Până la implementarea certificatului verde în Uniunea Europeană, călătorii vor intra în Grecia cu un certificat de vaccinare, cu un test PCR sau cu un certificat de imunitate, toate acestea trebuind să aibă o verificare a autenticității (de exemplu, cod QR), pentru a se evita falsificarea lor. Ministrul elen al turismului a anunțat că încearcă să obțină înlocuirea testului PCR cu cel rapid, antigen.

Grecia se va deschide pe plan turistic pentru cetățenii statelor membre UE din 16 aprilie, deci românii își vor putea petrece aici inclusiv sărbătorile pascale. Toate frontierele terestre elene vor fi deschise treptat, în acest an, iar ANAT a solicitat mărirea capacității la frontieră, ca puncte deschise, la minimum șase. Ideea este să se stea cât mai puțin în frontieră, inclusiv ca măsură de protecție sanitară pentru turiști.

Cu ce poate atrage România grecii?

”Certificatul Verde Digital este o iniţiativă a Guvernului elen şi va da un impuls foarte puternic reluării turismului. Grecia ar putea deveni, astfel, şi în acest an destinaţia turistică externă numărul 1 pentru români. Pe de altă parte, am putea proceda și noi la fel, adoptând măsuri similare și promovând România în Grecia. Cele două destinații nu sunt concurente ci complementare. Însă Grecia s-a promovat întotdeauna eficient în România, dar reversul nu a avut loc niciodată. Dacă Grecia ne oferă plaje nesfârșite, insule, istorie, servicii de mare calitate, atmosferă, și România, la rândul ei, atrage turiștii eleni cu city break-uri, Transilvania, legenda lui Dracula, circuite culturale, Delta Dunării. Ar trebui să profite și țara noastră, ținând cont că în acest an Grecia marchează 200 de ani de la începerea Revoluției care a determinat ulterior independența acestei țări. Românii i-au susținut atunci pe greci, una dintre bătăliile dintre Eteria greacă și otomani având loc pe teritoriul țării noastre, la Drăgășani. Pe de altă parte, în România există multe vestigii grecești, pornind de la cetăți antice până la orașe și comunități. România și Grecia sunt țări legate de o prietenie istorică, doar că grecii nu știu foarte multe amănunte despre turismul românesc, deoarece nu am avut noi, românii, grijă să ne facem cunoscuți”, declară Dumitru Luca, președintele ANAT.

”La întâlnirea cu delegația Greciei am sugerat extinderea voucher-ului bonus, care să acopere o parte dintre cheltuielile turiștilor pentru testele PCR, și pentru destinațiile insulare ale Greciei. Acest an va fi caracterizat de o mare flexibilitate și este clar că vom avea un viitor mai bun în această vară. Toate țările își doresc turiști, ceea ce ar trebui să facem și noi. Este absolut normal ca românii să dorească să călătorească în alte țări și să cunoască alte culturi, iar Grecia este una dintre cele mai căutate destinații. Pe de altă parte, la fel ar trebui să procedăm și noi, dacă vrem să aducem turiști străini, să facem export de servicii, deci să încasăm bani și să avem și o imagine de țară mai bună. Cunosc bine Grecia și amintesc că grecii au știut să se promoveze pe piața românească încă din anii ‘90, când noi, românii, de-abia ieșisem din comunism și nu prezentam un mare potențial. La ora actuală, suntem printre cei mai căutați și doriți turiști în Grecia”, subliniază Alin Burcea, vicepreședinte ANAT.

Pe 19 martie, o delegație a Asociației Naționale a Agențiilor de Turism (ANAT) a avut o întâlnire cu delegația Greciei, condusă de Ministrul elen an Turismului, Harry Teoharis, la care au mai participat Grigoris Tasios, președintele Federației Hotelurilor, Nikos Kelaiditis – președintele HATTA (Asociația Elenă a Agențiilor de Turism) și Giorgos Stafylakis, directorul Organizației Elene de Turism (EOT) la București.

Sursa foto: Shutterstock

Abonează-te pe

Calculator Salariu: Află câți bani primești în mână în funcție de salariul brut »

Despre autor
Wall-Street.ro este un cotidian de business fondat în 2005, parte a grupului InternetCorp, unul dintre cei mai mari jucători din industria românească de publishing online.Pe parcursul celor peste 15 ani de prezență pe piața media, ne-am propus să fim o sursă de inspirație pentru mediul de business, dar și un canal de educație pentru pentru celelalte categorii de public interesate de zona economico-financiară.În plus, Wall-Street.ro are o experiență de 10 ani în organizarea de evenimente B2B, timp în care a susținut peste 100 de conferințe pe domenii precum Ecommerce, banking, retail, pharma&sănătate sau imobiliare. Astfel, am reușit să avem o acoperire completă - online și offline - pentru tot ce înseamnă business-ul de calitate.

Te-ar putea interesa și:



Mai multe articole din secțiunea Turism »



Setari Cookie-uri