EXCLUSIV | Cum se va sta la terasele City Grill, Hanul lui Manuc sau Caru cu Bere de la 1 iunie

Cea de-a doua etapă a relaxării măsurilor de restricție cuprinde și redeschiderea teraselor. Proprietarii restaurantelor care dețin și terase își pot concretiza planurile de salvare a afacerilor. Însă va urma o perioadă de competiție acerbă a ofertelor și a campaniilor promoționale în rândul afacerilor din HoReCa.

”Vom avea promoții la redeschidere. De fapt, va urma un an întreg al campaniilor de preț. E necesar acest lucru pentru a atrage clienții. Vorbim despre o revenire în două planuri; pe de o parte, e foarte important cum este perceput brandul, care este nivelul de siguranță pe care acesta îl insufla înainte de pandemie, pentru că oamenii vor analiza ieșirea în oraș din acest punct de vedere. Pe de altă parte, intervin campaniile promoționale, ofertele pe care le vom oferi clienților”, a declarat Dragoș Petrescu, fondatorul lanțului de restaurante City Grill, pentru wall-street.ro.

Citește și: Dragoș Petrescu, fondatorul lanțului de restaurante City Grill: Ne gândim că am putea reîncepe activitatea în restaurante spre finalul lui iunie

Cum vom lua masa în oraș

În completarea președintelui Klaus Iohannis, care a declarat că terasele vor respecta distanțarea socială, Dragoș Petrescu a adăugat că va fi respectată legea de interior, în sensul în care masca de protecție va fi purtată în zonele comune, precum toaletele.

În plus, numărul persoanelor care pot sta la o masă ar putea fi șase, nu patru, conform declarațiilor de presă ale președintelui.

Potrivit discuțiilor purtate de noi, numărul maxim de persoane de la o masă poate fi șase sau opt. Însă după ședința pe care noi am avut-o cu autoritățile, a urmat o alta, în care probabil au fost aduse mici modificări. Totuși, au fost aproximativ trei pagini de norme pe care le-am analizat.

Citeste si:
Anastasiu: Antreprenorii români sunt permanent pregătiţi de crize
Dragoş Anastasiu:...

fondatorul City Grill

În altă ordine de idei, Dragoș Petrescu consideră că măsurile discutate nu sunt foarte dificil de implementat și nu ar trebui să impună probleme proprietarilor de restaurante.

”Sunt măsuri de bun simț. Practic, ceea ce trebuie, în principal, făcut este reorganizarea meselor la distanța socială de aproximativ 2 metri. Deși pot părea tardive, măsurile nu sunt imposibil de pus în practică și nici nu ar trebui să afecteze deschiderea”, a explicat Petrescu.

Citește și: Horia Szabo, hotelier: Trebuie să arătăm turiștilor români că știm să facem treabă ca afară

Afaceri la sfert

Amenințate de colaps, afacerile din domeniul HoReCa încă nu sunt iertate de coronavirus. După aproximativ două luni de lipsă de activitate, proprietarii de restaurante se văd nevoiți, pe de o parte, să deschidă jumătate din jumătatea afacerii, iar pe de altă parte, sunt fortați de împrejurări să investească în produse biocide, măști de protecție sau mănuși.

Citeste si:
Papanași, bere și vin: Românii au ieșit în număr mare la terase pe...
Papanași, bere și vin:...

Costurile pentru măsurile de protecție ajung, în medie, la aproximativ 2.000 de euro pe lună pentru un restaurant. Ceea ce nu este în regulă, pentru că prețul de meniu nu va putea fi crescut.
În plus, gândiți-vă că restaurantele vor funcționa cu doar 50% din capacitatea totală. Procentul acesta este diminuat de respectare măsurilor de distanțare socială, așadar funcționăm la circa 20-30% din întreaga capacitate.

Dragoș Petrescu

HoReCa are în continuare nevoie de sprijin de la Guvern

Măsurile de relaxare la nivel național, dar și internațional nu reprezintă echivalentul ridicării tuturor restricțiilor de circulație. Prin urmare, lipsa de turiști români sau străini și implicit, scepticismul și teama de coronavirus afectează industria ospitalității.

Vezi și: Pregătiri pentru redeschiderea teraselor. Mese de maximum patru persoane la o terasă din București

”În ceea ce privește City Grill, revenim în formație de 50% la locurile de muncă, cealaltă jumătate continuând să fie în șomaj tehnic. Avem nevoie de sprijin de stat, sprijn pe care l-am solicitat și care se va concretiza, pe de o parte, prin măsura șomajului tehnic prelungit pentru încă cel puțin trei luni.
Iar pe de altă parte, pentru angajații care revin la locurile de muncă vorbim despre un suport de 42,5% din salariu mediu plafonat. Și pentru aceștia avem nevoie de suport, deoarece venim după o perioadă de blocaj”, a adăugat Dragoș Petrescu.

Nu în ultimul rând, fondatorul City Grill, a transmis un mesaj tuturor românilor, prin care a îndemnat la salvarea industriei, prin simpla comandă a unui suc sau a unei beri reci.

Citeste si:
Sejur în Grecia: șezlonguri la 5 euro și cod de bare pentru comanda...
Șezlonguri la 5 euro și cod...

Mesajul meu pentru toți românii este să fie alături de noi, de mine și de colegii mei, deoarece am trecut printr-o perioadă foarte dificilă. Hotelurile, restaurantele, terasele sau cafenelele reprezintă o platformă indispensabilă pentru socializare și bucurie. Românii trebuie să aibă curajul să sprijine această industrie din țară.

Grupul City Grill este unul dintre jucătorii români din industria restaurantelor, condus de Dragoș Petrescu și Daniel Mischie. Fondat în 2004, Grupul City Grill operează în prezent 18 restaurante, dintre care cinci restaurante City Grill, șase Trattoria Buongiorno, două Hanul Berarilor, Hanul lui Manuc, Caru cu Bere, Pescăruș, City Cafe și Beker Brau.

Grupul City Grill a încheiat anul 2019 cu o creștere de 13% a cifrei de afaceri față de anul anterior. Creșterea s-a menținut constantă pe parcursul întregului an, iar cifra de afaceri înregistrată a fost de 187 de milioane de lei, față de 165 de milioane de lei în 2018. Pentru 2020, Grupul condus de Dragoș Petrescu plănuia să deschidă 4-5 noi restaurante.

Activitatea de servire și consum a produselor alimentare și băuturilor alcoolice și nealcoolice, organizată de restaurante, hoteluri, cafenele sau alte localuri publice, în spațiile destinate acestui scop din interiorul sau exteriorul locației a fost suspendată prin Ordonanță de Urgență, la data 18 martie, la scurtă vreme de la decretarea stării de urgență în România. La aceasta s-au adăugat restricțiile de circulație, interdicția organizării evenimentelor, închiderea teatrelor și a muzeelor etc.

În toată această perioadă, restaurantele fie au funcționat în regim de drive thru, drive in, to go, take away sau delivery, fie au suspendat activitatea. În mod direct, această măsură a guvernului a generat falimentul unora dintre afacerile din industria HoReCa.
Vezi și: Măsură drastică pentru HoReCa: Se închid restaurantele și cafenelele. Lista restaurantelor care oferă livrare în București

Intrarea în starea de alertă și decizia de relaxare a măsurilor vine în concordanță cu scăderea numărului de noi infectări cu noul virus, în prezent, în România, înregistrându-se sub 200 de noi cazuri zilnic.

Potrivit celor mai recente declarații de presă ale președintelui Klaus Iohannis, la data 1 iunie se vor redeschide terasele, în condiții de protecție socială, respectând următoarele:

  • Mesele vor fi distanțate la cel puțin 1,5 metri,
  • La o masă se pot așeza maximum patru persoane,
  • Locațiile vor avea în dotare dispensere cu dezinfectant pentru angajați, dar și pentru clienți,
  • Ospătarii vor purta măști și mănuși de protecție,
  • Suprafețele utilizate (mese, scaune etc) vor fi, în permanență, dezinfectate etc.

Vezi și: Occidentul învață de la asiatici. Cum vor arăta restaurantele după eliminarea restricțiilor

Sursa foto: Agerpres FOTO

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Citește și
La o înghețată pe trotuar. Cum s-au adaptat românii noilor măsuri din terase
Setari Cookie-uri