Sorin Stoica, CEO Eturia: Până la finalul lui 2021 vacanțele se vor scumpi

Anul 2020 a fost una dintre acele perioade trăite la limită și mereu cu sufletul la gură. De la relaxare la restricții a fost un singur pas, iar granițele s-au închis cât ai clipi. Cu toate acestea, dorința oamenilor de a sparge monotonia cu o scurtă călătorie nu a dispărut. Iar odată ce vaccinul anti-COVID a apărut, reprezentanți ai domeniului turistic avertizează asupra majorătii prețurilor călătoriilor.

”Până la finalul anului 2021 vom vorbi de tarife mai mari pentru serviciile turistice, independent de o destinație anume. Acum este momentul oportun pentru a planifica o vacanță pentru anul viitor. În acest context de piață când încă există restricții de călătorie și cerere mai mică, tarifele sunt extrem de competitive”, a declarat Sorin Stoica, CEO-ul agenției de turism Eturia, pentru wall-street.ro.

Stoica este de părere că operatorii din domeniu vor trebui să recupereze, într-o formă sau alta, pierderile suferite de-a lungul anului 2020.

”Turismul a fost de departe cea mai afectată industrie în 2020. Dar în momente de criză, de cele mai multe ori, ne regăsim forța și creativitatea pentru a ne reinventa. Și industria turismului va fi mai puternică, dar și mai conștientă față de mediul înconjurător și călători. Și cred că vom vedea noi start-up-uri și modele de business extrem de interesante”, mai spune Stoica, convins că vom fi martorii unei reforme în turism.

În condițiile în care a apărut soluția care poate stopa pandemia, CEO-UL Eturia anticipează un 2021 al revenirii la normalitate, dar și anul unor noi obstacole, pe care doar capacitatea de a te adapta contextului poate reprezenta o rezolvare atât pe termen mediu și scurt, cât și pe termen lung.

Citeste si:
CNCAV: Rapelul este asigurat pentru toți cei care au făcut prima...
CNCAV: Doza de rapel a...

”Drumul va fi lung, vor mai exista obstacole și evenimente neașteptate, spre exemplu, vor fi țări care vor permite intrarea doar a turiștilor care s-au vaccinat, dar am învățat lecția flexibilității și adaptabilității. Cu cât vom reuși să regândim modelul de business și să diversificăm portofoliul de produse, cu atât vom răzbi mai ușor”, a explicat Stoica.

Ce destinații vor prefera românii în 2021

2020 ne-a arătat predilecția turiștilor pentru vacanțele în zone calde, cu plajă, soare și palmieri, predilecție despre care CEO-ul Eturia spune că va rămâne și în 2021.

”Destinațiile exotice precum Maldive, Mauritius, Republica Dominicană, Cuba sau Zanzibar vor rămâne în topul preferințelor românilor și în 2021. Așa cum se observă deja, și interesul pentru grupurile cu însoțitor va crește, turiștii optând pentru o vacanță fără griji și în deplină siguranță”, a precizat Stoica.

În plus, mai spune acesta, turiștii vor fi atrași și de vacanțele în locuri inedite, neexplorate la un nivel avansat. Acesta este și motivul pentru care Sorin Stoica este de părere că, în afară de destinațiile nesigure din punct de vedere al regulilor de protecție, care vor mai rămâne în vigoare o perioadă, nu va exista o destinație care să nu surâdă turiștilor români, și nu numai.

Citeste si:
Presa internațională: AstraZeneca nu își poate respecta termenele...
Presa internațională:...

”Eu văd potențialul și frumusețea fiecărui colț de lume, astfel că nu cred că poate exista o destinație mai puțin dorită, fiecare având propria poveste fascinantă de spus. Cred însă că vor fi evitate destinațiile mai puțin sigure, fie din cauze ce țin de pandemie, fie din cauze sociale ce implică uneori revolte generate de instabilitate politică”, a mărturisit Stoica.

Nu în ultimul rând, acesta a precizat că diversificarea ofertelor turistice va fi principalul obiectiv al Eturia în 2021.

”În 2021 vom pune accent pe diversificarea portofoliului de produse, simplificarea modelului de business și continuarea investițiilor în tehnologie, training și dezvoltarea resursei umane”, a declarat Sorin Stoica.

Eturia, agenție de turism specializată în vacanțe exotice, pune la dispoziția turiștilor români vacanțe” tailor made” în peste 120 de destinații din întreaga lume. În anul 2019, Eturia a înregistrat o cifră de afaceri de 12 milioane de euro.

Citeste si:
În ciuda pandemiei, prețurile apartamentelor au avut o evoluție...
În ciuda pandemiei, prețurile...

Sursa foto: Pixabay

Te-ar putea interesa și:


Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri