Roxana Cojocea, președintele Asociației de Turism din Poiana Brașov: Gradul de ocupare al hotelurilor din Poiană a fost în jur de 30%

Coronavirusul a adus nu numai oamenii în spitale, ci a pus și multe dintre afaceri pe butuci. Turismul este una din acele industrii care se află conectată la aparate și pe care antreprenorii din domeniu încearcă să o resusciteze. Dacă pentru litoral turiști au fost din plin, pentru zona de munte, scăderile au fost mult mai semnificative. Roxana Cojocea, președintele Asociației de Turism din Poiana Brașov, a declarat că gradul de ocupare al unităților de cazare din Poiană a fost în jur de 30%.

Contactată de wall-street.ro, Cojocea mărturisește că pentru litoral, povestea acestei veri a fost una cu happy end, însă, deși muntele a fost una dintre opțiunile turiștilor, scăderile au fost mult mai importante.

„Se pare că litoralul, în cele din urmă, a fost o poveste cu happy-end, bineînțeles, raportat la condițiile actuale. Poiana Brașov a fost și în această vară o opțiune pentru turiști, însă pentru un procent semnificativ mai mic decât în oricare alt an. Vorbim de un grad de ocupare în medie de 30%, în luni în care acest procent nu scădea sub 80%, a declarat Cojocea.

În plus, aceasta a adăugat și că lipsa turiștilor străini a fost resimțită în regiune, Poiana Brașov fiind una dintre destinațiile preferate de către cei din afara României.

De asemenea, Roxana Cojocea a mărturisit că în Poiană, reprezentanții turismului încearcă din răsputeri să găsească noi căi de mijloc și de supraviețuire, cu atât mai mult în contextul noilor restricții.

Citeste si:
Poiana Brașov: Este prematur pentru o strategie generală de...
Roxana Cojocea, președintele...

”La Brașov, proprietarii afacerilor din turism se zbat să găsească soluții pentru supraviețuire. Mi-e teamă că nu puțini sunt cei care nu vor reuși să depășească o perioadă cu restricții prelungită. În acest moment scenariul roșu a închis din nou interiorul restaurantelor, deși, s-a investit foarte mult în produse destinate minimalizării posibilității de contaminare a clienților restaurantelor și hotelurilor. Măsurile impuse de autorități au fost cu strictețe implementate in domeniul HoReCa”, a completat Cojocea.

Fără Revelion în Poiană

Răspândirea la galop a cazurilor de coronavirus a împins autoritățile către noi reguli, care vor intra în vigoare din 9 noiembrie. După o perioadă de 30 de zile, rezultatele acestora vor fi analizate, urmând ca restricțiile să fie regândite. În tot acest timp, însă, petrecerile sunt interzise, iar proprietarii unităților de cazare din Poiană se tem că acest lucru va fi menținut inclusiv în preajma sfârșitului de an.

”La momentul la care noi discutăm, se pune problema anulării petrecerilor de sfârșit de an. Așadar, nu rămâne decât să avem mereu pregătite variante prin care să ne adaptăm atat noi, cât și clienții pentru că trecem împreună prin cea mai nefastă perioadă pentru economie și sănătate din ultima sută de ani. Nu în ultimul rând, autoritățile locale și naționale trebuie să mențină un dialog deschis și coerent cu mediul de afaceri. Soluțiile care vin din această zonă pot fi adevărate guri de oxigen”, a mai spus Cojocea.

Cât despre evenimentele sportive găzduite de Poiana Brașov, Cojocea a precizat că acestea nu sunt încă în pericol atâta vreme cât autoritățile nu interzic organizarea acestora. Competițiile din Poiana se vor desfășura în concordanță cu noile norme de protecție sanitară.

Citeste si:
Turiștii vor putea călători în Germania începând cu 1 iulie
Turiștii vor putea călători...

”Șirul evenimentelor nu se va opri decât în situația în care vor exista restricții care vor pune în pericol organizarea evenimentelor sportive. Având experiența anilor anteriori, suntem pregătiți să organizăm și să susținem competiții în Poiana Brașov”, a specificat aceasta.

Cum se pregătesc hotelierii pentru Revelion

Chiar dacă situația este incertă și nu știm cum vom sărbători intrarea în noul an, hotelierii din Poiana Brașov se pregătesc pentru idei de vacanță în perioada sărbătorilor de iarnă. Roxana Cojocea a declarat că ofertele sunt la fel de diversificate ca în fiecare an, în plus, acestea putând fi chiar personalizate.

”De la simpla cazare până la cele mai complexe pachete oferite, în general, de hotelierii mari care au posibilitatea să ofere mese în restaurante cochete, petreceri cu tematică, divertisment pentru copii sau acces gratuit la SPA-uri și piscine. Cu siguranță sunt multe alte facilități la care turiștii ar putea avea acces in condiții normale. Sunt deja foarte multe rezervări pentru perioada Crăciunului și a Revelionului, dorința clienților de a petrece în Poiana Brașov este la fel de mare ca și în anii anteriori”, a mai spus Cojocea.

Vezi și: Alin Burcea, proprietar Paralela 45: Drama provocată de COVID-19 în afaceri este că nu îți poți face niciun plan

Citeste si:
Federația Industriei Hoteliere din România (FIHR) devine membru HOTREC
Federația Industriei...

Aceasta a transmis totuși că totul depinde de evoluția epidemiologică din România, care va influența în mod direct desfășurarea unor astfel de activități.

”Noi nu putem decât să asigurăm oaspeții că vor fi in siguranță, că vom respecta toate normele de igienă si de distanțare, astfel încât să nu existe risc de îmbolnăvire din zona HoReCa”, a precizat Cojocea.

Nu în ultimul rând, președinta Asociației de Turism din Poiana Brașov a precizat că încă nu pot estima pierderile pe care COVID-19 le-a provocat în cazul turismului în Poiană, deoarece antreprenorii se concentrează asupra supraviețuirii și intrării în noul an, care va fi, din nou, unul greu pentru business-urile românești.

”Pentru că încă nu s-a stabilizat nici situația medico-sanitară și cu atât mai puțin cea financiară nu putem să facem calcule pentru recuperarea prejudiciilor. Socotelile se fac în sensul susținerii afacerilor din bani proprii/ împrumuturi și orice alt tip de ajutor venit din partea Guvernului”, a conchis aceasta.

Citește și: Președinte ANAT: Cel mai rău scenariu al agențiilor de turism, colapsul general, e pe cale să se întâmple

Sursa foto: Roxana Cojocea
Despre autor
Cristina Marin
Cristina Marin s-a alăturat redacției la începutul anului 2020, cu puțin timp înainte de declanșarea pandemiei. Coincidență sau nu, cei peste trei ani petrecuți în cadrul rețelelor private de sănătate din România au ajutat-o să înțeleagă mai bine relația dintre pacient și sistemul de sănătate autohton despre care scrie în prezent la publicația Wall-street.ro. Cristina se află în permanentă legătură cu medicii din spitalele românești și...

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri