Horia Szabo, hotelier: Trebuie să arătăm turiștilor români că știm să facem treabă ca afară

Domeniul HoReCa, unul dintre cele mai afectate industrii în contextul pandemic, își așteaptă gura de oxigen la 15 mai. În așteptarea noilor măsuri de funcționare, hotelierii își pun întrebări, își fac propriile planuri și încearcă să transforme criza într-o oportunitate. Este și cazul lui Horia Szabo, unul dintre proprietarii Conacului Archia, care consideră că acesta este momentul ideal pentru a demonstra că hotelierii români pot oferi experiențe asemenea celor din străinătate, ”că știm să facem treabă ca afară”.

Românii nu au călătorit foarte mult în România fie pentru că au avut experiențe neplăcute, fie pentru că vacanțele din țară erau prea scumpe. Trebuie să arătăm turiștilor români că știm să facem treabă ca afară!

Ocupând funcția de manager marketing în cadrul organigramei Conacului Archia, unitate hotelieră preponderent leisure, Horia Szabo a susținut, în cadrul unui webinar organizat de HoReCa Insight, că perioada aceasta de criză este echivalentul unei ordinii interne, al inventarului, dar și al unei comunicări de fidelizare cu turiștii.

Încercăm să ne dăm seama care sunt normele. Așteptăm noi măsuri guvernamentale. Ce se va întâmpla în momentul în care un turist se îmbolnăvește? Sau chiar unul dintre noi”, a declarat Szabo.

Potrivit descrierii făcute de Horia Szabo, Conacul Archia cuprinde următoarele segmente:

Citeste si:
Antreprenori din turism: Noile restricții sunt imposibil de aplicat...
EXCLUSIV | Antreprenori din...
  • Evenimente sociale: 45%,
  • Hotelul și restaurantul: 44%,
  • Evenimentele corporate: 11%.

Citește și: Cristina Huzum, Hotel Sheraton București: Nimic din ce am sperat de la 2020 nu va mai fi recuperat

Pe 8 martie am avut o petrecere în cadrul hotelului. Iar pe 16 martie eram închiși. Am trecut de la extaz la agonie în câteva zile.

Din toate acestea, evenimentele corporate reprezintă un procent de 5% din cifra de afaceri. Prin urmare, anularea conferințelor corporate nu s-a dovedit a fi o pierdere însemnată pentru Conac. În schimb, anularea sau amânarea evenimentelor majore, precum nunțile, au redus la zero capacitatea Conacului Archia.

”Evenimentele majore sunt distribuite în felul următor: 50% dintre acestea sunt amânate pentru toamna anului acesta, iar 50% au fost reprogramate anul viitor”, a menționat Szabo, în cadrul webinarului.

Citeste si:
TOP cinci oferte de cazare pentru o vacanță în noiembrie
TOP cinci oferte de cazare...

Proprietarul Conacului Archia, afacere de familie, a declarat că pandemia Covid-19 i-a pus în fața unor momente și decizii dificile, cum ar fi pachetele de Paște pe care le aveau pregătite.

”Unul dintre cele mai așteptate momente ale anului, Paștele, a adus o pierdere de aproximativ 30.000 de lei pentru noi. Am încercat să reprogramăm rezervările, dar ne-a fost imposibil, oamenii erau nemulțumiți. Am ales să înapoiem banii primiți pentru rezervările cu pricina”, a adăugat Horia Szabo.

Angajații vor efectua mai multe sarcini decât cele specificate în fișa postului

Tăiem absolut tot ce nu avem nevoie.

Horia Szabo a vorbit și despre angajații unității hoteliere, care se află în șomaj tehnic. Acesta a amintit de importanța acestora, dar mai ales de loialitatea acelora care au înțeles dificultatea momentului. În prezent, Conacul Archia deține un serviciu de food delivery, prin intermediul restaurantului din cadrul hotelului, unde lucrează câțiva dintre angajații afacerii de familie, Conacul Archia.

Citeste si:
Cât costă un zbor dus-întors până la Paris
Cât costă un zbor dus-întors...

”Urmează o perioadă în care posturile se vor mixa din ce în ce mai mult, iar oamenii vor face și alte sarcini, în afara celor pe care le executau până în prezent. Angajații trebuie să înțeleagă că este un efort comun”, a adăugat proprietarul Conacului Archia.

Wall-Street.ro recomandă: Lor le merge bine? Majoritatea managerilor NU se lasă ”vânați” de headhunteri în această perioadă

Întrebările pe care Horia Szabo, dar și alți proprietari de hoteluri le au și pentru care așteaptă răspunsuri din partea oficialilor români sunt următoarele:

  • Ce trebuie să le spună turiștilor,
  • Cum trebuie să fie responsabili în noul context post-pandemic,
  • Cum se pregătesc pentru redeschidere, astfel încât să nu provoace un nou val epidemic, mai devreme decât este preconizat,
  • Cât înseamnă distanțarea socială.

”Cât despre perioada aceasta, fără venituri, prin care trecem, chiar dacă noi, proprietarii, venim cu bani de acasă pentru menținerea afacerii, aceștia trebuie văzuți drept o investiție pe termen lung”, a conchis Horia Szabo, proprietar și manager de marketing în cadrul Conacului Archia.

Conacul Archia se află în județul Hunedoara, la 3,5 kilometri de Deva. Acesta a fost înființat în noiembrie 2008 și poartă numele satului în care este localizat. Conacul Archia deține 15 camere, o sală de conferințe și Restaurantul Carol, înființat în 2019.

Sursa foto: Horia Szabo/ Facebook

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri