acasă”, au declarat reprezentanții Hospitality Culture Institute.

Hospitality Culture Institute este un institut independent de cercetare, training şi consultanţă din România care studiază piaţa şi trendurile din HoReCa.

În contextul noilor măsuri și restricții prin care s-au suspendat servirea și consumul produselor alimentare și băuturilor în hoteluri, restaurante și cafenele, platformele de food delivery sunt cele care mențin în viață o parte a localurilor românești. Printre cele mai cunsocute platforme în România se numără Eucemananc, Uber Eats, Food Panda, Glovo și TakeAway. De asemenea, unele restaurante românești au opțiunea de comandă prin telefon sau și-au creat propriul sistem de livrări la domiciliu.

Citeste si:
Cum se pregătește "La Mama" pentru redeschiderea teraselor și...
Pandemia Coronavirus și Big...

Conform estimărilor Hospitality Culture Institute, livratorii și-au crescut cifra de afaceri cu 30-50% în ultimele săptămâni, iar numărul restaurantelor și al cafenelelor ce funcționează în sistem delivery și/sau takeaway sunt la nivelul sutelor la nivel național (raportat la aproximativ 25.000 înainte de izbucnirea crizei).

În contextul pandemiei COVID-19, cel mai greu le va fi să-și revină businessurilor din HoReCa care au mai puțin de un an de experiență întrucât nu au resurse financiare puse de-o parte, iar industria ospitalității se va reduce cu cel puțin 50% după terminarea acestei crize, potrivit Hospitality Culture Institute. În momentul redeschiderii, cele mai mari probleme din HoReCa vor fi că foștii angajați nu vor dori să mai revină la job (consumul va fi redus, iar bacșișul redus substanțial), plata chiriilor în primele 3-6 luni, taxele la stat (care vor deveni scadente împreună cu cele amânate de acum) și cash-ul către furnizori.

La nivelul întregii țări, între 300.000 și 400.000 de angajați din industria HoReCa sunt concediați, au intrat în șomaj tehnic sau au contractele de muncă suspendate.

Citeste si:
Japonia îşi redeschide destinaţiile turistice cu măsuri restrictive
Japonia îşi redeschide...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Un operator aerian low cost renunţă la 30% din angajaţi
Setari Cookie-uri