COVID-19 | Cristina Huzum, Hotel Sheraton București: Nimic din ce am sperat de la 2020 nu va mai fi recuperat

HoReCa, unul dintre domenii cele mai afectate de criza provocată de pandemia COVID-19, pare a-și relua activitatea după 15 mai, însă reprezentanții din industrie așteaptă cu nerăbdare noile norme de funcționare. ”2019 a fost un an excelent. Dar nimic din ce am sperat de la 2020 nu va mai fi recuperat”, a declarat Cristina Huzum, Deputy General Manager al Hotelului Sheraton din București, într-un webinar realizat de HoReCa Insight.

Hotelul bucureștean de cinci stele se pregătește de o redeschidere timidă pe 1 iunie 2020.

”Vorbim despre o deschidere parțială. 270 de camere, câte avem, nu se ocupă imediat, cu atât mai mult cu cât 90% din oaspeții hotelului nostru provin din străinătate. Oamenii de business din România reprezintă doar o mică parte din gradul de ocupare al hotelului, în general”, a spus Cristina Huzum, într-un webinar realizat de HoReCa Insight.

Aceasta a adăugat că au primit câteva instrucțiuni de funcționare din partea Marriott International, însă acestea reprezintă doar planuri, chiar scenarii a ceea ce ar putea exista. Hotelul Sheraton se pregătește pentru perioada post-pandemie prin achiziționarea de gel dezinfectant, soluții de igienizare și șervețele dezinfectante pentru fiecare cameră.

În ciuda acestor planuri, hotelierii așteaptă noile norme din partea guvernului României. Fără indicații certe din partea statului, aceștia nu vor ști cum să acționeze.

Citeste si:
Primul turist român cu COVID-19 în Grecia
Primul turist român cu...

”Așteptăm reguli din partea statului. Trebuie să știm exact cum vom impune distanțarea socială în hotel. Și aș dori să punctez că este esențial ca aceste lucruri să fie transmise din timp, pentru ca noi să putem avea timp să ne pregătim”, a declarat Huzum, Deputy Manager la Sheraton București.

Cashflow-ul este unul negativ în 2020, iar partea de business va fi puternic afectată.

De asemenea, există planuri pentru crearea unor fluxuri la recepție, precum și poziționarea unor bannere cu instrucțiuni pentru turiști.

”Cashflow-ul este unul negativ în 2020, iar partea de business va fi puternic afectată, este chiar primul segment care va suferi un dezechilibru. Acum lucrăm la scenarii. Anul 2019 a fost unul excelent. Dar nimic din ce am sperat de la 2020 nu va mai fi recuperat”, a mai spus Huzum.

Citeste si:
Orban cheamă HoReCa la discuții pentru a pregăti deschiderea...
Orban invită reprezentații...

Evenimentele, principala sursă de venit a hotelurilor business

Mi se pare normal să dăm bani înapoi clienților, însă depinde și de eveniment.

Marea majoritate a evenimentelor a fost amânată. Cele care aveau mai puțin de 100 de persoane au fost reprogramate pentru toamna anului 2020, iar cele cu peste 100 de oameni și-au găsit date în 2021. Organizatorii de evenimente și hotelierii sunt de părere că va fi o loterie a datelor și a locațiilor în 2021. În același timp, au fost foarte puțini cei curajoși, care au reprogramat evenimentele pentru lunile septembrie - octombrie.

”Mi se pare normal să dăm banii înapoi clienților, însă depinde și de eveniment. O să vă dau un exemplu recent, al unei mame, care a sunat pentru anularea botezului celui mic. A zis că dorește înapoierea banilor deoarece consideră că a așteptat suficient. Copilul a crescut și îi va fi greu să îl boteze la o altă dată. Prin urmare, va încerca să organizeze ceva foarte restrâns. E de înțeles aici, nici noi nu putem emite date sau informații certe. Așteptăm în continuare…”, a explicat Cristina Huzum.

În prezent, situația evenimentelor poate încadrată în felul următor:

Citeste si:
Restaurante deschise pe 1 ianuarie in Bucuresti
Restaurante deschise pe 1...
  • Evenimentele anulate reprezintă un business pierdut.
  • Evenimentele corporate au fost amânate pentru toamna anului 2020.
  • Evenimentele sociale (cum ar fi nunțile) au fost reprogramate pentru anul următor.

”Noi avem săli de 1.400 de metri pătrați, care permit distanțarea socială, cu spațiu de 1 metru între persoane. Deci am putea organiza evenimente cu 100 de persoane. Dar insist, așteptăm normele guvernamentale. Spre exemplu, dacă după 15 mai apare un caz de pacient infectat în hotel, noi cum procedăm? Procesul ar putea fi următorul: îl izolăm în cameră, după care acesta este transportat la unitatea medicală în cauză. Ulterior, camera respectivă va fi dezinfectată. Dar acesta este doar un scenariu”, a adăugat Huzum, Deputy Manager la Hotel Sheraton București.

Turismul intern, o nouă direcție de promovare în HoReCa?!

Nu văd de unde ar putea veni un număr atât de mare de turiști să viziteze Bucureștiul.

Relaxarea măsurilor după 15 mai creează contextul ideal pentru construirea unor planuri de călătorie. Însă câți dintre noi vor fi cei care vor avea curajul să viziteze circuite interne sau chiar orașe de peste granițe?!

”Depinde foarte mult de educația fiecărui popor cum va reacționa în fața virusului. Cred că românii vor prefera să stea acasă”, a mai spus Cristina Huzum.

Cât despre turismul intern și promovarea punctelor turistice autohtone, Cristina Huzum a declarat că acesta a fost unul dintre obiectivele hotelului dintotdeauna, nu doar pe fondul pandemiei.

”Noi promovăm demult Bucureștiul în străinătate, dar nu ne putem numi încă "leisure". Într-adevăr, ne vom axa pe local, avem strategii încă de dinainte de pandemie. Dar tot nu văd de unde ar putea veni un număr atât de mare de turiști să viziteze Bucureștiul. Este, mai degrabă, wishfull thinking”, a mai spus Deputy Managerul Hotelului Sheraton.

Relaxare după 15 mai, inclusiv pentru șomajul tehnic

Hotelurile nu au fost închise de stat prin ordonanță militară, însă nu prea am avut de ales.

Șomajul tehnic este o măsură guvernamentală, adoptată doar pe perioada stării de urgență. Anunțul președintelui cu privire la relaxarea restricțiilor după 15 mai îngrijorează angajații, dar și angajatorii. În acest sens, angajatorii fac apel la ajutor guvernamental, pentru a evita disponibilizarea, chiar și colapsul afacerii. Angajații sunt foarte importanți în bunul mers al afacerii.

”Avem aproximativ 200 de persoane în șomaj tehnic, nu vom putea să îi susținem pe toți. Avem nevoie de sprijin financiar din partea statului. Într-adevăr, hotelurile nu au fost închise de stat prin ordonanță militară, însă nu prea am avut de ales. Granițele s-au închis, evenimentele au fost interzise, restaurantele au suspendat activitatea etc”, a conchis Cristina Huzum, Deputy Manager al Hotelului Sheraton București.

Reprezentanții HoReCa, printre care și Călin Ile, au propus modalitatea adoptată de Polonia, care implică următoarele:

  • 40% din cheltuiala cu angajații să fie susținută de stat,
  • 40% din cheltuiala cu angajații să fie susținută de angajator,
  • 20% din cheltuiala cu angajații să fie susținută de însuși angajat.

Sheraton Bucharest Hotel, cunoscut anterior ca Howard Johnson Grand Plaza, este un hotel de 5 stele din București, amplasat în centrul orașului, pe Calea Dorobanților. Howard Johnson Grand Plaza a fost deschis în 2004, în locul fostului Hotel Dorobanți, inaugurat în 1976, în urma unei investiții de circa 30 milioane euro, derulată pe o perioadă de patru ani. Anul 2005 a fost primul an complet de funcționare a hotelului.

Sursa foto: Cristina Huzum/ Facebook

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
Cea mai abruptă creștere a curbei de infectare cu COVID-19, în România
Setari Cookie-uri