Industria HoReCa pare să își revină, însă potrivit consultanților în domeniu, în jur de 30% din totalul afacerilor va dispărea treptat. Presiunea crizei sanitare asupra repornirii economiei împiedică luarea unor decizii exacte privind redeschiderea tuturor afacerilor. Și ceea ce sperie cel mai mult este crearea unor noi focare prin nerespectarea distanțării sociale. Prin urmare, datorită capacității de a aduna mulțimi de oameni și de a-i face să socializeze, industria HoReCa pare a deveni oaia neagră a luptei împotriva coronavirusului.

Deși reprezintă, alături de industriile conexe, cum ar fi turismul, doar 1,5% din PIB, industria HoReCa este echivalentul a numeroase locuri de muncă. Ospătari, bucătari, recepționeri sau cameriste se află în șomaj tehnic, deoarece sunt în imposibilitatea de a reveni la locurile de muncă.

Citește și: FOTO REPORTAJ | Cum arată Centrul Vechi după redeschiderea teraselor

Pentru a soluționa această situație și pentru a crea mediul potrivit pentru revenirea la locurile de muncă, dar și pentru redeschiderea restaurantelor, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România (HORA) a propus Guvernului o serie de măsuri economice, menite să ajute operatorii din industrie.

Potrivit informațiilor furnizate de Răzvan Crișan, membru în Consiliul Director al HORA, pentru wall-street.ro, măsurile propuse sunt:

  1. Continuarea șomajului tehnic și măsurilor active de după șomaj tehnic, aceasta fiind principala zonă unde există o claritate și un plan.
  2. Reglementarea fiscală a bacșișului pentru a putea fi încasat și cu cardul, proiect care însă se află blocat în Parlament.
  3. Claritatea și susținerea industriei pentru accesarea creditelor prin IMM Invest, lucru care încă nu a avut loc.
  4. Granturile acordate de Ministerul Economiei (pentru capital de lucru și investiții): acordarea acestora s-a transformat într-un proces lent, și se pare că mai devreme de toamnă nu vor fi disponibile.
  5. Crearea unui cadru prin care se amână taxele acumulate în perioada stării de urgență și se reeșalonează în 2021.
  6. Crearea unui mecanism de garantare a creditului furnizor prin Fondul de Contragarantare.
  7. Clarificarea sistemului de vouchere ce poate fi folosit pentru a ieși la restaurant.

Citește și: HORA | Dacă nu înțelegem corect măsurile guvernului, acestea vor fi în zadar

Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației a fost suspendată prin Ordonanță de Urgență, la data 18 martie, la scurtă vreme de la decretarea stării de urgență în România. La aceasta s-au adăugat restricțiile de circulație, interdicția organizării evenimentelor, închiderea teatrelor și a muzeelor etc.

Vezi și: HORA, Răzvan Crișan: Vom fi martorii unei reveniri foarte lente în următoarele luni și, cel mai probabil, în toamnă se vor așeza lucrurile

În toată această perioadă, restaurantele fie au funcționat în regim de drive thru, drive in, to go, take away sau delivery, fie au suspendat activitatea. În mod direct, această măsură a guvernului a generat falimentul unora dintre afacerile din industria HoReCa.

Te poate interesa și: Industria HoReCa e în comă. Până când o vor mai putea ține în viață aparatele Guvernului

HORA, Organizația Patronală a Hotelurilor și Restaurantelor din România, este autoritatea reprezentativă a industriei ospitalității românești, având misiunea de a susține și de a promova interesele și valorile comune ale membrilor săi pe plan național și internațional. Organizația numără peste 100 de membri și își propune să redefinească industria ospitalității românești pe coordonatele etice, economice și culturale pe care le merită.

Nu omite și: EXCLUSIV | Cum se va sta la terasele City Grill, Hanul lui Manuc sau Caru cu Bere de la 1 iunie

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri