Pandemia provocată de noul virus a dat ocazia tuturor business-urilor românești să își reorganizeze modalitatea de funcționare. Multe dintre acestea nu au rezistat presiunii cauzate de dubla criză care a traversat întreaga Europă, și nu numai. Cele care au reușit, însă, să facă față provocării și-au asumat amenințarea unor pierderi succesive și a unei reveniri trunchiate în mediul de business. Cu toate acestea, pe 1 iunie, industria HoReCa din România s-a bucurat ca un copil de redeschiderea teraselor. Ce măsuri au implementat proprietarii de restaurante, dar și cum au fost primite acestea de români, aflăm din rândurile de mai jos.

Zexe Braserie este una dintre cunoscutele cofetării din București. Fondată de Ana Consulea în 2016, Zexe Braserie s-a văzut nevoită să își închidă porțile pentru prima dată de la deschidere, din cauza restricțiilor stării de urgență.

Pe toată perioada de lockdown, Zexe Braserie a rezistat prin modalități precum to go, delivery sau take away, modalități adoptate de majoritatea afacerilor din domeniu.

Contactată de wall-street.ro, Ana Consulea a declarat că pregătirile pentru redeschidere nu au durat foarte mult, deoarece exista deja un plan în acest sens. Prin urmare, contactul cu furnizorii străini, pe care l-a menținut în toată această perioadă, a ajutat Zexe Braserie să anticipeze reglementările Guvernului României.

”Pregătirile pentru redeschidere nu au durat foarte mult, pentru că ne-am făcut un plan orientativ în acest sens încă din luna aprilie, care să poată fi adaptat ușor la cerințele legale. După o pauză de aproape trei luni, la 1 iunie, terasa Zexe Braserie a primit din nou oaspeți, în condițiile de siguranță cerute prin lege”, a adăugat Ana Consulea, cofetar și fondator Zexe Braserie.

Vezi și: Simona Pope, Cofetăria Alice: Noi plăteam salariile din încasările din weekend-uri. Acum nu mai putem face asta

Măsurile de pe terasa Zexe Braserie

Conform noilor măsuri de protecție socială, terasa Zexe Braserie a adoptat următoarele:

  • distanță de doi metri între mese,
  • maximum patru persoane la o masă (excepție fac, desigur, membrii aceleiași familii),
  • rezervări obligatorii,
  • dezinfectarea meselor după eliberarea lor,
  • instalarea panourilor de protecție din plexiglas,
  • încurajarea plăților electronice, cu cardul sau telefonul,
  • posibilitatea de a intra în magazin pentru a cumpăra produsele din vitrină în sistem to - go (maximum trei clienți în interior), etc.

”Măsurile de protecție au fost extinse, bineînțeles, și la nivelul echipei: toți colegii noștri (atât personalul din bucătărie, cât și personalul de servire) poartă măști și mănuși, au fost instruiți de medici și lucrează în echipe care nu se intersectează. Mai mult, verificarea fluxului și evaluarea riscului s-au făcut tot de către personal medical autorizat”, a explicat Consulea.

Date fiind noile reguli de funcționare a teraselor, spațiul terasei Zexe Braserie a fost reorganizat, astfel încât să permită și o oarecare extindere. Astfel, spațiul din curtea cofetăriei, dar și cel de pe trotuarul din fața acesteia au fost amenajate pentru clienți. În prezent, terasa Zexe Braserie are o capacitate de 30 de locuri, iar la data de 1 iunie, a avut un grad de ocupare de 100%.

”Pe 2 iunie, pentru că vremea nu a ținut prea mult cu noi, am avut ceva mai puțini clienți pe terasă, însă cei mai mulți au luat la pachet produse. Da, acum suntem meteo dependenți”, a mai spus fondatoarea Braseriei.

Ce au cumpărat românii în prima zi de redeschidere

Cele mai cerute produse la Zexe Braserie au fost prăjiturile și înghețata, dată fiind și vremea caldă la data 1 iunie.

”Așa cum este și firesc, clienții aleg acum produse mai casual, care se pot mânca mai ușor, chiar în timp ce se plimbă pe bulevard sau în parc, cum ar fi:

  • sandvișuri,
  • tarte sărate,
  • prăjituri cu vișine,
  • brownie,
  • înghețată.

Am creat chiar și o serie de deserturi la pahar, care se pot transporta mult mai ușor”, a mai spus Consulea.

În altă ordine de idei, Ana Consulea a mărturisit că a început să descopere noi forme de comportament ale clienților români. Aceștia nu mai vor să stea neapărat la masă, ci se bucură să stea și pe bănci sau pur și simplu stau în picioare de vorbă, pe trotuarul din fața Braseriei.

”Starea de spirit a oaspeților noștri este bună, se bucură foarte mult să se reîntoarcă pe terase, sunt veseli și destul de relaxați. Răspund foarte bine normelor de siguranță și chiar ne sprijină în depășirea acestei perioade. Este exact ceea ce ne dorim, ca oamenii să nu se simtă constrânși, obligați să stea lipiți de un scaun la masă”, a conchis Ana Consulea.

În 2012, la întoarcerea din Franța, unde a studiat cofetăria în cadrul Școlii de Cofetari din Montbeliard, Ana Consulea a fondat un laborator de cofetărie. Antreprenoarea își vindea prăjiturile în cadrul restaurantelor Zexe, deținute de părinții săi. La patru ani, în 2016, a luat naștere și Zexe Braserie, în urma unei investiții de 100.000 de euro. Împreună, cele două centre de profit au înregistrat vânzări de peste 360.000 de euro, în primul an de activitate.

Echipa Zexe este formata din 30 de persoane, atât în cadrul Braseriei, cât și în laborator. Ana Consulea colaborează cu furnizori locali de legume, fructe, ouă, carne și făină.

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri